Jump to content

Midisetjes

Henrie
 Share

Recommended Posts

Ik zag net bij de 2e hands spullen hear, een 'midisetje' staan van TEAC. Nou heet dat setje 'Reference 500' dus het zal wel goed spul zijn, maar ik vroeg mij toch af hoe het met de kwaliteit van dat soort spul zit. Zijn er meer fabrikanten die dat soort compacte apparatuur maken dat (wellicht?) toch de moeite waard is? Ik weet wel dat Marantz een dergelijke serie heeft (Eclipse-serie). Maar das wel een 'design'-serie, dus vraag ik me af hoe het met de geluidskwaliteit zit. En van andere merken...

Het zal niet slecht zijn waarschijnlijk, maar is het de moeite waard voor de prijzen die ervoor gevraagd worden? Want die TEAC-set kostte nieuw

Geplaatst door Ome Henk:

Voor deze wel   :rolleyes:

Met de aantekening dat alleen de versterker aan te bevelen is, de receivers komen veel te kort..............

Groet Jitze

Dit soort setjes doen het echt niet onder een normale set. Enige verschil is dat het frontpaneel zich aan de zijkant van een normaal apparaat bevindt. Een (midi) apparaat is doorgaans veel dieper dan een 43cm doos, dus er kan even veel in.

yamaha classic line is ook een fantastische midi lijn, alleen niet meer te leveren. En wat te bedenken van de teac vrds 9.

Een wadia 7 is nog weer veel smaller dan een midi apparaat dus formaat zegt niks.

Geplaatst door JSA:

Dit soort setjes doen het echt niet onder een normale set. Enige verschil is dat het frontpaneel zich aan de zijkant van een normaal apparaat bevindt. Een (midi) apparaat is doorgaans veel dieper dan een 43cm doos, dus er kan even veel in.

yamaha classic line is ook een fantastische midi lijn, alleen niet meer te leveren. En wat te bedenken van de teac vrds 9.

Een wadia 7 is nog weer veel smaller dan een midi apparaat dus formaat zegt niks.

Wat is er dan het nut van? Ik bedoel, het is niet echt handig (voor mij) om bijvoorbeeld 2 van dat soort apparaten te hebben, als ze net zo diep zijn als een 'normaal' apparaat breed is. Want dan past het in de diepte niet (m'n Marantz past eigenlijk niet; heb de deurtjes moeten verwijderen) en in de breedte schiet het ook niet op, want ik kan er niet 2 naast elkaar houden (daar is m'n kastje te smal voor). Maar goed, ik heb ook een klote kastje :):D