Jump to content

PLAATJES van je set hier :p

Gitaarwerk
 Share

Recommended Posts

Ik meen dat Sherwin of Game ooit een impressie van de Perfect Performer King heeft gemaakt met de befaamde 'twat' tweeter (twat = vrouwelijk plasdeel). Erg bevattelijk voor gruis in de spleet en deze moest dan ook van tijd tot tijd met een tissue worden afgenomen. Ik kan er helaas geen plaatje meer van vinden. Jouw tweeters lijken qua vorm een beetje op deze twat units...

Opgelost?

Ik ben bang dat ik daarvoor verantwoordelijk ben geweest :D

had het plaatje niet meer op mn HD staan , maar heb m nog in een online gallery van me kunnen vinden :lol:

zie hier PP-Queen

Geweldig vond ik dat. Kunst! Ik heb krom gelegen :lol::lol:

De beloofde plaatjes van de binnenkant en natuurlijk, speciaal voor Jasper, een close-up van de tweeter ;):P:D

Eerst de speaker-doos maar eens:

audio020.jpg

Bloempot die achter de middentoner zit.

audio022.jpg

Bovenste woofergat, met achterin het crossover-filter.

audio023.jpg

Onderste woofergat. Gek genoeg zonder dempingsmateriaal...

audio017.jpg

Het crossover-filter. Opmerkingen voor mods zijn welkom...

audio024.jpg

De woofers. Op het oog gelijk...

audio026.jpg

Maar de ene is dus passief.

audio018.jpg

De midunit.

audio021.jpg

En speciaal voor Jasper, de tweeter.

De plaatjes zijn trouwens klikbaar en linken naar hetzelfde plaatje maar dan een stuk groter (600-1400KB) en duidelijker (? :ph34r: ?).

De woofers hebben trouwens de hele kast voor zich alleen. Boven de bovenste woofer zit net zo'n gat als eronder, die naar de ruimte achter de tweeter en de middentoner leidt...

Leuke foto's :). Het filter kan wel wat aangepast worden. Zonder rigoreus te worden kun je de elko's vervangen door Audyn MKP's, dan gaat het er al op vooruit. De interne bekabeling aanpakken wil ook nog wel eens helpen ;) Als je daarvoor hetzelfde touw neemt dan waar je ze nu mee aanstuurt, heb je alweer een pluspunt.

Leuke foto's :). Het filter kan wel wat aangepast worden. Als je de elko's vervangt door Audyn MKP's gaat het er al op vooruit. De interne bekabeling aanpakken wil ook nog wel eens helpen ;)

Over dat laatste zat ik ook al eens te denk om daar gewoon m'n speakerkabel tussen te zetten. Alleen is dat wel wat dik misschien. En bij de tweeter kan ik erg moeilijk komen... Misschien dat die sierlijst eraf kan, maar ik ben bang dat ie erop gelijmd zit en dat ik dan m'n speaker sloop...

Die elco's snap ik niet trouwens. Ik zie nergens duidelijk opstaan wat voor waardes ze hebben. Er staat wel iets van 10 en 27 MFD op en 100WV, maar wat ik daar nou mee moet?

MFD staat dus voor microfarad? En 100WV voor 100V? Vreemd...

Hardwiren is mij net ff te rigoreus nu. Dus dat laat ik wel ff voor wat het is. Als ik dat ga doen, ga ik 'm ook bi-wirable (schrijf je dat zo?) maken denk ik. Betere pluggen is misschien wel een idee...

Dit is trouwens het crossover-schema:

crossover.jpg

Hardwiren is mij net ff te rigoreus

Beste Henrie,

Kom op nou man.....!! :D :D zijn we nou audiofiel (en techneut) of niet? :D

Zo'n simpel filter hardwired bouwen is zo gepieps. Of je doet het op een Pertinax gaatjes print, of je pakt een dun MDF plankje en lijmt de componenten erop met een lijm pistool. Kan allemaal in een uurtje gebeurd zijn, en het resultaat mag er zijn!!

Groeten,

Bas

:D :D

Hardwiren is mij net ff te rigoreus

Beste Henrie,

Kom op nou man.....!! :D :D zijn we nou audiofiel (en techneut) of niet? :D

Zo'n simpel filter hardwired bouwen is zo gepieps. Of je doet het op een Pertinax gaatjes print, of je pakt een dun MDF plankje en lijmt de componenten erop met een lijm pistool. Kan allemaal in een uurtje gebeurd zijn, en het resultaat mag er zijn!!

Groeten,

Bas

:D :D

Hoi Sebastiaan,

Het is ook niet dat ik het fisiek niet aankan of zo hoor ;):D Ik ben alleen niet zo'n (elektronica)techneut. En audiofiel, ach ook niet echt. Wat is eigenlijk het voordeel van hardwiren? En voor het bi-wirable maken moet je toch alleen die woofer-tak eraf miepen he (en aparte aansluitingen voor maken). Als ik dat ga doen, ga ik 'm wel hardwired maken, anders moet ik toch de printen modden (lees: mollen) ;) Betere pluggen zijn sowieso geen overbodige luxe. Die plastic dingen die er nu aanzitten zijn vrij brak. Die aan m'n versterker ook trouwens...

Ik liep vanmiddag effe door Assen, en nam even een kijkje bij Boelman & Co HiFi.

Daar stond een ingeruilde Rotel RT935ax in nieuwstaat, tussen de occasions.

Een uurtje later stond ie bij me thuis.

Niet dat ik nou zo'n fanatiek radio luisteraar ben, maar ach... zo af en toe.

Nu kan ik tenminste m'n favoriete programma 'American Connection' op Zaterdag van 18:00 tot 20:00 uur wel mooi volgen.

(achja, en 't vult die lege onderste plant van m'n rack meteen op B) )

En ik verbaas me d'r over hoe goed ie klinkt ! :)

Dus, vandaar even een foto-update van m'n set:

hifi_set3.JPG

system-pic-3.JPG

hifi_set2.JPG

Groeten,

Alco

Rrug mooi hoor Alco! ik snap zowieso niet waarom ik zo weinig tuners zie in de meeste set's (volgens mij) ik bedoel je zit toch niet de hele dag door cdtjes/lptjes te draaien?? even een (goed) radioprogramma aan vind ik echt geen straf hoor.... :unsure:

Rrug mooi hoor Alco! ik snap zowieso niet waarom ik zo weinig tuners zie in de meeste set's (volgens mij) ik bedoel je zit toch niet de hele dag door cdtjes/lptjes te draaien?? even een (goed) radioprogramma aan vind ik echt geen straf hoor.... :unsure:

Ik wil nog een tuner, waar ik vandaag nog naar heb gekeken. Maar die moest (nieuw)

Dan nog even een update van mij:

Wat veranderingen :)

Speakers: Translator Reference

Cd speler: Sony Xa 50 es

Platenspeler: VPI hw19 mk3 met sme 3009 s2 improved met vaste headshell en ortofon mc3 turbo element

Phonotrap: Perreaux SXV1

Versterker: Unison Research Unico (met mullard cv4003 buisjes)

En dan nog een plaatje:

http://www.xs4all.nl/~skiffer/Resized000_0923.jpg

Ik heb gebruik nog dagelijks een tuner, namelijk een Sphinx Project 5. Was destijds een vrij kostbare tuner, maar klinkt geweldig! Ik heb 'm gebalanceerd op de voortrap aangesloten met een Harmonic Sustain-2 XLR van Soundevolution.

snotneus.jpg

Zoals je op het display ziet luister ik nog geregeld naar "jeugdzenders". :D:lol:

Ha die AudioPaul/'collega' B)

Dat 'snotneus', is dat de naam van een zender of programma ? :wacko::rolleyes:

Het viel me wel op dat er een aanzienlijk verschil is in geluidskwaliteit,

tussen bijvoorbeeld de zenders radio-2, radio-4 en die baggerzenders als SKY, Noordzee FM, en 538.

Heb ik effe mazzel dat mijn favoriete radioprogramma op radio-2 wordt uitgezonden :)

Nu alleen nog een fatsoenlijke doch betaalbare interlink,

aangezien er nu een min of meer houtje-touwtje interlink aan zit.

(zat te denken aan een Van den Hul Bay C5 )

Groeten,

Alco

Mijn vorige foto's waren in de avond gemaakt met de gordijnen dicht. Nu heb ik foto's van vandaag met de zon erbij gemaakt.

Ziet er toch weer anders uit, ook doordat ik de opstelling heb verandert. :rolleyes:

Foto 1

Foto 2

Ik zie dat toch iets te donker zijn, dat waren ze met de originele foto's niet.

Hopelijk heb ik er alleen last. :unsure: