Sebastiaan de vries Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Ik zie alleen die CD-speler niet meer. Vervangen? Kijk nou eens goed He jasp, Volgens mij bedoeld Lars dat ongeloofelijke zieke houten ding van 47 Kg (voorheen VRDS10SE). Daar staat mij ook nog iets van bij :D Ik vond dat een geweldig project om over te lezen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralph Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Och waarom ook niet, voor de gene die ze nog niet kennen : sugden audition cd speler sugden audition geintergreerde verstereker (gebruik als voorversterker) Pass Aleph 5 zelfbouw en natuurlijk de Tivoli Boxjes: dynaudio nuance worden vervangen maar door wat ???? interlink : siltech FTM G3 WBT interlink (aircore) speakerkabel: linn k400 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carel Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Ik zie alleen die CD-speler niet meer. Vervangen? Kijk nou eens goed He jasp, Volgens mij bedoeld Lars dat ongeloofelijke zieke houten ding van 47 Kg (voorheen VRDS10SE). Daar staat mij ook nog iets van bij :D Ik vond dat een geweldig project om over te lezen Groeten, Bas Ja, dat zieke houten ding. Dat was de opvolger van een ziek aluminium ding. Een Philips CD 880 Eringa. Zelfde soort mod; Loopwerk aan kevlar draden, printplaten en voeding op de bodem van een ex-spuitgietmal van aluminium, 95 kg. Daar kon je tegen aan trappen en dan sloeg tie nog niet over. De mooiste CD-speler die ik ooit gehad heb. Deze is ook ziek geworden, volgens mij kortsluiting ergens in de aansturing van de laser. Dat houten ding klonk ook fantastisch maar toch miste ik iets. Dat merkte ik toen ik tijdens mod nr. zoveel een tig jaar oude Philips CD 150 neerzette. Die klonk als een kaasrasp maar het had veel meer openheid. Ben toen de CD 150 gaan verzwaren; bitumen binnenin, plak lood bovenop en op een SSC plateau gezet. Dit ging al veel beter, maar de vervorming (kaasrasp) bleef. Heb toen een onderzoekje gestart. Wat is het wezenlijke verschil tussen deze twee spelers en kan ik elders (audiozaken, audiokennissen) tot eenzelfde vergelijk komen. Conclusie: De TEAC was een eenbitter,de Philips een multibitter. Tijdens de zoektocht gaf ik steeds en zonder voorkennis de voorkeur aan de multibitter. De zoektocht is geeindigd bij de TEAC P-700, D-700. Haalt bijna het niveau van de CD 880. Heb ik zo'n goed geheugen? Nee, een kennis van mij gebruikt de CD 880, met dezelfde mod, maar dan minder extreem, als loopwerk met een 47 labs DAC (16 bits). De TEAC P-700 zal ooit aan draden komen te hangen. Volgens mij de beste mod die er is. Hier moet ik alleen hard en lang over nadenken want deze constructie moet ook een schoonheidsprijs kunnen winnen. Dit staat er nu dus: TEAC P700, D700 CD loopwerk + DAC Pioneer DV 444 Pro-Ject 1.2 Benz MC 20 Philips breedbeeld type zoveelzoveel Unison Research Simply Four T (Oris) Cambridge Audio P500 (CDesign hoorn) Oris 200, driver: AER cone met Lowther PM2A magneet (+/- 200 Hz tot 20kHz) CDesign hoorn, driver 2 x ACR FE 103 (per kanaal) (+/- 40 Hz tot 200 Hz) Subwoofer ( +/- 20 Hz tot +/- 40 Hz) ligt op de tekentafel Profigold S-Video: DVD - TV Profigold optisch: DVD - DAC Oehlbach Dig.: CD - DAC Siemens Profibus: DAC - versterker Siemens Profibus: versterkers - luidsprekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Dat bedoel ik ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Op dat "andere forum" was ook zo`n topic aan de gang kweet nie meer of ik er al tussen sta hier? [ps: die gast met die [grijze]avalons, MOOOOOI *lebber*] Mag niet klagen tho Sphinx Project 2 mkII v.v Sphinx Project Twelve [monoblokken] demagnetiseer pucks erop Sphinx Project Nine c.d [Gemodificeerd] Infinity Kappa 9rs [Gemodificeerd] De sub heb ik niet meer [was een dali-aw10 actief frontfiring sub met reflex] Gemodificeerd aan de speakers. Granieten voeten in vorm geslepen en verlijmt [chemisch] met de speakers, plus custom-made trekstangen aan de achterzijdde van de speakers. En andere filters van duitse makelij. Dit zijn mij schatjes...ook al vind ik iets beters..gaan ze gewoon naar mijn toekomstige b-set. Nog een pics. Dit was het o en bruce is ook pleitte Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 Ik had ook wat nieuwe foto's van m'n set geschoten (nee, nix nieuws gekocht, alleen wat nieuwe foto's vanuit een andere positie),maarja..... kan al wekenlang opeens nix meer uploaden naar m'n site Heb geen idee waar 't aan kan liggen, maar 't is wel balen. (net als m'n printer en scanner, die doen ook sinds een week of 2 nix meer, van de 1 op de andere dag ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 [grijze]avalons, MOOOOOI *lebber*] Mag niet klagen tho Dank je! Maar jij hebt inderdaad ook niet te klagen! Heftige dingen die Infinity's. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 @Alco Ik las hier ergens dat jij andere speakers gekocht had??? Kan zijn dat ik een beetje achterloop...op het "andere forum" het laatste wat ik las was dat je een nieuw paneel voor je amp gekocht had van zilver naar zwart geloof ik. Staat veel mooier trouwens dat zwarte paneel! @jack Dank u btw:geloof dat omehenk toch ook avalons heeft staan? alleen meer de standaard kleur?Ik heb ze nog nooit in het grijs gezien! En het staat mooi bij je geheel zilverkleurige set! Zo vind ik elac ook zo mooi staan bij dit soort sets..en klinken natuurlijk Veel mooie sets tezien hier trouwens...vind alleen die man met die hoorns [zal ongetwijfeld mooi klinken] maar kwa aanzicht vind ik het wat minder. Ga door mannen more pics!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carel Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 ...vind alleen die man met die hoorns [zal ongetwijfeld mooi klinken] maar kwa aanzicht vind ik het wat minder. Nou, wat vindt je van die man met die hoorns? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 @Alco Ik las hier ergens dat jij andere speakers gekocht had??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 @jackDank u btw:geloof dat omehenk toch ook avalons heeft staan? alleen meer de standaard kleur?Ik heb ze nog nooit in het grijs gezien! En het staat mooi bij je geheel zilverkleurige set! Ome Henk heeft Usher luidsprekers. De Avalons kom je inderdaad normaal gesproken alleen maar in de hout fineer soorten of in het zwart tegen. Deze Nextel Grey was een speciale uitvoering. Het is ook een speciale soort verf welke meehelpt ongewenste reflecties te voorkomen. Avalon moest er op gegeven moment gedwongen mee stoppen omdat de fabrikant van de verf deze niet meer kon leveren. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 @Carel Wou je niet persoonlijk aanvallen, Ik ken je niet maar je zult ongetwijfeld een aardige gozer zijn Misschien een keertje luisteren bijelkaar kunnen we kennismaken onder het genot van een biertje Kijk ik heb hoorns altijd lelijke dingen gevonden om tezien...kwa klank schijnen ze heel mooi tezijn...maar helaas het oog wilt ook wat...het is voor mij niet wegelegd in ieder geval @ALCO Ja nu weet ik het weer jij hebt Diapasons nu [las iets tever terug micra III geloof ik] Ben weer bij [ben ff tijdje uit de loep geweest op beide forums] @Jack Ja keb ff nagekeken.....foutje van mij kant uit Wel jammer dat ze niet meer in het grijs te verkrijgen zijn...aan de andere kant heb je nu wel een collectors-item! MVG muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
carel Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 @CarelWou je niet persoonlijk aanvallen, Ik ken je niet maar je zult ongetwijfeld een aardige gozer zijn Misschien een keertje luisteren bijelkaar kunnen we kennismaken onder het genot van een biertje Kijk ik heb hoorns altijd lelijke dingen gevonden om tezien...kwa klank schijnen ze heel mooi tezijn...maar helaas het oog wilt ook wat...het is voor mij niet wegelegd in ieder geval Zie het alstjeblieft niet als een aanval!! Ik wilde je reactie even weten. Je drukt je nog behoorlijk vriendelijk uit. Ik heb wel eens luitjes over de vloer gehad die na het zien van het geheel bijna walgend de kamer uit liepen om vervolgens de hele avond te verzieken om over die wanstaltige monsters te gaan zeiken, en of ik niet van Boos had gehoord. Ja, ze zijn groot. En dan heb ik nog het kleine type, de Oris 200. De Oris 150 is nog weer een slag groter. Was voor mij ook te groot. Wat moeten we toch blij zijn dat smaken verschillen!! Jij houdt niet van hoorns, ik hou niet van grote zwarte kasten. Als ik eens in de buurt ben kom ik graag een keer een biertje drinken. Oh ja, en luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 @CarelWou je niet persoonlijk aanvallen, Ik ken je niet maar je zult ongetwijfeld een aardige gozer zijn Misschien een keertje luisteren bijelkaar kunnen we kennismaken onder het genot van een biertje Kijk ik heb hoorns altijd lelijke dingen gevonden om tezien...kwa klank schijnen ze heel mooi tezijn...maar helaas het oog wilt ook wat...het is voor mij niet wegelegd in ieder geval Zie het alstjeblieft niet als een aanval!! Ik wilde je reactie even weten. Je drukt je nog behoorlijk vriendelijk uit. Ik heb wel eens luitjes over de vloer gehad die na het zien van het geheel bijna walgend de kamer uit liepen om vervolgens de hele avond te verzieken om over die wanstaltige monsters te gaan zeiken, en of ik niet van Boos had gehoord. Ja, ze zijn groot. En dan heb ik nog het kleine type, de Oris 200. De Oris 150 is nog weer een slag groter. Was voor mij ook te groot. Wat moeten we toch blij zijn dat smaken verschillen!! Jij houdt niet van hoorns, ik hou niet van grote zwarte kasten. Als ik eens in de buurt ben kom ik graag een keer een biertje drinken. Oh ja, en luisteren Hahaaha ja dat soort luitjes kennen maar twee dingen roepen bose, en b&o maar goed. Wil niet zo`n discussie starten Kijk die hoorns....gaat erniet om dat ze groot zijn maar de vorm van zo`n soort speaker! Het moet echt passen in je interieur zo`n speaker. Ikzelf heb behoorlijke jongens staan zoals je op de pics ziet. Ikzelf ben een liefhebber van grotere speakers en dat wil niet zeggen dat ik dan meteen denk in de trance van "Hoe groter hoe beter". Het moet echt een beetje passen in je kamer geluidstechnisch gezien als mede uiterlijk natuurlijk. Mijn speakers hebben het voordeel dat ze neit diep zijn 20cm dus dat valt gelukkig mee. En idd het is maar goed dat smaken verschillen....keb zelf ook een hekel aan die yuppies die weer met een bose setje of b&o setje adviseren na een avondje tehebben geluisterd....oeps doe ik het zelf Je bent altijd welkom bij me om een biertje te nemen MVG Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Hahaaha ja dat soort luitjes kennen maar twee dingen roepen bose, en b&o maar goed. Wil niet zo`n discussie starten MVG Muziekfreak Wat is er dan mis met B&O? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carel Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 Hahaaha ja dat soort luitjes kennen maar twee dingen roepen bose, en b&o maar goed. Wil niet zo`n discussie starten MVG Muziekfreak Wat is er dan mis met B&O? Volgens mij is dit het begin van de discussie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 13 februari 2004 Report Share Posted 13 februari 2004 GEWELDIG SPUL ende & [O]verblijfsel uit het magazijn Zoals ik al zei ga er geen discussie over starten....leuk mark en levison bakkie trouwens paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 februari 2004 Report Share Posted 14 februari 2004 ...geloof dat omehenk toch ook avalons heeft staan? Dat mocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 februari 2004 Report Share Posted 14 februari 2004 ...geloof dat omehenk toch ook avalons heeft staan? Dat mocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 februari 2004 Report Share Posted 14 februari 2004 ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 (edited) Hier dan eindelijk een plaatje van m'n inmiddels niet meer zo nieuwe opstelling. Hij is afgelopen weekend gemaakt en aangezien de zon op m'n raam stond, moest ik de gordijnen dicht doen. Daardoor is het wel een beetje een donker plaatje geworden (maar zonder gordijnen was het nog vele malen erger)... Sorry voor de layout-potjandriedubbeltjes up Aangepast op verzoek van Ruud Edited 17 maart 2004 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 (edited) Sorry voor de layout-potjandriedubbeltjes up Heb dan het fatsoen om het plaatje te verkleinen...hoef je jezelf ook niet te verontschuldigen Kan ik doen, maar wordt ie dan niet erg onduidelijk? Ik zal wel ff kijken... Kleiner maak ik 'm niet... Edited 17 maart 2004 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 damn, jij hebt twat tweeters.. die wil ik ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 damn, jij hebt twat tweeters.. die wil ik ook! Wat voor tweeters? En wat is daarmee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 maart 2004 Report Share Posted 17 maart 2004 ...geloof dat omehenk toch ook avalons heeft staan? Dat mocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts