joopus Posted 3 april 2004 Report Share Posted 3 april 2004 Ik zie dat toch iets te donker zijn, dat waren ze met de originele foto's niet. Misschien een ander kleurprofiel voor je monitor proberen? Ik vind het iig mooie foto's van een mooie set. 1 speakers staan te dicht bij elkaar. 2 televisie er af ,wat een lelijk gezicht. zonde van je spullen . gr jopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 april 2004 Report Share Posted 3 april 2004 Ik zie dat toch iets te donker zijn, dat waren ze met de originele foto's niet. Misschien een ander kleurprofiel voor je monitor proberen? Ik vind het iig mooie foto's van een mooie set. 1 speakers staan te dicht bij elkaar. 2 televisie er af ,wat een lelijk gezicht. zonde van je spullen . gr jopie wel een errug mooie cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 3 april 2004 Report Share Posted 3 april 2004 Ik zie dat toch iets te donker zijn, dat waren ze met de originele foto's niet. Misschien een ander kleurprofiel voor je monitor proberen? Ik vind het iig mooie foto's van een mooie set. 1 speakers staan te dicht bij elkaar. 2 televisie er af ,wat een lelijk gezicht. zonde van je spullen . gr jopie Ik kan de luidsprekers niet verder uit elkaar zetten. Ze staan verder wel op meest ideale plek in mijn slaapkamer. En de televisie, het staat wel veel mooier. Dat klopt. Maar ik wou graag dat ik mijn set kan gebruiken voor het geluid van films en tv voor het beeld. Ruimte heb ik verder niet meer in mijn slaapkamer, dus was dit de enige optie. Misschien moet gaan sparen voor een projector ofzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 3 april 2004 Report Share Posted 3 april 2004 Ik zie dat toch iets te donker zijn, dat waren ze met de originele foto's niet. Misschien een ander kleurprofiel voor je monitor proberen? Ik vind het iig mooie foto's van een mooie set. 1 speakers staan te dicht bij elkaar. 2 televisie er af ,wat een lelijk gezicht. zonde van je spullen . gr jopie wel een errug mooie cd speler. Dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 april 2004 Report Share Posted 3 april 2004 Ik zie dat toch iets te donker zijn, dat waren ze met de originele foto's niet. Misschien een ander kleurprofiel voor je monitor proberen? Ik vind het iig mooie foto's van een mooie set. 1 speakers staan te dicht bij elkaar. 2 televisie er af ,wat een lelijk gezicht. zonde van je spullen . gr jopie Ik kan de luidsprekers niet verder uit elkaar zetten. Ze staan verder wel op meest ideale plek in mijn slaapkamer. En de televisie, het staat wel veel mooier. Dat klopt. Maar ik wou graag dat ik mijn set kan gebruiken voor het geluid van films en tv voor het beeld. Ruimte heb ik verder niet meer in mijn slaapkamer, dus was dit de enige optie. Misschien moet gaan sparen voor een projector ofzo. een beetje nai Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 Ik zie dat toch iets te donker zijn, dat waren ze met de originele foto's niet. Misschien een ander kleurprofiel voor je monitor proberen? Ik vind het iig mooie foto's van een mooie set. 1 speakers staan te dicht bij elkaar. 2 televisie er af ,wat een lelijk gezicht. zonde van je spullen . gr jopie Ik kan de luidsprekers niet verder uit elkaar zetten. Ze staan verder wel op meest ideale plek in mijn slaapkamer. En de televisie, het staat wel veel mooier. Dat klopt. Maar ik wou graag dat ik mijn set kan gebruiken voor het geluid van films en tv voor het beeld. Ruimte heb ik verder niet meer in mijn slaapkamer, dus was dit de enige optie. Misschien moet gaan sparen voor een projector ofzo. een beetje nai Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 foto?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 foto?? Ja, dat was ik vergeten er bij te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 4 april 2004 Report Share Posted 4 april 2004 Ik zie dat toch iets te donker zijn, dat waren ze met de originele foto's niet. Misschien een ander kleurprofiel voor je monitor proberen? Ik vind het iig mooie foto's van een mooie set. Een ander kleurprofiel was de oplossing. Nu zien ze er minder donker uit. En verder, dank je wel. Foto's zijn gemaakt met een HP Photosmart 715. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Graag gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edo Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Ok, bijna af allemaal. Kost wat tijd dat DIY maar gaat de goede kant op. Nu nog een zelfbouw cd-speler dan is alles zelfbouw (behalve de tv dan... ) Interlinks zijn zelfbouw, voedingskabels/stekkerblokken, buizen voorversterker/eindversterker en de speakers idem. Ohja, ehm sorry dat de speakers wat dicht bij elkaar staan maar vanwege de indeling van de woonkamer is dit helaas zo de beste oplossing. Edo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Ik zie nu geen cd speler oid, gebruik je de TV als bron? Mooie diy site btw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Ziet er fraai uit Edo Alleen,...staan de speakers niet wat laag ? (i.v.m. tweeter hoogte) (mooie buizenversterkers,btw) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edo Posted 5 april 2004 Report Share Posted 5 april 2004 Tsja, de cd-speler staat in het kastje onder de tv en de speakers staan iets achterover zodat ze (als ik op de bank lig/zit) toch redelijk "recht" naar me toestralen. Ik geef toe, had beter gekunt, maar op deze manier is ook m'n vrouw tevreden met alles.... Edo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 april 2004 Report Share Posted 18 april 2004 Vandaag na al het gezaag en geboor aan mijn speakers mijn apparatuurs eens opengemaakt en gereinigd (heel voorzichtig natuurlijk). Wellicht wel leuk wat blote pics (groot!!): Sony 555ES Sony 555ES close up Rommeltje we. Valt er hier nog wat te modden btw?? Plinius CD-LAD Plinius CD-LAD close up Plinius SA50 Plinius SA50 close up Wat zijn die mosfets trouwens slecht geplaatst (helemaal bovenaan)! En slechts 40000 uF per kanaal (mijn Aleph krijgt er 220000)/kanaal) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Vandaag na al het gezaag en geboor aan mijn speakers mijn apparatuurs eens opengemaakt en gereinigd (heel voorzichtig natuurlijk). Wellicht wel leuk wat blote pics (groot!!): Sony 555ES Sony 555ES close up Rommeltje we. Valt er hier nog wat te modden btw?? Plinus CD-LAD Plinus CD-LAD close up Plinius SA50 Plinius SA50 close up Wat zijn die mosfets trouwens slecht geplaatst (helemaal bovenaan)! En slechts 40000 uF per kanaal (mijn Aleph krijgt er 220000)/kanaal) Mooie foto's Duck! Je hebt je best gedaan, alles ziet er mooi schoon uit. btw De plaats van de transistoren op de koellichamen is juist ideaal... Er is nl sprake van warmteoverdracht (stroming)van de ene vaste stof (tor) naar de andere vaste stof (koellichaam). M.a.w. het koellichaam koelt de tor. Punt. Een ander verhaal is de warmteoverdracht tussen het koellichaam en de lucht. Hier is sprake van convectie. M.a.w. de verwarming van het koellichaam veroorzaakt een luchtstroom van onder naar boven.( want warme lucht stijgt op) De van onder toestromende lucht is koel en wordt, al stijgende door het koellichaam, opgewarmd. Het koelblok is dus, relatief gezien, bovenaan het koelst...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Mooie foto's Duck! Je hebt je best gedaan, alles ziet er mooi schoon uit. btw De plaats van de transistoren op de koellichamen is juist ideaal... Er is nl sprake van warmteoverdracht (stroming)van de ene vaste stof (tor) naar de andere vaste stof (koellichaam). M.a.w. het koellichaam koelt de tor. Punt. Een ander verhaal is de warmteoverdracht tussen het koellichaam en de lucht. Hier is sprake van convectie. M.a.w. de verwarming van het koellichaam veroorzaakt een luchtstroom van onder naar boven.( want warme lucht stijgt op) De van onder toestromende lucht is koel en wordt, al stijgende door het koellichaam, opgewarmd. Het koelblok is dus, relatief gezien, bovenaan het koelst...... Ik hen nog een close up van de mosfets van die SA50 waarbij de spinnenwebben eraan hangen... Mij leek het minder effectief om de fets zo hoog aan de rand (minder dan 5 cm, afstand van de bovenkant van een 20 cm hoog profiel) te plaatsen. Maar dat is gevoelsmatig, niet berekend. Alsof je niet hele koelprofiel gebruikt op die manier. Of het koelprofiel echt bovenaan het koelst is zou ik eens kunnen nameten (zodra ik een goede t.meter heb gekocht). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Ik hen nog een close up van de mosfets van die SA50 waarbij de spinnenwebben eraan hangen... Zien ,zien..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Lastig, zit op kantoor nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Ik hen nog een close up van de mosfets van die SA50 waarbij de spinnenwebben eraan hangen... Zien ,zien..... okay en dat was na het stofzuigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 mei 2004 Report Share Posted 2 mei 2004 Aangezien ik m'n set graag simpel (lees: minimalistisch) houd, heb ik onlangs m'n Quadraspire rack verkocht. Wat moet ik tenslotte nog met een 4 plateau's rack, terwijl ik eigenlijk maar 2 componenten gebruik. Dus, ik heb een oud AV-rackje, wat ik al meer dan 10 jaar op een kamertje had staan opgeknapt, door de grenen planken te vervangen door in licht eiken gefineerd mdf. Resultaat: voor 12,- euri een rack wat strakker oogt, en tot m'n verbazing nog beter 'klinkt' ook (wellicht o.a. omdat ie iets lager is, wat ongetwijfeld een pre is, aangezien 't op 1 lijn tussen speakers staat) nieuwe foto's zijn te zien op m'n site. (heb vandaag tevens m'n site wat aangepast en voorzien van een ander menu, die nu bovenaan de site verschijnt i.p.v links, waardoor de text/foto's ook beter tot z'n recht komen op een schermresolutie van 1024 x 768 pixels, i.p.v alleen op 800 x 600, welke ik zelf gebruik.) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 2 mei 2004 Report Share Posted 2 mei 2004 Hoi, Plaatjes van mijn set (met kakelverse Unison Research Unico P) http://nl.msnusers.com/Geraldsset Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Hallo Gruiter, Mooie foto's, van een eveneens mooie set! By the way,.... zo'n MSN site heb ik zelf ook een keer gehad. Kijk niet vreemd op wanneer ie een keer een dag of meerdere dagen niet te bekijken is of zelfs is verwijderd! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 He Alco, Dank je voor de complimenten. Ik ben natuurlijk erg blij met de Unico P. Ik heb voor de grap nog een paar foto's gemaakt en op de MSN site gezet. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts