Hi-Fifi Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Ik vind namelijk van wel. En de dealers doen gezellig mee,bladen ook niet te vergeten uiteraard! Een tijdje geleden stond er in een nederlands audioblaadje b.v. een test over de nieuwe Siltech G5 generatie,die zou echt veel beter klinken dan de G3. De oude met de nieuwe top vergelijken,zou het....? En als het zo is,rechtvaardigd het dan de nieuwe aankoop? Dat bedoel ik met uit z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Geplaatst door Hi-Fifi: Die kabels kunnen mijn inziens echt niet die verbetering brengen wat een nieuw apparaat eventueel wel kan. Maar het gaat erom dat ik steeds meer het idee krijg dat het kabelverhaal een grotere hype aan het worden is! IKKE De Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Ik geloof ook zondermeer dat kabels veel invloed kunnen hebben op 't presteren van een set, maar ben tevens van mening dat bij ls-kabels, meer dan bij elk ander component in een HiFi-set, de prijs niet zoveel zegt. Momenteel gebruik ik een kabel van slechts 4,50 p.m. en die bevalt me nog 't best. (ook al ziet 't er uit als schemerlampsnoer ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Het is volgens mij inderdaad een Hype. Met gewone interlinks en gewone koperkabels is echt niets mis. Sommigen claimen zelfs dat standaard interlinks zouden vervormen. Ik ga de discussie niet meer aan. Kom maar luisteren hoe het hier klinkt, dat zegt meer dan 1000 woorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 kom je nu eens bij mij john/ heb je mijn mail nog ontvangen/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Ik was een keer bij een dealer, toen ik me wilde orienteren op nieuwe luidsprekers. Hij vroeg me wat voor ls-kabel ik gebruikte. Ik zei:"Transparent" "Die met die filterblokjes er tussen ?" vroeg hij vervolgens. Ik zei:"Nee, de goedkoopste, zonder die blokken eraan" Toen zei de man:"Ah, die moet je ook juist hebben, dat zijn de beteren!" Ik heb ook meerdere Van den Hul kabels geprobeerd door de jaren, waarbij de goedkoopste 'the Clearwater', me persoonlijk nog 't beste beviel. Er stond een keer iemand in de Homestudio, die 2x2 meter Nordost ls-kabel in huis had. t.w.v. zo'n 14000,- gulden!!! (dan vraag ik me af, weet die man niet meer waar ie met al z'n geld heen moet, or what...) Gelukkig is 't wel vrij gemakkelijk om diverse kabels eerst thuis uit te proberen. (althans, bij een beeeetje HiFi-zaak is dat geen probleem) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: So what Als hij het beter vindt klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Hai, Op een of andere manier klinken kabels wel anders, dat heb ik onlangs weer eens gehoord. Het kan net het peper of zout in je gerecht zijn. Ik geloof zelf overigens niet dat hele dure kabels per definitie beter zijn dan goedkope. Ik ben in ieder geval van plan eens te gaan experimenteren met Deskadel en de goedkoopste Kimber Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Toch even een gewetensvraag voor Kermit en Hifi - hebben jullie wel eens met kabels geexperimenteerd en wat zijn de ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oordop Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Heb inmiddels al veel verschillende kabels kunnen proberen.Goedkope en ook schrikbarend dure.Ik blijf erbij dat veel kabels zich gedragen als een soort equalizer.Wat je bij de een krijgt ,mis je weer bij een ander.De een klinkt warm,de ander weer kil,enz.Welke kabels zouden de fabrikanten gebruiken bij de ontwikkeling van hun apparatuur?Ik neem niet aan dat ze allerlei exotische kabels gebruiken.Ik ga steeds meer geloven dat het mogelijk moet zijn met "gewone" kabels een goed resultaat te halen, mits je apparatuur goed bij elkaar past.Net als kikkers dus Groetjes Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
oordop Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Nog even over de testen in de HI-FI bladen.Ik snap niet hoe de recensent zich een algemene mening kan vormen.Het is zo afhankelijk van de gebruikte apparatuur.Ik ben nu al meerdere malen teleurgesteld geweest wanneer ik iets kocht aan de hand van een goede recensie.Bij mij thuis bleek het dan niet te werken.Ik koop ze dan ook niet meer voor de testen.Wel voor de nieuwtjes e.d. Nogmaals de groeten.Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 1 juni 2003 Author Report Share Posted 1 juni 2003 Ik heb best wel al wat kabeltjes gehad. Hoewel wat ome Henk zegt ook wel een beetje waar is. M:A:W:,een kabel van E.4000 ofzo komt meestal pas tot z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Geplaatst door carl:Toch even een gewetensvraag voor Kermit en Hifi - hebben jullie wel eens met kabels geexperimenteerd en wat zijn de ervaringen? Ja hoor Carl, ik heb er twee jaar zeer intensief kabels testen opzitten en daarna het kabelverhaal afgesloten. Ik vind dat je kabels nooit a-b moet vergelijken, omdat je dan wel de positieve verschillen hoort maar niet de negatieve bijwerkingen. Die komen er pas uit als je veel langer luistert. Gewoon een nieuwe kabel aansluiten en een dag of 5 gebruiken. Dan blijkt die mooie heldere klank en meer hoorbare detail bijvoorbeeld samen te gaan met een wat onnatuurlijk stemgeluid of een dunner strijkersklank. Of die extra warmte in het geluid blijkt gepaard te gaan met een minder goede ruimtelijke afbeelding. Al die prachtige interlinks klonken bij mij als een soort hoog-af filter, bij de een iets meer dan de ander. Na zo'n kleine 2 jaar kon mijn dealer het niet geloven en die is een avondje langsgeweest met een koffer snoepgoed. Hij mocht zijn gang gaan. Omdat ik er zo lang uitgebreid mee bezig geweest was kon ik precies aangeven wat er mis was. een paar uur later en een fles port leeg is hij gedesillusioneerd weeer vertrokken. En hij was het met mij eens. Gebruik van kabels is altijd puur situationeel. Nooit zeggen die kabeljongens wat er mis is met gewone kabels, hoe dat komt, wat de oorzaken zijn, hoe zij die problemen in hun kabels hebben opgelost en wat het hoorbare resultaat daarvan zal zijn. Nee hoor, ze wijzen liever op de aanwezigheid van goud-atomen, links en rechtsdraaiend gesoldeerde verbindingen, 100% zuurstof vrij koper, gebruik van bijzondere grondstoffen en prachtige zelf verzonnen theorieen. Wij krijgen het advies om het te proberen, zodat we zelf kunnen verzinnen wat er betr aan is. Een knap stukje psychologisch denken. Je komt maar een keeer langs in Hellevoetsluis, dan laat ik je met alle plezier horen hoe het klinkt met die door de meeste inferieur geachte verbindingen.. Je bent van harte welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Hai Kermit, De manier waarop jij test is ook de mijne. Gewoon een paar dagen in je installatie, "draaien" waar je zin in hebt en dan het oude component terug. Testen zoals de oosterburen dat doen (in das Labor met A/B vergelijkingen van wel 10 kabels )geloof ik absoluut niet in. Ik heb diverse kabels te leen gehad van vriendjes de afgelopen 10 jaar en heb de ervaring dat die geluidsverschillen teweegbrachten. Mit bijvoorbeeld zette bij mij aan in het laag en dat heb ik later ook wel in testen gelezen. JK zilveren kabel klonk dun en bijna scherp. De Kimber PBJ vond ik een verbetering ten opzichte van de kabels die bij mijn toenmalige Quad werden meegeleverd. Niet dat ze wat klankbalans wezenlijk anders klonken dan de standaardkabel, maar wel in het geheel iets beter. Onlangs onverwacht een paar zeer dure kabels te leen gehad. Toen ik ze weghaalde was het toch even wennen. Weer geen verschil in klankbalans maar wel in het geheel beter. Na een paar dagen was ik gelukkig weer aan de Kimber gewend. Toch zal ik zeker nog iets anders proberen in mijn installatie. Ik heb overigens nooit gezegd dat een standaardkabel niet goed was en ben zonder meer overtuigd dat je in jouw setting fantastische resultaten behaald. Maar waarom niet proberen dat kleine beetje extra eruit te halen? Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Kermit:Het is volgens mij inderdaad een Hype. Met gewone interlinks en gewone koperkabels is echt niets mis. Sommigen claimen zelfs dat standaard interlinks zouden vervormen. Ik ga de discussie niet meer aan. Kom maar luisteren hoe het hier klinkt, dat zegt meer dan 1000 woorden. das niet eerlijk... jij hebt quad esl's en de hele meut. tuurlijk klinkt dat als een klok. DE vraag is, zou het nog beter klinken met dure/betere kables. Kijk, ik geloof direct dat kabels verschil maken. We zijn het er allemaal mee eens dat een kabel slechts het signaal moet transporteren zonden er iets van af te halen dan wel er bij te stoppen. Waarschijnlijk kan bijna geen een kabels dat, maar er zijn simpelweg een aantal vrij voor de hand liggende -met een beetje kennis van zaken- parameters die een bepaald optimum hebben. Met die kennis in je achterhoofd is het niet zo lastig te concluderen dat kables een grote verbetrering kunnen opleveren. De hele kables hype bestaat wel degelijk en bestaat er volgens mij uit dat fabrianten te veel aan imageboulding doen en over the top prijzen hanteren. Maar dat gegeven is voor mij nog geen reden het hele kabel gebeuren af te zweren en dropveters ertussen te gooien. Zoek gewoon een kabels die je bevalt voor een bedrag dat je bevalt. Dat kan zo moeilijk niet zijn lijkt me. Of bouw zelf iets. Je kan denken: maar het klinkt nu goed en kables zijn een hype en ik doe er niet aan mee. Je kan ook denken: Niet alleen kabels zijn een hype, nee de hele audiohighend branche is een hype, daar vindt ik toch ook goed spul voor een acceptabel bedrag ... het liefst 2ehands game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Beste game Kies je parameters en kijk hoe de dropveters daar op scoren. En trek je conclusies. Als een andere interlink wezenlijk anders klinkt dan is er met een van de twee iets aan de hand. Vergis je niet: in de totale signaalweg is die 50 cm interlink maar een flutbeetje. Wat denk je van je interne bekabeling, metalen pennetjes aan componenten als weerstandjes, condensatoen, torretjes, de printbanen van de prints, een enorme hoeveelheid soldeerverbindingen... En dan zou die 50 CM het beter moeten maken? Ik bedenk ineens een aardig experiment. Neem een 2 goede dropveters en twee dezelfde andere interlinks. Maak vervolgens een opstelling, waarbij het signaal eerst door interlink A gaat en daarna een splitsing: de ene kant is wederom interlink A, de andere is Interlink B. Een 24/stappenschakelaar er tussen (12 standen AA en 12 standen AB) en luisteren maar of je verschil hoort (blind natuurlijk). Daarna doe je hetzelfde, maar dan is de eerste kabel een exemplaar van B, voor de rest hetzelfde. Eens kijken wat daar uitkomt. Indien kabel A kleurt en kabel B niet, dan zul je in de eerste opstelling geen verschil horen en in de tweede wel. En indien kabel B kleurt, dan hoor je in de eerste opstelling verschillen en in de tweede niet. Zou dat een goede methode zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Beste Game Eigenlijk heel opvallend dat je dropveters positioneert naast het 'kabelgebeuren'. Hoe schokkend het voor sommigen ook mag klinken: dropveters zijn ook kabels.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Carl Ik heb geprobeerd dat 'laatste beetje extra' er uit te halen. En dat was precies wat er steeds gebeurde met die speciale kabels. Ik haalde steeds dat laatste beetje extra er uit. Maar dan letterlijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 nou je snapt wat ik bedoel kermit. Ik heb nu ook dropveters. het idee is goed. Maar ik vermoed dat je dit alleen moet doen. Sommigen prefereren kleuring namelijk. O ja, die kabeltjes in apparaten zijn ook niet altijddropveters ook al zijn ze dun...(!). lastig game Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Hai Kermit, Dan werkt een normale kabel kennelijk bij jouw het beste en dat is goed. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Maak dropveters geen referentie, bij wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Je begrijpt het nog steeds niet he, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 euuuuhhhhhhhhhhh Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door jopie:euuuuhhhhhhhhhhh nu zit jij weer tussen twee vuren . of speelde jij ook met dropveters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts