Jump to content

Nogmaals AvO

carl
 Share

Recommended Posts

Ik kan me nog wel meer negatieve recensies herinneren hoor. Ik weet alleen niet zeker meer of ze van Kool of Van Ommeren waren. Ik heb er een artikel over een vergelijking van 8 kleine luidsprekers bijgehaald. De commentaren van Van Ommeren (Aart van der Wal en Jan de Kruijff) zijn bepaald niet mis. Er was er slechts

Geplaatst door Duck-Twacy:

Okay, nou niet allemaal tegen 1 (Armand). Hij heeft wel veel verstand van opname techniek (echt waar).

Overigens maakt hij een foutje in zijn artikel over klankregeling. Hij schrijft dat de Luxman 308 het eerst was met een bepaalde regelmogelijkheid en later de Quad 33/.... De 308 stamt uit 1973 (heb ik opgezocht).

amp.jpg   http://www.geocities.co.jp/MotorCity-Pit/2170/amp.jpg

De 33/303 was er al in 1968 blijkt uit: http://www.audio-muziek.nl/audiok1/kquad303-33.htm  (JK rip).

Lekker belangrijk he   ;)

Van Ommeren heeft zich inderdaad vergist, maar anders dan jij aangeeft: de 33 heeft geen tiltregeling, dus de Luxman was wel degelijk de eerste. Hier is vast sprake van een tikfoutje: waar in de opsomming 33 staat wordt vast de 34 bedoeld... Die heeft die tiltregeling namelijk wel....

Hai Kermit,

Ik heb me wel eens afgevraagd of zo'n tilt regeling los te bouwen is om vervolgens in de tape lus van mijn voorversterker te plaatsen. Weet jij daar iets over te zeggen?

Geplaatst door Theo Hogenboom:

Technisch inzicht, niet technische...    :)

Theo

Er stond meervoud, hun in de zin, en een persoonsvorm .... :)

Wanneer je over GTI spreekt, ofwel Geen Technisch Inzicht, dan heb je gelijk :) :)

Andr

Gevoelsmatig zeg ik hun technisch inzicht of hun technische inzichten. Nu ben ik overigens wel gewend teksten te laten lezen door een corrector (en dat is een fijnslijper!).

Geplaatst door Kermit:

Carl

Ik heb geen idee

Duck

De luxman had beide: een tilt regeling en instelbare kantelpunten. Maar dat laatste weer niet zo mooi als bijvoorbeeld de quad 44....

Okay, dan was dat een feature van de duurdere modellen. Had AvO toch gelijk ;)

even terug te komen op het onderwerp :P hehe,

zo te zien weet ie inderdaad veel over opname technieken,... maar ik weet dondersgoed dat audiofielen & geluidsmannen eigenlijk 2 uiteinden zijn...

de input heeft alles te maken met veelijdigheid, digitale technieken, omzettingen, toonregelingen etc etc, en hier meoet je bij een audiofiel niet bij aankomen.. ook omgedraait, hoef je bij een geluidsman ook niet met Siltech kabels aan te komen :D

maar het straatje is totaal anders... de weergave van studiomonitoren, en geleerde 'geluid' wat de geluidsmannen hebben is een algemeen beeld, geen fijn afgestemd beeld die de audiofielen horen..

uiteindelijk is de audiofielen maar een grote minderheid waar niet geweldig veel aandacht aan besteed wordt.. vandaar mag je misschien weer van geluk spreken dat je labels hebt die dit uitbrengen..

klassiek, jazz, orgel en nog een paar zijn zowieso rdelijk puristische muziekstylen, waar weinig editing&optimizing aan te pas komen, en is voor audiofiel zijnde ook wat acceptabeler.. maar denk je nou echt dat een metallica audiofiel verantwoorde opnames maakt?? ik denk het niet ;)

daarom vind ik het ook niet erg slim om 'elkaars wereldjes' steeds maar aan te vallen/meningen over te geven.. want het is niet te vergelijken.