A90 Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Met mijn voornemen om een set ML Ascents i te kopen aan het einde van de zomer loop ik tegen een luxe probleem aan. Waarschijnlijk zal mijn huidige Sony db 870QS geen partij zijn om een goede aansturing te verzorgen. De ML's komen naar mijn idee beter uit de verf met een daarvoor beter geschikte versterker. Nu heb je dus het volgende: Ga je een tijdje luisteren naar de Sony met de ML's ? Stel je de aanschaf uit tot er een fatsoenlijke versterker vanaf kan ? of koop je voor de tussentijd een fatsoenlijke (2e hands) versterker die de ML's goed kan aansturen ? Nu ben ik dus in de gelegenheid om een Accuphase 206 voor niet al te veel over te nemen (sturen nu Quad 57's aan) Zou dat een goed idee zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 7 juni 2003 Author Report Share Posted 7 juni 2003 Nou, ik kon dus niet wachten. De Martin Logans' zijn vandaag besteld en worden ergens augustus of september geleverd. Volgens de verkoper zijn de nieuwe Logans voorzien van een externe voedings adapter in plaats van een euro aansluiting aan de speaker zelf. Heeft een van jullie ervaring met deze voedings adapters (zien er een beetje uit als laptop voedingen). Is dit een beetje stabiel zo en heeft dan een duur stekkerblok nog wel zin ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 juni 2003 Report Share Posted 7 juni 2003 Met mijn voornemen om een set ML Ascents i te kopen aan het einde van de zomer loop ik tegen een luxe probleem aan. Waarschijnlijk zal mijn huidige Sony db 870QS geen partij zijn om een goede aansturing te verzorgen. Had je dat niet eerder kunnen bedenken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 7 juni 2003 Author Report Share Posted 7 juni 2003 Ja zeker wel, maar dat biedt nog geen oplossing. De kwestie was waarmee te beginnen. Ik heb een beetje Ome Henk zijn advies gevolgd en ben dus begonnen met de speakers. Wel lang wachten nog (maandje of 2) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Tja als je voor dergelijke speakers in het topsegment kiest kun je de speakers en versterker niet meer los zien van elkaar. Als je tot de aanschaf van dergelijke speakers besluit moet je eigenlijk ook al tevreden zijn over een bijpassende versterker. Het is dus niet het een of het ander, maar beide tegelijk. Het is idd wel slimmer om eerst de speakers te kopen en er een versterker bij te zoeken dan andersom. Het zijn toch hoofdzakelijk de speakers die een klankbeeld neerzetten naar jouw smaak. Als dat al niet goed zou zijn doet de rest van je keten er niet zoveel meer toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Ik heb ergens gelezen dat de Accuphase 206 niet goed paart met een elecrostaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door A90:Nou, ik kon dus niet wachten. De Martin Logans' zijn vandaag besteld en worden ergens augustus of september geleverd. Volgens de verkoper zijn de nieuwe Logans voorzien van een externe voedings adapter in plaats van een euro aansluiting aan de speaker zelf. Heeft een van jullie ervaring met deze voedings adapters (zien er een beetje uit als laptop voedingen). Is dit een beetje stabiel zo en heeft dan een duur stekkerblok nog wel zin ? Dit lijkt veel op de voeding van de CLS1/2, hier zaten ook losse kastjes bij met een kort vast netsnoer. Het is altijd aan te raden om ze in een goede wcd of verdeelblok te stoppen, het verschil met een stekkerdoosje van Blokker hoor je meteen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 ALs je van te voren al weet wat je wilt maakt het even niet uit of je alles appart koopt naar mijn idee . je zult dan als je eerst de speakers koopt wel even moeten doen met een mindere versterker die je nu heb maar je weet dat de andere er aan komt . En zeker gezien de prijzen is het geen schande dat je nieuwe set rustig op bouwt doe ik ook en je wwet van te voren wel of het goed komt . Maar probeer wel als zo snel mogelijk bij elkaar te hebben ,dan maar even een paar goede speakers op een versterker aansluiten die ze niet al te goed aanstuurt en hopen dat je snel weer geld heb om die versterker te kopen die dat wel doet . Maar je moet volgens mij wel weten wat je van te voren wilt en zeker ook al eens beluistert hebben . Dan kom je er ook . groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts