Blue-Eyes Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Ik kom hier regelmatig, alleen ik post niet zoveel. Ik moet nu eerlijk zeggen dat een aantal mensen het forum redelijk verpest. En dan bedoel ik niet de personen die zo afgezeken worden, maar de afzeikerds. Er kan gewoon niets negatiefs gezegt worden over iets of je begint met afzeiken, er kan niet iets beweerd worden wat volgens jou niet waar is, of het afzeiken begint weer. Het is gewoon niet leuk meer! En ik ben niet de enige die dit op begint te vallen op HEAR. Andere mensen hebben het er ook al over. Ik wil niet heilig overkomen, maar kunnen we een ander niet in zijn waarde laten? Ook al doet die ander dat niet met jou? Houd de eer aan jezelf. Je hoeft niet iedereen te overtuigen van je gelijk. Ach ja, wie ben ik om dit allemaal te zeggen. Zie bovenstaand zou ik zeggen. Ik en anderen zouden dat zeer op prijs stellen Dan hoop ik dat het hier weer gezelliger wordt! Dank U. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Ome Henk:Ik voel me hier thuis Ben ik nu verziekt --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ahhhh, daarom ben ik verziekt op zijn Vondelings (tegenwoordig met Jip en Janneke taal aangeduid) heet dat verslaaft Nee hoor, dat heet verslaafd Sorry, ben aan het muggeziften (of is het nou muggenziften)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Ik kom hier regelmatig, alleen ik post niet zoveel. Ik moet nu eerlijk zeggen dat een aantal mensen het forum redelijk verpest. En dan bedoel ik niet de personen die zo afgezeken worden, maar de afzeikerds. Er kan gewoon niets negatiefs gezegt worden over iets of je begint met afzeiken, er kan niet iets beweerd worden wat volgens jou niet waar is, of het afzeiken begint weer. Het is gewoon niet leuk meer! En ik ben niet de enige die dit op begint te vallen op HEAR. Andere mensen hebben het er ook al over. Ik wil niet heilig overkomen, maar kunnen we een ander niet in zijn waarde laten? Ook al doet die ander dat niet met jou? Houd de eer aan jezelf. Je hoeft niet iedereen te overtuigen van je gelijk. Ach ja, wie ben ik om dit allemaal te zeggen. Zie bovenstaand zou ik zeggen. Ik en anderen zouden dat zeer op prijs stellen Dan hoop ik dat het hier weer gezelliger wordt! Dank U. Onmiddellijk van het forum trappen, die zeikerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Op wie zou Blue Eyes nou toch doelen? Je weet het niet... Strangers in the night... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 26 september 2003 Author Report Share Posted 26 september 2003 Tja Spido, zie je wel? Net als anders. Als je je niet aangesproken voelt, is er toch niets aan de hand? Ik heb overigens NIET gezegt dat dat voor iedereen geldt. Een iedereen trekke de schoen aan die hem past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door spido: Onmiddellijk van het forum trappen, die zeikerd! Foei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Blue Eyes, je hebt helemaal gelijk! er is al zo veel shit op de wereld en als we elkaar op een hobby forum ook al niet meer respecteren, waar blijven we dan en waar zijn we dan mee bezig?? Ik hoop dat we snel weer over audio, muziek etc. kunnen mailen. groeten Christobal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door spido: Onmiddellijk van het forum trappen, die zeikerd! waarom? hij ventileerd toch z'n mening... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Zeikerd Lig de sfeer niet te verzieken, joh! Ik begrijp wel waar jij, Blue-eyes dus, op doelt, en natuurlijk gaat het er op een forum om dat je een goede instelling houdt door vragen netjes en serieus te behandelen, af en toe openstaat voor een geintje en respect voor je medemens hebt! Sommigen hier lappen die regels soms wat aan hun laars, maar ik zou het allemaal met een korreltje zout nemen! Het zijn in het echt allemaal aardige kerels (denk ik) en ze bedoelen het zo kwaad niet! Een forum als dit is gewoon een soort "uitlaatklep"! Over het algemeen heb ik het HEAR nog steeds goed naar m'n zin, af en toe reageer ik me ook wel eens af, moet kunnen, maar ik zou me er verder niet te veel van aantrekken als ik jou was! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 26 september 2003 Author Report Share Posted 26 september 2003 Begrip is een mooi iets Audiopaul Begrijp me goed, ik vermaak me in het algemeen prima hier, alleen het begon wat op te vallen, en niet alleen hier. En dat is ook niet positief voor het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Lig de sfeer niet te verzieken, joh! Ik begrijp wel waar jij, Blue-eyes dus, op doelt, en natuurlijk gaat het er op een forum om dat je een goede instelling houdt door vragen netjes en serieus te behandelen, af en toe openstaat voor een geintje en respect voor je medemens hebt! Sommigen hier lappen die regels soms wat aan hun laars, maar ik zou het allemaal met een korreltje zout nemen! Het zijn in het echt allemaal aardige kerels (denk ik) en ze bedoelen het zo kwaad niet! Een forum als dit is gewoon een soort "uitlaatklep"! Over het algemeen heb ik het HEAR nog steeds goed naar m'n zin, af en toe reageer ik me ook wel eens af, moet kunnen, maar ik zou me er verder niet te veel van aantrekken als ik jou was! Dat is de ware forummer, jij,Audiopaul begrijpt het helemaal! Ik kwam op dit forum terecht omdat iemand waar ik wel eens muziek bij aanschaf en die ik nooit heb ervaren als een onprettig persoon, werd neergezet als een zware egotripper, wat hij ook geschreven had: ik wist dat hij dat niet is en kon zijn, dus kwam op voor deze figuur , gaf mijn mening, en merkte dat dat niet zo op prijs werd gesteld. Mijn probleem was niet zozeer dat die persoon werd aangepakt, als wel dat er na zijn uitleg bij velen die achterdocht bleef bestaan. Die voel ik nu ook wel ja, helaas. Je moet toch je mening kunnen uiten, zolang het in beschaafd nederlands geschiedt, geen probleem lijkt mij. Begrip, dat is belangrijk. Ome Henk toont met zijn knipoog het juiste gezicht, daar kunnen een paar mensen, inclusief ikzelf een voorbeeld aan nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 26 september 2003 Author Report Share Posted 26 september 2003 Zonder anderen tekort willen doen, dat zijn idd wel 2 mensen die zowel kunnen lachen, serieus zijn, etc. Ook wel eens uithalen, maar wel een ander in hun waarde laten. Helemaal mee eens dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Bue-eyes, en anderen die op een of andere wijze proberen in te grijpen of hierom vragen: Als USENET veteraan (ahum) kan ik je zeggen dat dit soort postings helemaal niets uithalen, integendeel, vaak wordt er weer een ellenlange draad met nietszeggende nosense volgekalkt. Op WWW-fora is het al niet anders. Het is totaal verspilde energie. Als je ooit eens een management cursus volgt is een van de dingen die men je waarschijnlijk probeert te leren het volgende: Er zijn vier groepen mensen, je fans, je medestanders, je tegenstanders en je vijanden. Stel je lanceert een idee o.i.d. Om dat er door te krijgen heb je mensennodig die je steunen. Wat ga je doen? Je vijanden proberen te overtuigen dat wat jij wil goed is. FOUT FOUT FOUT. Het gevolg is dat je fans zien dat het je niet gaat lukken, zij zullen zich voor de zekerheid naar het vakje medestander verplaatsen. Daarmee zullen ze je niet tegen werken maar echt veel actieve support zul je niet meer van ze krijgen. Andere medestanders worden mogelijk tegenstanders en tegenstanders vijanden. Vijanden zijn dom, achterlijk, hebben een plank voor hun kop en zullen er alles aan doen om jou onderuit te halen, ten allen tijde. Kortom, verspilde energie. Wat je moet doen is je richten op je medestanders, maak daar fans van en laat die vijanden maar in hun sop gaar loken. Wellicht worden je tegenstanders medestanders en je hebt gewonnen. In dit soort fora werkt het net zo. "Don't feed the trolls" is al jaren een gevleugeld gezegde op het USENET. Gewoon negeren, communiceer met de mensen waar je wel wat mee hebt. Wat er gebeurt als iedereen maar weer de discussie blijft aangaan zie je op o.a. de nieuwsgroep nntp://alt.nl.audio.high-end, op sterven na dood. Overigens een groep die ik al een jaar of vier niet meer volg omdat ik op een gegeven moment constateerde dat zo'n 80% van de actieve posters in m'n killfiles zaten. Helaas is dit negeren op de meeste WWW fora erg lastig, omdat fatsoenlijke voorzieningen voor het filteren van draden of personen niet voorhanden zijn (en helemaal als je geen coockies wenst te gebruiken). Iedereen heeft het recht om overal en ten allen tijde alles te zeggen wat'ie wil. Dat wil echter niet zeggen dat ik dat dan ook allemaal moet (aan)horen, laat staan naar moet luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 26 september 2003 Author Report Share Posted 26 september 2003 Blijkbaar werkt het wel iets, want ook de oude garde reageerd, ook jij Overigens heb ik een managementcursus gedaan van 4 jaar: HBO bedrijfskunde en HBO Management . Blijkbaar niet goed opgelet aan je reactie te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Blijkbaar werkt het wel iets, want ook de oude garde reageerd, ook jij Ach ja ... Maar je posting was gewoon een goede aanleiding om dit maar weer eens te melden en misschien zijn er personen die er wat mee kunnen (ijdele hoop). Er zijn eerdere aanleidingen geweest, maar dan was de lengte van de draad al weer meer dan twee pagina's en is iedereen weer bezig elkaar de loef af te steken met niets zeggende "one-liners". Bovendien kom ik hier maar eens in de paar dagen langs omdat de frequentie waarmee voor mij iets echt inhoudelijks geplaatst wordt relatief laag is en er nog zo'n 80 andere nieuwsgroepen en fora te volgen zijn, waarvan zo'n 50 dagelijks. Ook was dit tot een paar maanden geleden nog een redelijk rustige en gemoedelijk club met een lage frequentie aan postings. De reden dat dit veranderd is, is m.i. het bewijs dat moderatie (op dat andere forum) zinloos is. Geplaatst door Blue-Eyes:Overigens heb ik een managementcursus gedaan van 4 jaar: HBO bedrijfskunde en HBO Management . Blijkbaar niet goed opgelet aan je reactie te zien [QB][/QB] Ach ja, scholen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 26 september 2003 Author Report Share Posted 26 september 2003 Die vier jaar klopt overigens niet, bedenk ik me net. Ik bedoelde dat het 4 jarige opleidingen zijn, beide die ik genoemd heb. Ik over beide 7 jaar gedaan, met een dik jaar er tussen uit voor kroeg onderzoek Moet niet gaan liegen natuurlijk in m'n heilige missie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Ach Blue Eyes, Hoewel je zeker gelijk hebt (want ik stoor me soms ook mateloos aan de postings van enkele personen) heb ik door de tijd geleerd dat het idd niks uithaalt. Je kunt er beter niet op reageren of een gezamelijke "tegenactie" beginnen zoals bij een andere rtopic waar gevraagd werd om niet meer in een betreffend topic te posten, of nog beter, ze weer weg te halen. En zie daar het werkt ook nog. Topics als deze hebben enkel zin voor jezelf. Dat is zeker niet erg, want het lucht op als je je ergernissen kwijt kunt. Bereiken doe je er helaas niks mee en om eerlijk te zijn werken dit soort topics ook weer averechts en roepen ergernis bij anderen op omdat het niet over audio gaat of gewoon omdat het de zoveelste poging is de "misstanden" recht te breien (Wat een zin. Volgens mij ben ik de leestekens vergeten ). Ik wil je best steunen in je nobele strijden, maar geef als tip niet alles serieus te nemen en af en toe eens een paar keer te slikken om daarna weg te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ach Blue Eyes, Hoewel je zeker gelijk hebt (want ik stoor me soms ook mateloos aan de postings van enkele personen) heb ik door de tijd geleerd dat het idd niks uithaalt. Je kunt er beter niet op reageren of een gezamelijke "tegenactie" beginnen zoals bij een andere rtopic waar gevraagd werd om niet meer in een betreffend topic te posten, of nog beter, ze weer weg te halen. En zie daar het werkt ook nog. Topics als deze hebben enkel zin voor jezelf. Dat is zeker niet erg, want het lucht op als je je ergernissen kwijt kunt. Bereiken doe je er helaas niks mee en om eerlijk te zijn werken dit soort topics ook weer averechts en roepen ergernis bij anderen op omdat het niet over audio gaat of gewoon omdat het de zoveelste poging is de "misstanden" recht te breien (Wat een zin. Volgens mij ben ik de leestekens vergeten ). Ik wil je best steunen in je nobele strijden, maar geef als tip niet alles serieus te nemen en af en toe eens een paar keer te slikken om daarna weg te kijken. Een gezamelijke tegenactie is unfair. Tenzij iemand werkelijk de grenzen der zeden heeft overschreden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dat doet me ergens aan denken , maar ik geloof dat dat hier niet helemaal op z'n plaats is He, getver... Nou ja, uhhh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Seed7:.......en laat die vijanden maar in hun sop gaar loken. Daar dien je wel voorzichtig mee te zijn. Sommige vijanden kunnen dat niet hebben en kunnen behoorlijk agressief worden. Voordat ze agressief worden dien je ze wel een slag voor te zijn anders heb je een hoop ellende. En daar moet je dan wel de middelen voor hebben: Of om ze voor te zijn of om de troep op te ruimen. In hun sop gaar laten koken helpt dus niet altijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 26 september 2003 Author Report Share Posted 26 september 2003 Ach, het is even weer gezegt, dat vond IK het belangrijkste. Ook even peilen of meer dat zo voelen, etc. Laten we het maar weer over muziek gaan hebben. Ik weet nog wel een leuk onderwerp voor diskussie: De komende week komen hier twee Vincent 991 PLUS Monoblokken in huis. Begin maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Ach, het is even weer gezegt, dat vond IK het belangrijkste. Ook even peilen of meer dat zo voelen, etc. Laten we het maar weer over muziek gaan hebben. Ik weet nog wel een leuk onderwerp voor diskussie: De komende week komen hier twee Vincent 991 PLUS Monoblokken in huis. Begin maar Scheelt weer in de verwarmingskosten voor de komende winter met twee van die straalkachels in je woonkamer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 26 september 2003 Author Report Share Posted 26 september 2003 100 watt klasse A, dat geeft hitte, geen warmte . Zal wel grote vrienden van de Essent worden: klant van de maand of klant met de grootste stijging Jij hebt toch een ML 333? Ik heb nog getwijfeld over een ML331. Je moet eens deze blokken van binnen bekijken, super gewoon. In een review werd KRELL aangehaald, niet op kwaliteit, maar op de bouw van het apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 september 2003 Report Share Posted 26 september 2003 Geplaatst door Frankie: Een gezamelijke tegenactie is unfair. Tenzij iemand werkelijk de grenzen der zeden heeft overschreden Daar heb je helemaal gelijk in, maar de vissende persoon heeft dat wel verdient BTW: mooie blokjes, die vincents. En nu de buitentemperatuur om laag gaat (eindelijk) zeker geen overbodige luxe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts