Jump to content

Alles....eter... Oei,oei,oei

Haudio
 Share

Recommended Posts

Deze week de nieuwe Denon 2900 binnengekregen.

Met een prijs van 1579,00 euro is het niet de allerduurste.

Maar niet kunnen wachten tot hij ingespeeld was, toch maar direct aangesloten.

Nou dat viel dus mee , want het geluid is echt verschrikkelijk goed,voor een Cdspeler. De naam alleseter doet het apparaat geen eer aan ,want voor een zo mooi geluid vind ik dit geen mooi woord.

Het komt steeds dichter bij een platenspeler, dit is dus een compliment!

Nog even wachten tot hij/zij is ingespeeld, wel mis ik de charme van een plaat opleggen en het uiterlijk van een platenspeler.

Maar zoals gezegd het komt in de buurt.

MvG,

Haudio

Haudio, heb je de Denon 2900 beluisterd met SACD of gewoon CD ?

Bij welke (prijscategorie) draaitafels kandidaat(en) kwam ie in de buurt ?

Het is jammer dat 't zo lastig is om een draaitafel (bij voorkeur thuis) te vergelijken met je eigen CD-speler.

Ik ben zelf namelijk wel benieuwd welke draaitafel 'in de buurt' komt of beter klinkt dan m'n CD-speler.

Groeten,

Alco

Oef,...10000,- voor een CD-speler is wel errug veel.

Heb een tijdje terug nog een Sonneteer 'Byron' CD-speler gehoord,(rond de 1600,- Euro) naast een AVID draaitafel, die meer dan 't dubbele koste.

Ok, de draaitafel was zondermeer beter, maar 't verschil was naar mijn mening, niet dramatisch, en zeer zeker de forse meerprijs niet waard, aangezien de Sonneteer aardig mee kon komen met de Avid draaitafel.

Groeten,

Alco

Kees, heb je 't wel goed gelezen... Haudio zegt:"'t komt dichter in de buurt van een platenspeler" Dus niet beter dan een platenspeler, of gelijkwaardig :D

Volgens mij heeft Haudio ook helemaal geen hekel aan CD(-spelers) en heeft ie ook wel eens hier gezegd, dat ook met CD prima te leven valt.

Dan ken ik nog wel een andere dealer die extremer is op 't LP vs CD vlak

:rolleyes::D

In de HVT van deze maand staat een review van de alleseter Denon DV3800. Het meest opvallende stuk uit de review was het volgende:

De CD weergave is wat pover voor een merk met een reputatie als Denon. De plaatsing is te difuus en het podium wat we voorgeschoteld wordt is te plat. Een vergelijk met een ook aanwezige "Synthesis AND" vertelt dat er veel meer muziek op dezelfde CD staat dan er te beluisteren valt met de 3800.

We gaan maar snel door met DVD-Audio..., wat een verschil met CD in weergave!

Goedkopere Sony SACD spelers lijden overigens aan hetzelfde syndroom en koppelen een verdacht matige CD weergave aan een veel mooiere SACD weergave

Zelf heb ik bij de multi-layer SACD Patricia Barber - Cafe Blue hetzelfde geconstateerd en gehoord dat de CD mix op de multilayer veel minder is dan de oorspronkelijke CD mix.

'T zit 'm in het weer Jasper

Kan ik me iets bij voorstellen Ome Henk.

Ik loop ook de hele dag al rond ik 'n ouwe afgeknipte spijkbroek, een oud shirtje,heb me nog niet geschoren en m'n haar staat nog net zo als toen ik vanmorgen wakker werd, en ik loop op blote voeten. (waarbij de onderkant van m'n voeten inmiddels verraden dat ik hoognodig maar weer 's moet stofzuigen,maarja...)

Ik zie d'r uit als 'n zwerver,haha :rolleyes::D

Maarja,.... deze temperaturen suck all the energy out of me.

Ik ben in voor een "alleseter" wanneer die CD's beter afspeelt als mijn Meridian en SACD en DVD echt beter is als CD. Effen wachten dus.

Geplaatst door carl:

Ik ben in voor een "alleseter" wanneer die CD's beter afspeelt als mijn Meridian en SACD en DVD echt beter is als CD. Effen wachten dus.

Da's denk ik ook een logische redenatie.

Geplaatst door Haudio:

Deze week de nieuwe Denon 2900 binnengekregen.

Met een prijs van 1579,00 euro is het niet de allerduurste.

Maar niet kunnen wachten tot hij ingespeeld was, toch maar direct aangesloten.

Nou dat viel dus mee , want het geluid is echt verschrikkelijk goed,voor een Cdspeler. De naam alleseter doet het apparaat geen eer aan ,want voor een zo mooi geluid vind ik dit geen mooi woord.

Het komt steeds dichter bij een platenspeler, dit is dus een compliment!

Nog even wachten tot hij/zij is ingespeeld, wel mis ik de charme van een plaat opleggen en het uiterlijk van een platenspeler.

Maar zoals gezegd het komt in de buurt.

MvG,

Haudio

Foei Henk, begin jij nou ook al ;)

Een c.d. speler kan nooit, nooit, nooit in de buurt komen van een draaitafel, punt!

Het ziet er anders uit, de bediening is anders, het klinkt anders, de software is anders, de techniek is anders en zo kan je nog wel even doorgaan.

Hoe graag sommigen het ook blijkbaar willen, waarom in godsnaam, het wordt nooit hetzelfde. Geloof mij nou maar! Ik heb een prachtige draaitafel en een fabelachtig mooie c.d. speler, in het betere segment zullen we maar zeggen. Echt waar, het verschil is hemelsbreed, zonder waarde oordeel.

De voorkeur voor een van beiden heeft meer te maken, waar je mee bent opgegroeid, pure nostalgie dus, als je het over de draaitafel hebt en gelukkig klinkt dat heden ten dagen bovendien nog perfect ook! Dus kan je zonder aan luistergenot in te leveren perfect van dit medium genieten. Daar komt nog bij, dat voor die generatie hun muziek in overvloed en tegen leuke prijzen verkrijgbaar is.

De jongere generatie heeft, terecht, geen boodschap aan die nostalgie, uitzonderingen daargelaten. Die hebben een medium, dat past bij deze tijd, perfecte kwaliteit, in iedere prijsklasse, met optimaal bedieningsgemak en nog volop in ontwikkeling: multi-channel, SACD. Waarom zou je een perse een draaitafel willen? Geen idee!

En wie van twee walletjes wil snoepen, ook goed!

Maar het wordt nooit hetzelfde, een analoge c.d. speler, no way, en dat moet zo blijven ook. Als je 18 bent, wil je toch ook niet op je opa lijken :D

Jernst,je wekt wel onze nieuwschierigheid!

cd speler ?

platenspeler?

IKKE

Moet je toch eens naar die Resolution dvd met Analogue Audio tuning gaan luisteren,misschien herzie je,je mening weleens drastisch! :D:rolleyes:eek.gif:D:D

De voorkeur voor een van beiden heeft meer te maken, waar je mee bent opgegroeid, pure nostalgie dus

Bollocks, onzin,crap... sorry, maar ik ben nu 35 maar ben min of meer opgegroeid met CD.

Heb ooit wel een blauwe maandag een Akai pikuppie gehad, maar die gaf al gauw de geest, en had ook maar iets van 20LP's.

Ik ben meer opgegroeid met radio en cassette.

Vanaf halverwege jaren '80 had ik m'n eerste CD-speler, en heb er sindsdien zo'n 15(!) verschillende in huis gehad.

Toch...... heb ik pas sinds een aantal jaren 'n (lichte) voorkeur voor een draaitafel. rara, hoe kan dat...

Heeft dus niet altijd met nostalgie te maken.

ALS ik namelijk nog eens een draaitafel zou aanschaffen, zou ik niet zozeer de oude platen zoeken die ik 20 jaar geleden mooi vond, maar zoveel mogelijk iets van m'n meer recente smaak.

Geplaatst door Hi-Fifi:

cd speler ?

platenspeler?

IKKE

Moet je toch eens naar die Resolution dvd met Analogue Audio tuning gaan

luisteren,misschien herzie je,je mening weleens drastisch!   :D    :rolleyes:    eek.gif    :D    :D

Schrijf ik Spaans of zo?! Mijn mening is duidelijk, toch?! Er valt m.i. niets te herzien. Waarom moet ik dan jouw suggestie volgen en opeens jouw licht zien?

confused.gif Je lijkt wel een Jehova.

Mijn set staat in mijn sig. bij hifi.nl

DVD's heb ik wel, maar ik heb er niets mee.

Jongens,jongens,

Lees gewoon eens even wat ik schrijf.

Een platenspeler geeft overdracht van de emotie in de muziek, voor mij.

Een Cdspeler kan heel mooi klinken, (klinken) maar tot nu toe mis ik wat, en dat is niet erg, want het is een heel ander medium.

Wat ik mis in de muziek bij een Cdspeler kan ik wel vinden in een platenspeler.

Maar dat wil niet zeggen, dat ik een CDspeler verguis.

Sterker nog, ik draai zeer regelmatig muziek via mijn Cdspeler en kan dat mooi vinden, en het is nog gemakkelijk ook.

Maar de 2900 van Denon is toch weer een stapje beter dan een goede Cdspeler klinkt ,ook wat warmer dan dat ik gewend ben bij Cdspelers.

SACD en andere formaten konden mij niet bekoren voorheen, maar het is /wordt nu acceptabel.

Een vergelijk ,ok /kan ook ,maar is denk ik niet echt nodig.

Als we uit gaan van een Rega P3 met een Grado Prestige Black van 49,00 euro dan ............................... zou ik beide niet willen missen.

Als ik uitga van een Transrotor FAT Bob S dan is kiezen niet moeilijk als het moest.

Als ik maar 1 van de twee mocht aanschaffen , dan werd het toch....een Transrotor Fat Bob.

Je hebt trouwens wel wat teweeg gebracht KeesW.

Ze wilden me bijna niet meer laten gaan . :D;)

Tis dat het ziekenhuis overbevolkt was maar anders had ik er nog gezeten. confused.gif:D;)

MvG,

Haudio

Geplaatst door Alco:

Bollocks, onzin,crap... sorry, maar ik ben nu 35 maar ben min of meer opgegroeid met CD.

Heb ooit wel een blauwe maandag een Akai pikuppie gehad, maar die gaf al gauw de geest, en had ook maar iets van 20LP's.

Ik ben meer opgegroeid met radio en cassette.

Vanaf halverwege jaren '80 had ik m'n eerste CD-speler, en heb er sindsdien zo'n 15(!) verschillende in huis gehad.

Toch...... heb ik pas sinds een aantal jaren 'n (lichte) voorkeur voor een draaitafel.  rara, hoe kan dat...

Heeft dus niet altijd met nostalgie te maken.

ALS ik namelijk nog eens een draaitafel zou aanschaffen, zou ik niet zozeer de oude platen zoeken die ik 20 jaar geleden mooi vond, maar zoveel mogelijk iets van m'n meer recente smaak.

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, het is mijn zienswijze, als die niet aansluit bij jou situatie, jammer dan.

Ra, ra, hoe kan dat nou? Geef zelf maar het waarom, je bent toch 35, ik ben je moeder niet

:D

Geplaatst door Hi-Fifi:

cd speler ?

platenspeler?

IKKE

Project RPM9 - vd Hul DDT m.c. / Cary CD300 mod. / Cary SLP 90 mod./Lentec step-up / Cary 300B mod. / Castle Winchester / Kimber Cable / vd Hul First Ultimate/ Tubes: K.R.- JJ Electr.-Sylvania-Sovtek