Jump to content

telefoon terreur

telefunken
 Share

Recommended Posts

nou was ik een dagje naar mijn moeder in zeeland met de bedoeling om daar gelijk te overnachten zodat ik in bergen op zoom elpee's kon kopen.

om 1:00 s'nachts belt mijn vrouw op om te vertellen dat ze al 20x lastig gevallen is door een ........?

daar dit niet zo grappig is en mijn vrouw bang werd ben ik maar weer naar huis gereden want ik heb ook nog een dochter van 12jaar thuis en het is duidelijk dat ik niet wil hebben dat hun iets overkomt.

maar nou is mijn vraag hoe kan ik erachter komen wie er constant heeft gebeld.

een nummermelder heeft niet altijd nut want je kan ook geheim bellen.

dus komen jullie is met een goed idee zodat ik even met de persoon in kwestie een leuk en lief gesprek kan voeren.

Daar heb ik ook eens erg last van gehad,

en dat kan rampzalige vormen gaan aannemen.

Het ligt aan een aantal zaken of je wel/niet succes kan hebben met opsporing.

Als het gebeurd uit ' wraak ' kun jezelf op onderzoek uit,en als het random plaats vindt is het niet zo eenvoudig.

Ook dan is het vaak een mafketel die thuis gewoon op goed geluk aan het bellen gaat,en zo'n dwaas is makkelijk te achterhalen.

Je hebt ook stumpers die vanuit openbare plaatsen bellen,maar ook daar kan aan gewerkt worden[via PTT helaas :(]

Kortom,een lange zaak gaat dat worden,en het beste doe je dat,ondanks je drang om even op de koffie te gaan,via de PTT.

Wat ik destijds gedaan heb is een officiele klacht ingediend bij tante post,en hun aansprakelijk gesteld als zijnde de service-provider.

Mijn " geluk " was destijds dat de privatisering in volle gang was,en dus klanten-service naar een ander peil moest.

Men heeft mijn klacht met zorg behandeld,al duurd het natuurlijk wat lang[ambtenaar blijft nu eenmaal ambtenaar ;),maar uiteindelijk heeft het resultaat geboekt,

met een zgn ' vanglijn 'zoals men mij verklaarde.

Dat wil zeggen;

De PTT is het orgaan wat die idioot[en] aanpakt,en eventueel strafrechtelijk vervolgd.

Jij krijgt daar helaas geen zeggenschap in,dus even pedagogisch langst gaan is uitgesloten :(

Hoe het nu verloopt kan ik je niet zeggen,want ik woon reeds 5 jaar niet meer in Holland,maar veel veranderd zal het niet zijn denk ik

In ieder geval heb ik de volgende tip,en zelf suc6vol aangewend;

Koop een goed scheidsrechters-fluitje,hou de idioot even aan de lijn[streel ego]stop wat in je oren[zonde van de hobby anders]en met alle kracht even door de hoorn fluiten :D

Suc6....

--Hans.

Een vanglijn werkt wel maar diegene die belt krijgt eerst een waarschuwing en dat is alles.

Zelfs al bellen ze mobiel welke eenvoudiger te achterhalen dan nog eerste een waarschuwing.

Nu schijnt het zo te zijn dat ze de terrorist tegenwoordig bekend maken aan de getroffene hetgeen natuurlijk wel eens makkelijk kan zijn.

Ikzelf heb jaren in zaken gezeten en me de meest vreslijke dingen horen toewensen tot de dood toe (diegene kwam op mijn verzoek tot langskomen niet opdagen) maar daar zit ik niet mee gewoon opnemnen kost hem geld en mij niet en lachen en het houdt wel weer op .

S,nachts een antwoordapparaat en diegene zal ook snel stoppen.

Erger wordt het wanneer een individu persoonlijk wraak wil nemen in die zin dat hij je wilt treffen.

Zo zijn bij mij tot 2 keer toe de voorwielen van mijn auto los gedraaid en dat is andere koek nooit heb ik diegene gevonden die daar achter zat .

Heel vervelend Rob, ik heb ook weleens zo'n akkefietje gehad. Als het aanhoudt gewoon een vanglijn laten plaatsten en je humeur niet laten verpesten.

's Nachts een antwoordapparaat erop schiet niet erg op, je moet dan toch de stekker van de telefoon eruit trekken anders hoor je de bel nog. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik wil toch wel een beetje bereikbaar blijven in verband met mijn oudere moedertje.

Paul.

Geplaatst door Don van der Deijl:

Een vanglijn werkt wel maar diegene die belt krijgt eerst een waarschuwing en dat is alles.

Zelfs al bellen ze mobiel welke eenvoudiger te achterhalen dan nog eerste een waarschuwing.

Soms is dat wel genoeg als je te maken heb t met een gelegenheids-dwaas.

Moeilijker wordt het met ras-idioten,en dan zal het wijzigen van je nummer een optie zijn.

Of,zoals reeds vermeld,antwoordt-apparaten.

Ook als het de zgn gelegenheids-rukker is,is de optie ' call-back 'indien aanwezig op je toestel een waarschuwing om te laten zien dat ze niet anoniem zijn,en dat is voor de meeste genoeg,het verbreken van de anonimiteit is dan vaak voldoende.

Dat is ook waar de PTT op werkt,en als het niet stopt zal men zeer zeker het lijntje kappen.

En zoals je reeds leest van Don kunnen dit soort zaken flink uit de klauwen lopen.

Het gelijk nemen van actie is voor de anonime schijtbak meestal wel genoeg.

-Hans

toch zijn dit vervelende dingen sommige vrouwen kunnen er toch goed bang van worden er is in mijn ogen maar 1 oplossing voor,

iedereen die een telefoon aansluiting wilt moet dus gewoon een zichtbaar nr hebben zodat iedereen kunt zien wie of door wat je gebeld word en dat is pas service.

ik ben dus een beetje hopeloos want wat zou ik graag deze persoon in mijn vingers willen voelen.

waarom ik ben niet agressief maar als je weet hoe de politie hierop reageerd is het van er moet eerst iets met (je vrouw of dochter) gebeuren willen we uberhaubt tijd voor je hebben of maken.

dit houd in als dit vaker zou gebeuren ik met de ellende zit zodat mijn vrouw bang is thuis alleen te zijn,en de persoon die het terreur voert met een grijns op het gezicht doet waar die zin in heeft.

Geplaats door Telefunken.

dit houd in als dit vaker zou gebeuren ik met de ellende zit zodat mijn vrouw bang is thuis alleen te zijn,en de persoon die het terreur voert met een grijns op het gezicht doet waar die zin in heeft.[/QB]

Dan heb ik voor jou ook deze tip (Is niet mijn verzinsel eek.gif )

Dit had mij eens iemand aanbevolen??

Ik zou een ander nummer nemen en het nummer alleen aan vrienden doorgeven. Als er dan weer gebeld wordt heb je overigens wel een probleem.

Persoonlijk denk ik dat hijgers op angstgevoelens kikken. Ik heb van vriendinnen wel eens de truc gehoord om daar heel plastisch in mee te gaan en ze gewoonweg af te zeiken. Schijnt goed te werken.

Geplaatst door telefunken:

maar hoe kom ik achter zijn telefoonnr dat is meer mijn vraag wat zijn er nog meer voor mogelijkheden om er achter te komen.[/QB]

Goeie vraag confused.gif Hoe kom je aan een telefoon nummer als je het niet hebt?