Kermit Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Ik kan me nog wel meer negatieve recensies herinneren hoor. Ik weet alleen niet zeker meer of ze van Kool of Van Ommeren waren. Ik heb er een artikel over een vergelijking van 8 kleine luidsprekers bijgehaald. De commentaren van Van Ommeren (Aart van der Wal en Jan de Kruijff) zijn bepaald niet mis. Er was er slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Zoals: Sodejuu = Jan Nou moet je niet gaan schelden, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 met een 602 is niets mis mee. behalve dat de tweeter een beetje scherp is....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: 'K zou niet durven waarom niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Sodejuu is me te groot als hij nog groter is dan mij moet je inderdaad uitkijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 vandaar dat jij ook ber [end] heet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Okay, nou niet allemaal tegen 1 (Armand). Hij heeft wel veel verstand van opname techniek (echt waar). Overigens maakt hij een foutje in zijn artikel over klankregeling. Hij schrijft dat de Luxman 308 het eerst was met een bepaalde regelmogelijkheid en later de Quad 33/.... De 308 stamt uit 1973 (heb ik opgezocht). http://www.geocities.co.jp/MotorCity-Pit/2170/amp.jpg De 33/303 was er al in 1968 blijkt uit: http://www.audio-muziek.nl/audiok1/kquad303-33.htm (JK rip). Lekker belangrijk he Van Ommeren heeft zich inderdaad vergist, maar anders dan jij aangeeft: de 33 heeft geen tiltregeling, dus de Luxman was wel degelijk de eerste. Hier is vast sprake van een tikfoutje: waar in de opsomming 33 staat wordt vast de 34 bedoeld... Die heeft die tiltregeling namelijk wel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 augustus 2003 Author Report Share Posted 10 augustus 2003 Hai Kermit, Ik heb me wel eens afgevraagd of zo'n tilt regeling los te bouwen is om vervolgens in de tape lus van mijn voorversterker te plaatsen. Weet jij daar iets over te zeggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Ik dacht dat Luxmans voornamelijk instelbare kanteplunten hadden (heb er zelf nog 1 staan, geen 308 of course). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Carl Ik heb geen idee Duck De luxman had beide: een tilt regeling en instelbare kantelpunten. Maar dat laatste weer niet zo mooi als bijvoorbeeld de quad 44.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest th010546 Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Sodejuu is me te groot Ik ben helemaal niet groot . Wel breed Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Ik ben klein, maar ik ruik sterk. Telt dat ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Theo Hogenboom: Technisch inzicht, niet technische... Theo Er stond meervoud, hun in de zin, en een persoonsvorm .... Wanneer je over GTI spreekt, ofwel Geen Technisch Inzicht, dan heb je gelijk :) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door JazzLuva: dan blijft het volgens mij nog steeds hun technisch inzicht Groeten JazzLuva Jaja, ik ben slechts een techneut, dus ik kan het (niet) weten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 augustus 2003 Author Report Share Posted 10 augustus 2003 Gevoelsmatig zeg ik hun technisch inzicht of hun technische inzichten. Nu ben ik overigens wel gewend teksten te laten lezen door een corrector (en dat is een fijnslijper!). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door Kermit:Carl Ik heb geen idee Duck De luxman had beide: een tilt regeling en instelbare kantelpunten. Maar dat laatste weer niet zo mooi als bijvoorbeeld de quad 44.... Okay, dan was dat een feature van de duurdere modellen. Had AvO toch gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest th010546 Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: En dan nog is de zin fout... So What Het is leuk om af en toe een paar stukjes van die site te lezen. Of je het ermee eens bent, is een tweede Zeker druk op Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: Het woordje`'hun' is overbodig en die extra 'e' ook In Nederland gebruiken we dubbele aanhalingstekens.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Pas woensdag zitten m'n 4eneenhalve week er op Ruud Daar zal je vrouw blij mee zijn. Eindelijk het grootste kind weer de hut uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 even terug te komen op het onderwerp hehe, zo te zien weet ie inderdaad veel over opname technieken,... maar ik weet dondersgoed dat audiofielen & geluidsmannen eigenlijk 2 uiteinden zijn... de input heeft alles te maken met veelijdigheid, digitale technieken, omzettingen, toonregelingen etc etc, en hier meoet je bij een audiofiel niet bij aankomen.. ook omgedraait, hoef je bij een geluidsman ook niet met Siltech kabels aan te komen maar het straatje is totaal anders... de weergave van studiomonitoren, en geleerde 'geluid' wat de geluidsmannen hebben is een algemeen beeld, geen fijn afgestemd beeld die de audiofielen horen.. uiteindelijk is de audiofielen maar een grote minderheid waar niet geweldig veel aandacht aan besteed wordt.. vandaar mag je misschien weer van geluk spreken dat je labels hebt die dit uitbrengen.. klassiek, jazz, orgel en nog een paar zijn zowieso rdelijk puristische muziekstylen, waar weinig editing&optimizing aan te pas komen, en is voor audiofiel zijnde ook wat acceptabeler.. maar denk je nou echt dat een metallica audiofiel verantwoorde opnames maakt?? ik denk het niet daarom vind ik het ook niet erg slim om 'elkaars wereldjes' steeds maar aan te vallen/meningen over te geven.. want het is niet te vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 Geplaatst door cgm: In Nederland gebruiken we dubbele aanhalingstekens.. Sorry, "verkeerd" toetsje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts