Jump to content

Alles....eter... Oei,oei,oei

Haudio
 Share

Recommended Posts

Ook ik heb deze speler een dagje mogen bewonderen. Als gewone CD speler is hij al zeer goed. De klank is vol, neigt naar warmte en blijft gedetaileerd en ritmisch. Bij het spelen van een SACD wordt het niveau nog een stukje hoger (niet zeer groot maar verschil is er wel). Je krijgt meer van de omgeving te horen (ruimtelijkheid). Verder zijn de verschillen niet extreem groot tussen CD en SACD. Ik heb ooit grotere verschillen gehoord op een Zony alles eter. SACD klonk gewoon goed, en CD weergave was simpelweg gewoon erg slecht. Deze Denon klinkt niet zoals de meeste Denon's in het geheel klinken (vaak wat hard van karakter). De Denon had een easy en toch grijpende klank. Zowiezo een erg goede CD/SACD speler (voor 1579 euro) en het DVD gedeelte krijg je er dan bij... :)

ps: De CD/SACD's die werden beluisterd waren de Burmester Demo CD 3 & Channel records Demo SACD (hybrid stereo/multi).

Geplaatst door Puur:

Hoe kan het dat de CD weergave van de Denon 2900 heel goed is en de CD weergave van duurdere Denon 3800 matig is? Dat vind ik vreemd.

Het is maar wie je gelooft.. De Denon dvd-2900 is een van de nieuwste producten van Denon met een SACD gedeelte. De rest heeft dit niet. De 3800 is al een stukje ouder...

:D

Geplaatst door Henno Appel:

Hoe weet jij nou hoe groot mijn lul is?    confused.gif       :D    ;)

Het gemiddelde schijnt 15 cm te zijn. Een dure auto cq audioset staan voor compensatie centimeters. Gezien je set hou je een cm of 10 over, hoogstens. Wat voor auto heb je? :D

Geplaatst door Edwin Snoek:

Je zou "Robijn Wasverzachter" eens kunnen proberen.  :D

Zo.zo beginnen we nu een wasmiddelen forum ?

Bij de Aldi hebben ze ook wasverzachters.

MvG,

Haudio

Geplaatst door carl:

Hai Haudio,

Heb jij een idee wat voor een platenspelers dat zijn in het topic "mijn audiofiele natte droom"?

Groet,

Is toch een Micro Seiki en een stelletje EMTs (studio tafels).

Tjek de picnaam (via properties)

Geplaatst door carl:

Hai Haudio,

Heb jij een idee wat voor een platenspelers dat zijn in het topic "mijn audiofiele natte droom"?

Groet,

Beste Carl,

Die mooie met 2 armen is inderdaad een Micro Seiki regelmatig nog te koop via internet(gebruikt) nieuw worden ze niet meer gemaakt.

Helaas want zo

Jernst,mocht dit je onder oen komen...,

Als hobby zit ik bij de vrijwillige jehova :D

Je hoeft mijn mening niet te delen,in principe geef ik er alleen maar mee aan dat IK deze speler de moeite waard vindt.

Dit betreffende een eventuele cd speler versus platenspeler test.

IKKE

Sommige mensen kunnen tussen de regels door lezen,andere niet ;)

Geplaatst door Hi-Fifi:

Jernst,mocht dit je onder oen komen...,

Als hobby zit ik bij de vrijwillige jehova   :D

Je hoeft mijn mening niet te delen,in principe geef ik er alleen maar mee aan dat IK deze speler de moeite waard vindt.

Dit betreffende een eventuele cd speler versus platenspeler test.

IKKE

Sommige mensen kunnen tussen de regels door lezen,andere niet   ;)

Over tussen de regels lezen gesproken: confused:

Ik geef aan dat een draaitafel en c.d. speler zich niet laten vergelijken, that's all. Dat staat los van waar ik mee speel.

Prompt vraag jij waar ik mee speel en dat ik dan maar eens moet luisteren naar enz.

Daarnaast geef ik een mogelijke oorzaak voor de keuze voor het een of de andere, hetgeen ook weer extreme reacties oproept.

Ik heb beiden en dus geen probleem, zie maar. Wat een kwetsbare zieltjes. Zou er ook een relatie bestaan tussen Audio als hobby en je schoenmaat :D

Geplaatst door jernst:

Over tussen de regels lezen gesproken: confused:

Ik geef aan dat een draaitafel en c.d. speler zich niet laten vergelijken, that's all. Dat staat los van waar ik mee speel.

Geplaatst door jernst:

Geloof mij nou maar! Ik heb een prachtige draaitafel en een fabelachtig mooie c.d. speler, veel beter dan de meesten van jullie ooit van beiden zullen hebben

:rolleyes:confused.gif

Geloof mij nou maar! Ik heb een prachtige draaitafel en een fabelachtig mooie c.d. speler, veel beter dan de meesten van jullie ooit van beiden zullen hebben

Dat maakt me toch 'n beetje nieuwsgierig Jernst :rolleyes:

(en nee, kon 't niet vinden op HiFi.nl)

Geplaatst door Ome Henk:

Ach, Alco toch... Kijk eens op pagina 2 van deze tread   :rolleyes:

Omwille van jullie kwetsbare egootjes mijn post maar aangepast.

:D

Ach, misschien was het wat ongelukkig geformuleerd, maar de strekking van het verhaal blijft hetzelfde.

;)

Ach, Alco toch... Kijk eens op pagina 2 van deze tread

't zal wel aan mij liggen, maar daar kan ik nix vinden, Ome Henk.

Alleen dat lange verhaal van Jernst, maar verder nix concreets.

Hoewel ik me wel kan vinden in de laatste zinnen van zijn verhaal over de denkwijze van de jongere generatie over CD en LP.

Jernst,je moet wel goed op de uitdruking van de geplaatste icoontjes letten.

Met tussen de regels doorlezen doelde ik met het gegeven antwoord indirect op mijzelf. ;)

Het cd speler/platenspeler verhaal gaat een toekomst tegemoet die qua malversaties reeds in het verleden liggen van het transistor/buis verhaal.

Kortom een transistor zal nooit als een buis klinken en een cd speler niet als een platenspeler en vice versa.

Hoe klein de verschillen op eventueel topniveau ook wezen mogen!

Plaat/buis-relatief weinig componenten.

Cd/transistor-relatief veel componenten.

Hiermee doel ik niet op eventuele kwaliteit of prestatieniveaus.

Ik denk dat jullie mij wel begrijpen.

IKKE

Hoewel,ik word ook vaak niet begrepen! :D