Jelte Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Blue-Eyes: Ik zal mischien best tot die groep behoren, maar ik ben tevens BOERENZOON. Ik weet niet of weet wat dat inhoud, maar dat is veel harder werken dan 95% van de beroepsbevolking doet. Naast de normale schooltijden thuis meehelpen, voor school, na school etc. Dat begint zodra je lopen kan bij wijze van spreken. Weinig tot geen vakanties en weken van 120 uur in tijden dat jullie of in het zwembad hingen, of 40 uurtjes werkten en daarna in het zwembad hingen. Vertel me dus niet dat ik niet weet wat hard werken is.... Ik ga de uitdaging wel met je aan: de hele dag zakken graan/aardappels van 35/50 en 70 kg tillen...... Doe je mee? 15 uur per dag? Dit is dus een voorbeeld van gezeik, blauwoog? Gadverdamme. Een BOERENZOON met een MANAGEMENTOPLEIDING. Je zult zo'n baas hebben. Vertel ons liever hoe je vrienden van Mannenkoor het Karrespoor doorkomen op die Vincents. Jelte (vanuit mijn zwembad) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Of nog erger, een BOERENZOON die 7 jaar heeft gedaan over een managementopleiding van 4 jaar. Dat "kroegonderzoek" bestond zeker uit fusten sjouwen? Tja, altijd aan het werk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Gez Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Jelte: Een BOERENZOON met een MANAGEMENTOPLEIDING. Je zult zo'n baas hebben. Jelte (vanuit mijn zwembad) Zijn dat niet van die lieden die hun vermeende lage afkomst denken te moeten overcompenseren met hun "status" van manager In de 35 jaar die ik nu werk heb ik achtereenvolgens het bedrijfsleven, de gezondheidszorg en last but not least het onderwijs zien verzieken door het managersvirus. Helaas een zeer resistent virus dat voorlopig de maatschappij nog wel verder zal blijven aantasten. Er is ooit een treffende vergelijking gemaakt met meeuwen. Ze komen aanvliegen, schijten de zaak onder en vliegen weer verder. Managers? Bah.... Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Tja Dick, Volgens mij kun je "managen" niet leren. Dat kun je of dat kun je niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr:Tja Dick, Volgens mij kun je "managen" niet leren. Dat kun je of dat kun je niet. Jep, mee eens. het moet in je bloed zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Het eerste wat ze op een managementopleiding leren is alle sociale competenties de grond in boren. Die worden hun ook gelijk afgeleerd. Ik noem dat de Amerikaanse invloed. Die hebben ook overal schijt aan, als ze hun eigen zakken maar kunnen vullen. Hun motto: "Money is all, social life is for the loser" Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat "werken" vaak/meestal gelijk wordt gesteld aan fysieke inspanning. Ook van mentale inspanning kun je danig vermoeid raken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ach, het zegt alles over de (behoorlijke) leeftijd van Spido Van voor,of na de distributie-radio? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 ".....G*d schiep mens en dier,echter niet de manager. Deze vreemde creaturen schiep Hij in z'n vrije uren....." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu: Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat "werken" vaak/meestal gelijk wordt gesteld aan fysieke inspanning. Ook van mentale inspanning kun je danig vermoeid raken. Exact, Sodejuu, zo heb ik laatst geprobeerd de fannetjes in mijn A100 te vervangen. Nog nooit zo moe geweest... Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 1 oktober 2003 Author Report Share Posted 1 oktober 2003 Jelte, als het zo overgekomen is, sorry. ZOals jij het beschreef was niet de bedoeling. Ik reageerde alleen op Spido, omdat hij oordeelde terwijl hij niet wist wat ik exact doe. Overigens zijn het twee opleidingen zoals je hebt kunnen lezen. En ter info, twee opleidingen van 4 jaar, in 7 jaar, maar ben er anderhalf jaar tussenuit geweest wegens prive problemen. En ja ik heb ook fusten gesjouwd, dat was erg leuk in de horeca werken! Ik ben ieder geval niet het type manager zoals jij dat beschrijft. Ik loop mee naar beneden en help de vrachtwagen te lossen, en ga met de jongens naar de kroeg, ik ben slechts eindverantwoordenlijk, de jongens niet. Verder voel ik me niet beter of meer. We zijn gelijk. Ik wordt er alleen op afgerekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 ".....en ga met de jongens naar de kroeg, ik ben slechts eindverantwoordenlijk, de jongens niet. Verder voel ik me niet beter of meer. We zijn gelijk. Ik[mij] wordt er[het] alleen op afgerekend[aan-gerekend] ....." Afgerekend,als je met de boy's de kroeg uit stapt? Een goede manager.....? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 1 oktober 2003 Author Report Share Posted 1 oktober 2003 Tis een uitleg Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Tis een uitleg Begrijp me goed,want ik bedoel het goed --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Blue eyes rekent af in de kroeg, opdat hij zelf niet wordt afgerekend Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 1 oktober 2003 Author Report Share Posted 1 oktober 2003 hehehe Hans, ik begreep je goed hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Jelte, als het zo overgekomen is, sorry. ZOals jij het beschreef was niet de bedoeling. Ik reageerde alleen op Spido, omdat hij oordeelde terwijl hij niet wist wat ik exact doe. Overigens zijn het twee opleidingen zoals je hebt kunnen lezen. En ter info, twee opleidingen van 4 jaar, in 7 jaar, maar ben er anderhalf jaar tussenuit geweest wegens prive problemen. En ja ik heb ook fusten gesjouwd, dat was erg leuk in de horeca werken! Ik ben ieder geval niet het type manager zoals jij dat beschrijft. Ik loop mee naar beneden en help de vrachtwagen te lossen, en ga met de jongens naar de kroeg, ik ben slechts eindverantwoordenlijk, de jongens niet. Verder voel ik me niet beter of meer. We zijn gelijk. Ik wordt er alleen op afgerekend Vroeger heette dat nog gewoon voorman. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu:Het eerste wat ze op een managementopleiding leren is alle sociale competenties de grond in boren. Die worden hun ook gelijk afgeleerd. Ik noem dat de Amerikaanse invloed. Die hebben ook overal schijt aan, als ze hun eigen zakken maar kunnen vullen. Hun motto: "Money is all, social life is for the loser" Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat "werken" vaak/meestal gelijk wordt gesteld aan fysieke inspanning. Ook van mentale inspanning kun je danig vermoeid raken. laat ik nu ook zo,n opleiding hebben 1 jaar lang. ik vind het een leuke en boeiende ervaring zo,n opleiding. erg facinerend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu: (...) Ook van mentale inspanning kun je danig vermoeid raken. Als je niet geschikt bent voor denkwerk, waarom begin je er dan aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 1 oktober 2003 Report Share Posted 1 oktober 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Jelte, als het zo overgekomen is, sorry. ZOals jij het beschreef was niet de bedoeling. Ik reageerde alleen op Spido, omdat hij oordeelde terwijl hij niet wist wat ik exact doe. Overigens zijn het twee opleidingen zoals je hebt kunnen lezen. En ter info, twee opleidingen van 4 jaar, in 7 jaar, maar ben er anderhalf jaar tussenuit geweest wegens prive problemen. En ja ik heb ook fusten gesjouwd, dat was erg leuk in de horeca werken! Ik ben ieder geval niet het type manager zoals jij dat beschrijft. Ik loop mee naar beneden en help de vrachtwagen te lossen, en ga met de jongens naar de kroeg, ik ben slechts eindverantwoordenlijk, de jongens niet. Verder voel ik me niet beter of meer. We zijn gelijk. Ik wordt er alleen op afgerekend Blue-Eyes, je bent er weer ingestonken. Ik reageer me even lekker af op BOERENZONEN met een MANAGEMENTOPLEIDING (jouw hoofdletters) en je denkt meteen weer van alles te moeten gaan uitleggen, en sorry zeggen. Niet nodig, was maar een geintje, even kijken of je al wat geleerd had. Niet dus. Blijf lezen, BOERENZOON. En nu wil ik wel eens wat horen over die Vincent monoblokken. Wat sturen we daar mee aan, dat we zulk zwaar geschut menen in te moeten zetten? Of woon je in een grote BOERDERIJ? Aardig topic, dit... ik schenk nog een lekker glas MELK in. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 1 oktober 2003 Author Report Share Posted 1 oktober 2003 heheheeheh laten we het er maar op houden dat ik niet scherp ben vandaag Ik wil je graag wat vertellen over de Vincents, maar ja, ze zijn nog niet binnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 2 oktober 2003 Report Share Posted 2 oktober 2003 Maar waarom heb je ze besteld? Wil je er de JBL's mee aansturen? De enige reden voor mij om zulke monojoekels aan te schaffen, zou zijn dat ik moeilijke speakers had. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 2 oktober 2003 Author Report Share Posted 2 oktober 2003 Het geluid dat ik van de Vincents krijg spreekt me aan. Ik draai nu met Rotel eindversterking, afgezienv an het feit dat ik het gevoel heb dat de Rotel mijn JBL TIK10 niet aankan, heb ik tevens het idee dat dit niet de ideale combinatie is. Vincent is mischien wel een gok, maar voor 2100 voor het paar wil ik die gok wel wagen. Ik had 2500 klaar liggen voor een eindversterker, ik zat te denken aan (2ehands) ML331, Krell, etc. Maar voor 2100 deze Vincents, nieuw, met zulke goede recensies..... Vandaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 oktober 2003 Report Share Posted 3 oktober 2003 Als je maar wel de plus versie neemt, die zijn nog zoveel beter dan de gewone 991. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 3 oktober 2003 Report Share Posted 3 oktober 2003 Welke Vincents zijn dat voor 2.100 ? Laat wat mij betreft de oorsprong van de thread maar lekker zitten ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts