Jump to content

Beleid Philips

carl
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door carl:

http://www.audio-muziek.nl/actueel/Philips...rt%20alweer.htm

Een leuk kritisch artikel. Zijn jullie er mee eens?

Beste Carl,

Allemaal erg jammer , maar wel waar.

En wat te denken van de nieuwe DVD/SACD 963 van Philips, klinkt best goed , maar kost inkoop 490,00 euro en verkoop 499,00 welke zichzelf respecterende dealer verkoopt dit apparaat?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste Carl,

Altijd als ik aan Philips denk, wordt ik ook een beetje treurig, en deel de mening van deze auteur voor de volle 100%.

Ze hebben zeker de kennis om alles en iedereen achter zich te laten, maar waar gaat het i.d.d. mis. Het uiterlijk, en het meelopende karakter van ze. Als er uit de japanse hoek minisetjes komen met grote lichten en grote boom woofers, dan komt philips met een plastik namaksel van dit.

De uit de jaren 90 900 serie van Philips was naar mijn inziens voortreffelijke highend. Zeker de processor met de DSS 930 digitale weergevers. Dat klonk waanzinnig. Echter het uiterlijk (speakers waren wel heel mooi en stevig) van de componenten was te treurig voor woorden. Lelijke plastik fronten, en gammele kasten.

Het gekke was, dat er als laatste uit de serie de DSS 940 digitale speakers kwamen, en die verkochten voor geen meter. Verbazend genoeg had Marantz exact dezelfde speakers in het programma, en die verkochten als broodjes voor de pro-audio markt.

Philips heeft de howknow en de mensen. Ik ben er ook van overtuigd dat ze s'werelds beste eindtrap kunnen maken als ze willen. Maarja..........Doodzonde!

Overigens in de filipijnen en bankok is Philips helemaal nummer 1. Mensen hebben daar een heel erg hoog aanzien van europa, en wat hun betreft is Philips helemaal de top. Ze preferen het boven sony etc. is me daar wel duidelijk geworden. Maarja, feit blijft het ziet er niet uit!. Niet hun GSM's niet hun audio en niet hun tv's.

Hun plasma schermen zijn daaringetegen weer erg fraai.

Groeten,

Bas

Hai allemaal,

Ik ben ook oud genoeg om allergisch te zijn voor Philips, het wordt altijd goed getest in de Consumentengids en gaat altijd kapot. De vormgeving is mogelijk nog slechter.Ik ben het dus helemaal AvO hartenkreet eens.

Hai Haudio ik zag dat je een paar dagen vrij genomen hebt. Ik had nog even goededag willen zeggen - zoals je ziet ben ik weer thuis.

Geplaatst door Haudio:

Beste Carl,

Allemaal erg jammer , maar wel waar.

En wat te denken van de nieuwe DVD/SACD 963 van Philips, klinkt best goed , maar kost inkoop 490,00 euro en verkoop 499,00 welke zichzelf respecterende dealer verkoopt dit apparaat?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Nou moet je niet jokken Haudio :) ik weet wat de DVD-SACD 963 inkoop kost. en er valt best wel op te verdienen.

Overigens blijf ik toch een zwak houden voor de auteur van de eerste link Armand van ommeren. Veel mensen kunnen hem wel schieten, maar de man heeft nog wel als zeldzame een echte eigen mening, en verstopt die ook niet.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Nou moet je niet jokken Haudio  :) ik weet wat de DVD-SACD 963 inkoop kost. en er valt best wel op te verdienen.

Overigens blijf ik toch een zwak houden voor de auteur van de eerste link Armand van ommeren. Veel mensen kunnen hem wel schieten, maar de man heeft nog wel als zeldzame een echte eigen mening, en verstopt die ook niet.

Groeten,

Bas

Beste Bas,

Zullen wij eens wedden......en betaal jij dan het verschil bij ?

MvG,

Haudio

PS ik wed alleen als ik gelijk heb,ik hou niet van verliezen.

De vooroordelen tegen philips zijn niet geheel terecht.

Zij moesten opboksen tegen lage loon landen en dat is nagenoeg onmogelijk.

Daar komt bij dat philips het wiel dikwijls uitvind maar dan mist het weer net een spaak en gaat een ander er met een betere aanpak mee vandoor.

Dat ze marantz in principe weer uit handen hebben gegeven vind ik een heel domme zet daar ze onder die naam hun kunsten wel hadden kunnen tonen.

Vergeet echter niet wat er al niet uitgevonden is in de laboratoria van philips dat is echt niet mis maar helaas wat je leest erg motiverend zullen de mensen op het lab niet meer zijn.

Wie kwam er met de compact cassette juist philips alleen de jappen maakte veel betere cassette decks en philips had zijn rechten niet goed beschermd.

Wie kwam er met het alleen recht om video band in een cassette onder te brengen onder de naam VCR? jawel philips maar de jappen kwamen met VHS en philips had het nakijken maar kwam nog met een stuip waarmee ze dachten de wereld te veroveren de V2000.

Als opvolger had de DCC heel veel potentie voor de cassette deck maar wat ging er mis? alleen philips geloofde er in en deze verpakte het geheel op een knullige manier De fabrikant heeft teveel krediet verspeeld op dit vlak bij de consument.

Verstandig was het dus om een al zo goed als uitontwikkeld concept als de Cd samen met sony op de markt te brengen want philips had al de naam van mislukkingen op zijn naam maar inderdaad weer die knullige apparaten die defect raakte maar mechanisch zo goed dat er een wereld speler van gemaakt had kunnen worden maar nee hoor heel triest.

Doodzonde en mensen vragen wel eens waarom geen philips nou dat is makkelijk het naamplaatje is besmet helaas.

Op gebied van KTV is philips echter nog steeds heel goed maar ze moeten gaan oppassen de concurrnetie is groot en merken als LG maken al veel degelijkere kasten die ook beter ogen.

Op studio gebied is het al precies hetzelfde verhaal alles was philips maar mede door een heel arrogante houding is dit nu niet meer het geval

Neem de losse speaker units die ook marantz gebruikte en welke gewoon zeer goed waren zoals de ribbon units welke niet door philips worden gebruikt en dat terwijl philips ooit de grootste losse unit producent van de wereld was

Tja als het zo doorgaat dan zal philips in de toekomst alleen nog gloeilampen stofzuigers en wc brillen maken.

Wie kan zich de laboratorium serie van philips niet heugen?

Ik heb er het cassette deck van gehad en dat was zonder enige twijfel het beste deck wat ik ooit in huis heb gehad maar de motor ging stuk en die kostte destijds al 400 gulden en dan houdt het op.

Ze konden het dus wel een goed deck maken maar deden dit slecht,s eenmalig daar waar japanse concerns steeds verder gingen en dit concept tot op de bodem hebben uitgemolken

Wie heeft er niet eens een oude V2000 video open gehad en gekeken wat een techniek zo,n apparaat herbergde ? dat was echt niet meer normaal maar helaas ontzettend gevoelig voor storingen en de service was zwaar klote en dan de beloftes dat V2000 gewoon zou blijven NIET DUS.

Neem dan SONY die maakte tot een 5 jaar geleden nog gewoon een standaard Betamax video voor diegene die nog een hele verzameling hadden en daar verdienden ze echt niet veel aan ja GOODWILL.

En dan inderdaad die buitenkantje,s doorgaans recycle plastic en dat is niet erg voor een TV maar een versterker met een plastic bodem wie wil dat nu in huis hebben ?

Triest triester triest en dan die verhuizing een Branbants bedrijf de sector waar iedereen philips kocht zo verspeel je heel veel.

Ik denk dan ook dat het bedrijf in zijn geheel zal verdwijnen

Ik ben er mee eens.

Dus vraag ik me af of ik beter een andere DVD-speler moet kopen, dan een Philips. :rolleyes:

Ze maken zichzelf elke keer moeilijk door geen goede produkten te verkopen waar ze eigenlijk heel goed in zouden moeten zijn.

Er zal vast nog wel iets goed zijn, zoals de TV's wat Don zei.

Geplaatst door Lars:

Ik ben er mee eens.

Dus vraag ik me af of ik beter een andere DVD-speler moet kopen, dan een Philips.   :rolleyes:

Ze maken zichzelf elke keer moeilijk door geen goede produkten te verkopen waar ze eigenlijk heel goed in zouden moeten zijn.

Er zal vast nog wel iets goed zijn, zoals de TV's wat Don zei.

Ze zouden er inderdaad heel goed in moeten zijn maar helaas is dit niet zo .

Altijd is er wel wat met een philips apparaat OOK met tv toestellen waar bijvoorbeeld weer een netschakelaar in zit die in brand vliegt precies weer bij philips en dan worden de mensen bang en kopen zo,n merk niet meer.

Ook nieuwe TV toestellen zoals de pixell plus een drama gewoon te vroeg op de markt gekomen met beeldbuizen die allen vervangen moesten worden (kosteloos daarin is de service 100% voor uit gegaan)

Ik hoop dat de nieuwe generatie PP wel een goed plaatje zal geven want ze kunnen het dat is zeker.

Zo maakte ze in de jaren 70 het eerste transistor ontwerp op Tv gebied een dijk van een toestel en ik denk dat er nog wel ergens een paar spelen .

In de jaren 90 maakte ze nog eens een toestel met het GFL chassis welke zeer goed was in beeld en geluid maar te duur dus was dit toestel maar heel kort in productie en kwam er een minder toestel voor terug.

Heel jammer allemaal.

Ik weet ook zeker dat menig sony toestel vanaf 90 nog heel goed speelt daar waar een philips al lang op het kerkhof is beland.

SONY sloeg ook even de weg in van minder goede beeldbuizen maar kwam daar wel van terug want het kostte achteraf meer dan dat het opleverde.

Toch zie je bij heel veel fabrikanten de bezuinigingen in het ontwerp terug dus ook bij sony (kijk naar de ES lijn van nu en vroeger)maar nog steeds ziijn het dan betere en mooiere apparaten dan die van philips.

Een DVD zou ik van philips nbiet kopen bang voor de ziektes die een dergelijk apparaat in zich herbergt het is helaas niet anders maar ze hebben altijd van die lullige dingen.

Video,s met TURBO drive een pracht loopwerk natuurlijk het ging ook defect maar was toch heel goed maar een goed funtionerende philips video heb ik nooit gehad het was altijid maar afwachten of het apparaat goed had opgenomen daar waar mijn sony slv825 alweer meer dan 10 jaar uitstekend dients bewijst in een degelijk kastje.

Het is zo triest te weten dat die gasten echt top apparaten kunnen fabriceren maar dit gewoon niet doen en ik weet zeker dat de consument zeker het geld er voor over zal hebben maar wat ik al zei het naamplaatje is ernstig besmet

Op een of andere manier is het toch erg moeilijk om een surplus aan kennis om te zetten in goede produkten.Op dat gebied neemt Philips kennelijk niet de juiste beslissingen.Als je dan als consument van een merk met zoveel naamsbekendheid een paar keer fout koopt laat je het de volgende 20 jaar wel. De naamsbekendhied werkt dan tegen je. Jammer!

Hallo,

We hoeven ons er helemaal niet zo druk meer over te maken, binnen 10 jaar is de consumer divisie gewoon weg. Philips maakt dan geen consumenten electronica. Het is dan geen kern-activiteit. Philips kan zich beter richten op waar ze goed in zijn. Bijv. de halfgeleider industrie (in bijna elke sony TV , zitten veel philips ic's :D:D )Het is er nu zwaar weer in de industrie, maar met veel nieuwe ontwikkelingen (200 watt classe D versterker, op een printje van 10x6 cm bijvoorbeeld, en wordt verkocht aan... jaja sony!). Philips medical doet het goed, en zo zijn er nog meer. Philips werkt nu ook samen met LG voor beeldbuizen e.d. In de toekomst zal je philips naam dus ook niet aantreffen op goedkope TV's (dus LG) Dat zal alleen maar op duurdere TV's zijn. En ook dat (denk ik)zal over 10 jaar wel eens over kunnen zijn. Het scheelt, philips hoeft dan geen geld in een reclamecampange te pompen, die dan mislukt. Nee, gewoon alle anderdelen maken, verkopen aan anderen, laat die de reclame maar doen.

P.S. waar denk je dat fabrikanten als nokia hun ic's/display's inkopen? Tuurlijk, bij Philips.

met vriendelijke groet, (een philips medewerker)

marcel

Hai Marcel,

Even in jouw profiel gekeken - geen Philips terwijl je daar als medewerker van Philips zelfs korting op krijgt(is dat nog steeds zo?).

Mijn kritiek op Philips richt zich in de eerste plaats op de consumentenelektronica. Philips maakt gewoon rotzooi en ik koop dat dus niet meer. Zeer realistisch dat Philips van die markt wil afststappen. Als het waar is dat ze ook nog op research besparen vind ik dat niet slim. Als je je consumenten elektronica afstoot moet je juist investeren in fundamentele research. Ik heb hetzelfde overigens van andere bedrijven gehoord. Met alleen marketing kom je er echt niet.

Philips zou zich inderdaad moeten richten waar ze goed in zijn en afstoten waar ze slecht in zijn. Ze zeggen al jaren dat ze daar mee bezig zijn, maar het tegendeel is waar. Anders hadden ze nooit afgestoten wat ze de afgelopen jaren de deur uit gedaan hebben. Dat waren namelijk die activiteiten waar ze goed in zijn. Het enige waar ze heel nadrukkelijk afgrijselijk in zijn staat niet ter discussie: Marketing. Als ze dat nou eens af zouden stoten...

Hai Kermit,

In de vakantie nog eens een heel artikel over Robeco gelezen. Die jongens zijn sterk geworden door het aanbieden van een paar beleggingsfondsen. De marketingjongens wilden graag veel verkopen en gingen daarom steeds meer produkten op de markt brengen zodat het een janboel werd. Inmiddels hebben ze zaak weer teruggebracht in overzichtelijke proporties.

Marketingjongens moeten niet te veel macht in welk bedrijf (inclusief de politiek) hebben. Dat soort lui kijkt veel te veel naar korte termijn winst.

ha die Carl,

Ik heb van philips thuis staan: DVD, surround (oke, marantz, ook een beetje philips), telefoon, PCmonitor, klokradio. Mijn TV! De pronto , autoradio + speakers. Dus ik sponsor mijn bedrijf wel :D ) Tja die korting is niet zo veel hoor, smits in arnhem kan het ook voor de zelfde prijs regelen. (alleen voordeel via PW-bonnen is groot, omdat het een brutobedrag betreft ipv bij uitbetalen netto)

Tja en ook ik moet zeggen, de audioproducten sectie is nu niet iets waar je echt vrolijk van wordt. Maar kijk ik bijv naar de nieuwste mobieltjes van philips, die kunnen zo mee met nokia e.d. Ze kunnen het wel.

Beste Marcel,

Ik weet het. Een vriend van mij had de Philips 9@9 gsm. niemand kent dat ding, maar hij was waanzinnig. Helemaal van metaal, mooi scherm en super gebruiksvriendelijk. Belangrijker nog, hij deed het veel beter dan mijn Nokia's ooit gedaan hebben, en de accu ging absurd lang mee.

Vergeet niet at het sublieme CDM-9 loopwerk ook van Philips kwam. Gek genoeg zit dit loowperk zelfs in mijn broertje's ghettoblaster en in mijn oma's cheapo oude plastike Philips cd speler.

Wat ik ook gek vind, is dat de prototypes van Philips altijd enorm mooi en highend zijn, maar helaas komen die nooit op de markt.

Zo weet ik mij foto's te herinneren van de Philips SACD-2000. Een massieve stalen SACD speler in de klasse van de Sony SCD-1 en de toen duurste Marantz. Toch is het er nooit van gekomen, en werd het de SACD-1000 die op de markt werd gebracht.

Toch....De SACD 1000, al had dat laadje beter gekund, evenals het uiterlijk, vond ik dat toch een ware highend speler. Hele mooie voeding, mooie opbouw. Marantz met zijn SACD 12.3 (heette die zo?) had dezelfde inwendige opbouw, op de twee hoofdelco's na. En die kostte ineens 2 x zoveel. en werd goed verkocht. rara waar gaat het mis?

Groeten,

Bas

Mijn schoonpa draait nog steeds met een paar actieve Philips luidsprekers (motion feedback heet dat), die zo'n 30 jaar oud zijn denk ik. Dat waren dure en goede dingen toendertijd. Hij wil ze nog steeds niet wegdoen voor wat anders. Kijk, dat is klanttevredenheid. :)

Hai Sebastiaan en CQM,

Je hoort mij niet zeggen dat Philips nooit mooie dingen heeft gemaakt. Zo heb ik een CD 100 gehad en dat was zondermeer een degelijk aparaat. Toch richt zich veel van hun produktontwikkeling op het steeds goedkoper maken van hun (massa)produkten en niet op een goede kwaliteit. Zeker nu ze Marantz verkocht hebben mag je eigenlijk verwachten dat ze met een ES- serie komen a la Sony. Zoiets heeft hun belangstelling niet en dat is volgens mijn niet goed voor hun imago.

Over die motion feedback LS hoor je verschillende verhalen. JK had in Luister zijn reserves, andere mensen waren wildenthousiast. Als het zo'n goed produkt was waarom zijn ze er dan niet mee doorgegaan? Of geldt ook hier de "guldenregel" als het niet voor de masamarkt geschikt is- weg ermee.

Philips is wat consumenten elektronica betreft gewoonweg geen kwaliteitsmerk en dat is erg jammer.

Beste,

De MFB's waren hun tijd ver vooruit en echt goed. Zelf heb ik nog steeds een hele verzamling MFB speakers. DE 587's 3 setjes 541's en 2 setjes 544's.

Nog steeds zijn de 541's erg goed, met name het laag dat is absurd uit zulke kleine kastjes. Ik speel erover met mijn bass gitaar en ze zijn onverwoestbaar.

In de jaren 80 hadden alle nederlandse studio's de MFB's en waren ze referentie voor elke tv opname. Als het op een MFB goed klonk klonk het overal goed.

MFB's waren in die tijd zeer belangrijk en doorslaggevend, en stonden bekend als de referentie op studiomonitoren.

Toen maakte Philps de fout niet met de tijd mee te gaan, en niet te reageren op de modern wordende markt. Dus zaten ze een tijdje stil. Men vergat de MFB's en andere weergevers kwamen ervoor terug. Half jaren 90 kwamen ze terug met speakers met digitale sturing en digitale MFB correctie. De DSS 930 en later de DSS 940. Beide waren (zijn nog steeds) fantastisch. De DSS 940 heeft onder de naam Marantz nog wel veel succes gehad in de studiomarkt. Maar alweer verwaterde het, door zogoed als geen marketing etc. En andere fabrikanten als Genelec, en Dynaudio namen de plaats in.

Erg jammer. Maar de MFB's waren ontzettend gerespecteerd, en er waren er heel veel van verkocht. Voor die tijd was het revolutionair.

Mijn opa vertelde nog over fantastische demo's van Philips.

Hadden ze de MFB's verstopt in enorme kasten die leken op grote weergevers. De pers en iedereen luisteren. Ze vonden het ontzettend goed, totdat er op een knop gedrukt werd, en de 4 planken vielen omlaag, en wat er over bleef waren de kleine MFB 541's van amper 30x15x25. De pers was geschokt!

Groeten,

Bas

De MFB luidsprekers waren zeker heel goed en indien ze deze gewoon in produktie hadden gehouden en verder hadden doorontwikkeld dan zouden ze zeker aftrek vinden in de wereld van surround.

Passieve speakers waren in die tijd ook helemaal niet slecht en de units al helemaal niet dus ik vind het doodzonde dat een nederlands bedrijf dit allmeaal maar afstoot en daarom zullen juist steeds minder mensen philips kopen want er is geen vertrouwen (lees VCR lees V2000 Lees CDI lees DCC)

SONY ging gewoon door met zijn mini disk en doet dit nog steeds en dat weten de mensen en al is sony duur met zijn service het is dus wel nog herstelbaar na 10 jaar.

JA ze kunnen het de foto,s van Bas bewijzen weer ens waartoe ze in staat zijn en dus had het heel mooi gewest indien ze dit soort ontwerpen onder de naam MARANTZ op de markt hadden gebracht.

Het moet dus wel zo zijn dat het ze geen moer doet en dat is treurig en daarom NOOIT een philips aapparaat HIFI in mijn huis meer.

TV,s OK die zijn gewoon goed is niets mis mee presteren niet minder dan duurdere van de concurent.

Helaas wat ik ook al dacht het zal verdwijnen het naamplaatsje is besmet geraakt.

PHILIPS mobiel ok??????

NOU NEE niet in de tijd dat ze semascripten maakte en semafoons wat een ellende wat een krakkemikkigheid ik heb ze verkocht en werd er behoorlijk overspannen van de semascript 900 een ramp

De nadruk in bovenstaande berichten ligt vooral in de eindproducten/consumentenproducten. Echter het fundamentele onderzoek dat Philips verricht is toonaangevend, daar kan geen high end niche-merk aan tippen. Sterker nog als Philips/Sony niet met de cd was gekomen

dan had Wadia (om maar eens een highend merk te noemen) er ook geen een. Dat die wadia helemaal doodgetweakt en overgedimensioneerd is tot een bovengemiddeld goede speler is niet zo moeilijk als je de eindprijs van het apparaat nader bekijkt. (cost no object)

Echter het grote geld zit in de volumeproductie. Let maar eens op over een jaar of 2 heeft alles (zeg 80%) een PWM klasse D versterker van philips (van tv tot surround receiver tot wekkerradio)

Als positieve noot: Ik ben ook nog de gelukkige eigenaar van een oude philips cd-speler (CD304mkII) die ik gebruik als loopwerk. Tenminste een stalen cdla :) geen klachten tot dusver.