Jump to content

Wie heeft ervaring met aankopen uit de USA.

Klaas
 Share

Recommended Posts

Hallo Hifi vrienden,

Ik ben voor plan om een stel speakerkabels en 2 interlinks te bestellen uit de USA bij een van de vele online kabelboeren aldaar.

Het prijs verschil met de nederlandse importeur is zo'n +/- 700 euro (USA = 1300 dollar en in Nederland = 2000 euro).

Natuurlijk zal daar invoerrechten en BTW over betaald moeten worden maar ik heb geen idee hoeveel dit zal zijn.

Heeft er iemand ervaring met de additionele kosten in Nederland met een aankoop uit het buitenland gemoeid zijn.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten Klaas.

Hai allemaal,

Dit verklaart dan meteen waarom Amerikaanse hifi produkten zo duur zijn in NL. Naast de invoerrechten komt er nog eens de marge voor de importeur bij.

"Helaas" zitten er dan nog steeds produkten bij waar je moeilijk omheen kan.

Hoi Allemaal,

ik heb 1 keer luidsprekerkabel gekocht online bij usedcable.com. Tweedehands, en hebben veel aanbod. Mijn speakerkabels zagen er perfect uit, en zijn 100% in orde. Vooral de amerikaanse merken zijn er erg goedkoop. ik moest wel 38 euro belasting betalen. (op 850 dollar). Ze verkopen ook veel demo kabels van winkels volgens mij.

gr. Rogier

Geplaatst door carl:

Hai allemaal,

Dit verklaart dan meteen waarom Amerikaanse hifi produkten zo duur zijn in NL. Naast de invoerrechten komt er nog eens de marge voor de importeur bij.

De importeur zal ze wel "iets" goedkoper krijgen dan wij als consument.

Tenslotte zouden wij kopen bij een Amerikaanse winkelier en zij direkt van de fabrikant

;)