SpeedyAndr Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Lang leve de airco in mijn huiskamer Ben ik de enige met airco, of zijn hear nog meer 'gelukkigen' Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Denk niet dat jij de enige bent, want ze zijn niet aan te slepen. En ook ik heb er 1 heerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Lang leve de airco in mijn huiskamer Ben ik de enige met airco, of zijn hear nog meer 'gelukkigen' Heerlijk zeg, dat je een airco hebt... ik zit er ook aan te denken om zo'n ding te kopen. Het is bij mij nu rond de 27 graden, in m'n woonkamer. (en dan krijg ik gelukkig alleen maar de zon op m'n (grote) ramen tussen 17:00 en 20:30 uur) Lijkt me wel een verademing hoor, zo'n airco. Wat zal een kleine airco voor een ruimte tot zo'n 25 vierkante meter kosten ? En hoor je zo'n ding ook duidelijk als ie aan staat ? (ik bedoel, kun je tegelijkertijd nog muziek luisteren of slapen ?) Heb je voor elke airco zo'n slurf nodig, naar buiten...? On the other hand... ik kan me niet voorstellen dat 't volgende week nog de hele week aanhoud, deze absurde hitte. (dat zou dan volgens mij echt een record zijn) 1 pluspunt.... Deze week is gelukkig net m'n vakantie begonnen! Hoewel m'n weekje zomertoer door de warmte meer een survivaltocht is geworden dan effe ontspannend toeren door Nederland. Gisteren zat ik in zo'n afgedankte Duitse wagon van Nijmegen naar Arnhem, en er zat niet zo'n airco-blaasgeval in en de ramen konden niet open. Bloodyhell, ik voelde me echt een snelle hap in een magnetron. Gelukkig duurde de reis maar 12 minuten, maar 't waren wel 12 errrrug lange minuten! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door Alco: . On the other hand... ik kan me niet voorstellen dat 't volgende week nog de hele week aanhoude, deze absurde hitte. (dat zou dan volgens mij echt een record zijn) Groeten, Alco Bij deze kan ik je zeggen dat het aanhoud tot volgende week vrijdag hoor ik net op de radio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 augustus 2003 Author Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk:Heb ik in de auto Je zou erin kunnen slapen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Bij deze kan ik je zeggen dat het aanhoud tot volgende week vrijdag hoor ik net op de radio. YIKES, Neeeeeeeee Jeeeemig, da's volgens mij nog nooit voorgekomen in Nederland! he, maar sinds wanneer kunnen ze al zover vooruit kijken... Normaal krijg je een vooruitzicht voor de komende 5 dagen! pfff, ALS 't dan uiteindelijk gaat regenen, moet dat haast wel gepaard gaan met giga-onweersbuien,e.d. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Smelt, smelt, Br Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 augustus 2003 Author Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door Alco: Wat zal een kleine airco voor een ruimte tot zo'n 25 vierkante meter kosten ? En hoor je zo'n ding ook duidelijk als ie aan staat ? (ik bedoel, kun je tegelijkertijd nog muziek luisteren of slapen ?) Heb je voor elke airco zo'n slurf nodig, naar buiten...? Groeten, Alco Er zijn verplaatsbare airco's met zo'n slang eraan, die je evt in een muurdoorvoer kunt monteren, deze zijn er vanaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 augustus 2003 Author Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu:Smelt, smelt, Br Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 De afgevoerde lucht moet vrij weg kunnen waaien, anders koelt een airco minder goed.Het geluid zal je op de koop toe moeten nemen, een goede airco ruist alleen. Persoonlijk hindert die ruis mij genoeg om me uit de slaap te houden Hmm, in dat geval probeer ik 't nog een week zo uit te houden... Ik heb wel zo'n grote ventilator, maar die maakt ook dusdanig veel geluid dat ik geen oog dicht doe, dus ik heb 'm alleen overdag aan, totdat ik ga slapen. Verder heb ik vanaf ongeveer 21:00 uur tot circa 10:00 uur s'morgens m'n balkondeur, grensend aan m'n slaapkamer, helemaal open staan. (uiteraard wel met een hordeur) Zo, ik haal nog effe weer een ijsie uit de vriezer jongens. Wat zal ik doen... een Split, cola-ijsje of een raket...hmmm, tuff choice Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 btw: Heb nu 2 dagen van de NS-zomertour er op zitten. Dag 1 in A'dam, en gisteren naar Nijmegen, Arnhem en Zwolle. Op beide dagen was ons hoogtepunt van de dag....(hang on) een bezoekje aan de HEMA! (yep, je leest 't goed) Daar was 't zo heeerlijk koel, dat we daar een poos gezeten hebben. (en ze hebben er ook nog heerlijke appeltaart ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Ow, ben jij ook lid van de Tina, alco? btw, vreselijk.. een airco. killing voor je stroom en dynamiek, nee ik ga wel lekker zwemmen of wat vaker naar de supermarkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Ow, ben jij ook lid van de Tina, alco ? Hmm, deze ontgaat me even... Het was meer toeval dat we in de Hema terecht kwamen. Ik moest naar 't toilet, en kwam zodoende bij de Hema terecht waar we toen net langs liepen. Toen we daar eenmaal binnen waren, wilde ik er voorlopig niet weer weg, zo heeeeerlijk koel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Tina zomertour!!!!!! (nooit kinderen gehad zeker ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 augustus 2003 Author Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door JSA:Tina zomertour!!!!!! (nooit kinderen gehad zeker ) Jij wel natuurlijk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Het enige wat mij tegenhoud om een airco te kopen is de gigantische energierekening. Voor een gemiddelde woonkamer verbuikt een airco al gauw zo'n 800 watt per uur. Maar eerlijk gezegd wordt de drempel steeds lager om er Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Ik heb gewoon zo'n ventilator draaien op de hoogste stand , maakt wel wat herrie maar dat compenseer ik wil met de volume knop Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 ik liep vanmiddag even in de C1000, en ik zat er serieus aan te denken m'n bivak daar maar op te slaan voor de komende dagen.... je kon er bijna een trui aantrekken (wel weer het andere uiterste) Nee dan m'n kamertje zonder airo.... btje alles open houden dan is het nog te doen, net als m'n werk dus. Ik weet in ieder geval nu dat mijn volgende auto A. een airco heeft en B. niet meer het kleurtje broeikaszwart heeft..... vreselijk!! een kwartiertje in de zon parkeren staat gelijk aan een tot 60 graden verwarmd interieur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu:Smelt, smelt, Br Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 augustus 2003 Report Share Posted 6 augustus 2003 Tina zomertour!!!!!! (nooit kinderen gehad zeker) Nee, nooit gehad, en hopelijk blijft dat voorlopig zo Het is in mijn huis op z'n lekkerst zo rond 09:00 uur s'morgens. Dan heeft de balkondeur de gehele avond en nacht ervoor open gestaan. Hoewel de thermostaat dan nog zo'n 25 graden aangeeft komt 't al een heel stuk aangenamer over. Oja,... de meest koele "kamer" bij mij is... de schuur Die bevind zich onder de flat en daar kan (sinds kort) geen zonlicht/warmte komen. Zou er haast m'n matras neerleggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 7 augustus 2003 Report Share Posted 7 augustus 2003 apv airco hebben wij een klein rubberbootje, toch wel leuk om eens een klein tochtje mee te maken, lekker fris(op hogere snelheden ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 7 augustus 2003 Report Share Posted 7 augustus 2003 krijg nou wat, er vallen druppeltjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 augustus 2003 Report Share Posted 7 augustus 2003 En als je dan weer naar buiten gaat is de warmteklap des te erger Daar heb je wel weer gelijk in Ome Henk, maarja... soms 'moest' 't wel even, anders had ik 't niet volgehouden. Het klinkt maf, maar ik zal blij zijn wanneer de laatste zomertour-dag er op zit. Het is meer een uitputtingsslag geworden i.p.v. lekker relaxed op holiday Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 augustus 2003 Report Share Posted 7 augustus 2003 krijg nou wat, er vallen druppeltjes haha, ja zweetdruppeltjes zeker ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts