Jump to content

PLAATJES van je set hier :p

Gitaarwerk
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Alco:

Tja, Sodejuu... ik kan 'm wel uit de foto 'knippen' met Paint hoor    :D

(no offense, maar ik zou m'n Quadraspire rack niet graag willen ruilen met je Atacama rack    eek.gif yikes)

Hoewel ik datzelfde Atacama rack onlangs ook bij iemand anders in huis zag met een strak modern interieur. Daar vond ik dat Atacama rack wel mooi staan. (hoewel nog steeds overdreven diep)

;););)

Maar hoezo overdreven diep? Kijk eens naar mijn posting op de vorige pagina, dan kun je zien dat het echt geen overbodige luxe is eek.gif;)

Maar hoezo overdreven diep? Kijk eens naar mijn posting op de vorige pagina, dan kun je zien dat het echt geen overbodige luxe is

Ja, in jouw situatie, met jouw apparatuur is 't inderdaad niet overbodig diep, i.v.m je draaitafel + de grote Bryston versterker.

Toen ik 't rack bij die kennis zag staan onlangs stond er alleen een Meridian 506.20 & een Naim Nait-2 op, die is amper 30cm diep.

De 'Equinox' van Atacama zal ongetwijfeld ook meer bedoeld zijn voor grotere componenten als zware eindversterker en draaitafels. De kleinere 'Europa' racks van Atacama zijn ongeveer 10-12cm minder diep.

005.jpg

Ik denk dat ze daarom ook verschillende types hebben ;) De Engelse apparatuur zit nou eenmaal niet in van die woeste behuizingen (behalve Chord). Ik kan er in meekomen dat Meridian en Naim niet oogt in een Equinox rek en voor een LP12 hoef je het ook niet te doen.

Geplaatst door Alco:

Ja, in jouw situatie, met jouw apparatuur is 't inderdaad niet overbodig diep, i.v.m je draaitafel + de grote Bryston versterker.

...

[/img]

Over het algemeen is Bryston vrij bescheiden kwa diepte. De 3B-SST is maar 28 cm (zonder handels), de 4B-SST is met iets van 40 cm wel een stuk dieper (weer zonder).

Vergelijkbare Krellen of Sphinxen zijn meetal dik 50 cm. Klink leuk maar erg onhandig als je bedenkt dat je nog 10-20 cm nodig hebt voor de kabels (zeker als er XTC op staat).

Geplaatst door Duck-Twacy:

Over het algemeen is Bryston vrij bescheiden kwa diepte. De 3B-SST is maar 28 cm (zonder handels), de 4B-SST is met iets van 40 cm wel een stuk dieper (weer zonder).

Vergelijkbare Krellen of Sphinxen zijn meetal dik 50 cm. Klink leuk maar erg onhandig als je bedenkt dat je nog 10-20 cm nodig hebt voor de kabels (zeker als er XTC op staat).

Ik heb dan wel geen SST maar de 4B-ST is net zo diep. Bovendien hangen er nu een Black Ultimate netsnoer en ballanced interlink aan. Gelukkig zijn de aansluitconnectoren "naar binnen" uitgevoerd, waardoor ik de kabels toch wegkrijg.. Naar binnen uitgevoerd wil zeggen dat de koelblokken aan de zijkant verder doorlopen dan de achterkant. Op deze manier heb je meer plaats om wat aan te sluiten en zijn de kabels wel iets beter beschermd.

bryston4bst.jpg

top_s.jpg

BTW: Mijn 4B-ST heeft een 17" frontplaat en geen hendels ;)

Geplaatst door Sodejuu:

Gelukkig zijn de aansluitconnectoren "naar binnen" uitgevoerd, waardoor ik de kabels toch wegkrijg.. Naar binnen uitgevoerd wil zeggen dat de koelblokken aan de zijkant verder doorlopen dan de achterkant. Op deze manier heb je meer plaats om wat aan te sluiten en zijn de kabels wel iets beter beschermd.

..    ;)

Hee, daar is over nagedacht

Teste of het werkt.... Ja hoor, en de digitale camera deed het ook al! Hoe vaak gebeurt het dat alles het doet?

Maar hier dus mijn set. Dit weekend toegevoegd de Vienna Acoustics Beethoven. Klinkt werkelijk als een huis en ziet er nog bloedmooi uit ook.

Bovenin het rek dus de Electrocompaniet EMC1 en daaronder de Krell KAV300i. Onderin de offset-killer van AH waar de Transparent Powerlinks in gaan.

set3.bmp

En ja, er is nog een speaker, maar die staat aan de andere kant van de kamer

;)

Groeten.

Geplaatst door @:

Teste of het werkt.... Ja hoor, en de digitale camera deed het ook al! Hoe vaak gebeurt het dat alles het doet?

Maar hier dus mijn set. Dit weekend toegevoegd de Vienna Acoustics Beethoven. Klinkt werkelijk als een huis en ziet er nog bloedmooi uit ook.

Bovenin het rek dus de Electrocompaniet EMC1 en daaronder de Krell KAV300i. Onderin de offset-killer van AH waar de Transparent Powerlinks in gaan.

En ja, er is nog een speaker, maar die staat aan de andere kant van de kamer

;)

Groeten.

Pfff, dat ziet er 'hard' uit, klinkt dit als een badkamer of valt het mee confused.gif

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

Is je kamer zo puriteins ingericht, of lijkt dat alleen maar zo    confused.gif

Wel heel apart, je set in een nisje.

Jazeker Henk, rondom mijn set graag zo puriteins mogelijk. Ik heb maar geen geheel plaatje gemaakt want dan zie je een monster van een breedbeeld tussen de speakers staan. Krijg ik daar weer commentaar op... ;) Maar tis een projectie dus niet veel last van magnetisme voorzover ik weet...

En inderdaad de set in een nis. Dat draagt behoorlijk bij aan de laag-definitie ;)

Geplaatst door Ome Henk:

Als die speaker net zo klinkt als dat ie oogt, dan zit het wel goed    cool.gif

Ik vind in ieder geval van wel Henk. Maar anders had ik ze niet gekocht natuurlijk. ;)

Ik ben nogal een liefhebber van Vienna Acoustics. Dit model maakt gebruik van twee "spider" laag units. Op de crossover pakken ze beide een verschillend frequentiegebied. Gemaakt van XLR kunststof verstevigd met harde strookjes kunststof. Dit zorgt voor het spinneweb effect. Waar het materiaal precies van gemaakt is kun je op de website van VA lezen. Het zorgt in ieder geval voor een mooie strakke laag-weergave.

De midtoners zijn ook gemaakt van datzelfde XLR kunststof.

Een scanspeak Silk Dome hoge tonen unit.

Plaats dit geheel in een zwaar gebouwde kast en je hebt een behoorlijke speaker :D

Op de speakers heb ik nog een marmeren plaat gelegd om het geheel stabieler te maken. Overigens lijkt dit ook bij te dragen aan een meer rustiger beeld maar dat kan ook in mijn hoofd zitten....

Hoe bevalt die EMC1?

Die bevalt me echt uitstekend. Erg gedetailleerd (maar niet te veel voor mijn smaak), vooral de diepte in het beeld is verbeterd sinds mn vorige speler (Myryad MC100), de vocalen zijn erg vooruit gegaan, lekker direct.

Een eigenlijk 1 van de dingen die ik het belangrijkst vind: nog meer rust, heel relaxed en strak. Daar waar een stilte valt in de muziek daar is het ook echt zwart en niet alleen stil als je begrijpt wat ik bedoel....

Kortom nadat ik deze speler had geinstalleerd kon ik meer naar de muziek luisteren zonder me te ergeren aan allerlei zaken.

Ik zit er nog over te denken om het DAC te upgraden maar eigenlijk ben ik er nog steeds niet uit of ik dat extern danwel intern wil laten doen.

Groeten

Echte diepte in het geluid, dat maak je maar zelden mee. Lijkt me wel een teken dat het goed zit.

Las laatst ook iets over een hele betaalbare Yamaha die een goede diepteweergave gaf (was wel het topmodel van ze, maar nog steeds maar een paar honderd euro). Maar dat terzijde.

Echte diepte in het geluid, dat maak je maar zelden mee. Lijkt me wel een teken dat het goed zit.

Las laatst ook iets over een hele betaalbare Yamaha die een goede diepteweergave gaf (was wel het topmodel van ze, maar nog steeds maar een paar honderd euro). Maar dat terzijde.

Ik denk dat er vast nog wel meer spelers zijn die dit kunnen. Ik heb zelf niet bijzonder veel naar andere spelers geluisterd. Ik liep eigenlijk bij toeval tegen de EMC1 aan. Maar als je dit zou kunnen realiseren met een relatief goedkope speler dan is dat altijd fijn natuurlijk. Ben je zelf op zoek naar een andere speler dan?

Geplaatst door Alco:

Yep Ome Henk, hoe ongeloofwaardig 't wellicht klinkt uit mijn mond, maar de Diapasons zijn keepers.

Ik verkoop denk ik eerder m'n woning dan de speakers. (oei, als dit geen uitgesproken 'quote' zin is...      :D  )

Die close-up foto's van de Diapason's was ook even om m'n nieuwe camera te testen, met objecten van dichtbij.

Greetings,

Alco

die camera is helemaal goed gerekend.

:D

Geplaatst door Alco:

Nee, ik heb niet iets veranderd/toegevoegd aan m'n set, maar ik heb einnndelijk een beetje fatsoenlijke digi-camera    :)

Groeten,

Alco    cool.gif

Hey Alco,

Mooie set!

Ik vind het ook een goed idee om de planken van het rack gewoon ondersteboven te monteren, ziet er in mijn ogen ook een stuk beter uit.

Hey Alco,

Mooie set!

Ik vind het ook een goed idee om de planken van het rack gewoon ondersteboven te monteren, ziet er in mijn ogen ook een stuk beter uit.

Thanx Maurice,

Tja, ik vind 't ook mooier, maar ik las onlangs op een ander forum dat 't beter zou klinken wanneer ik de planken weer monteer zoals 't hoort, en met de ronde kant naar voren. (die zie je op de foto niet, omdat die kant naar de schouw staat)

Dat lijkt me nogal vergezocht, to be honest.

Ik vind 't prima zo, ik kon zelf geen verschil merken of ik de planken nu normaal of ondersteboven heb.

Mvg,

Alco :)

Geplaatst door Alco:

[...]

maar ik las onlangs op een ander forum dat 't beter zou klinken wanneer ik de planken weer monteer zoals 't hoort, en met de ronde kant naar voren. (die zie je op de foto niet, omdat die kant naar de schouw staat)

Ik was het nie :D

Ik was het nie :D

Klopt JSA, 't was op een Engels forum.

Ik heb 't betreffende berichtje weer gevonden:

You should find that the system will perform better if you turn the shelves the right way up and with the curved edges at the front. I know that I did.

Also try the CDP on the top and get rid of the granite

make sure that the spacers are just pinching the veneer

try putting the rack at an angle to the wall for those super critical listening sessions. also the further in to the room the better.

PFM - Forum

Greetings,

Alco cool.gif

Lijkt me een beetje een broodje aap-verhaal. Dat je je rack onder een hoek t.o.v. de muur in de kamer moet zetten en met de plankjes precies goed enzo...

'For those super critical litening sessions'... tja, gewoon genieten is er dan niet meer bij volgens mij... :rolleyes:

Ok, na jullie discussie over een rack, hier mijn set waar nog geen meubel omheen zit.

set_s2.jpg

Op dit moment zit er 4mm2 kabel tussen de Quad en de B&W's op een provisorische manier. Zodra ik een connector vind die achterin de Quad past ga ik een bi-wire kabel vlechten. Verder liggen de stekkers klaar voor het vlechten van de nieuwe netsnoeren. Daarna is de tuner aan nieuwe kabels toe (vorige eigenaar heeft ze afgeknipt :() Dan komt het meubel (of ergens tussendoor) en dan ga ik op zoek naar een serieuze platenspeler.

Al met al ben ik wel heel tevreden met het geluid. Toch leuk om nu iets te hebben staan waar je vroeger alleen in een zaak naar mocht luisteren.

Arne

P.S. De H/K + JBL set is wat on-opwindend in de woonkamer, dus die laat ik gewoon zitten ;)

(Bewerkt, er is sinds kort een Philips cassettedeck bijgekomen en de tuner werkt nu :))

Dit is mijn set is nog wel in aanbouw, de speakers die jullie zien zijn de Millon's air reverencII dit zijn demo modellen van mijn dealer heb ze wel besteld alleen met WBT speaker terminals en in een eigen kleur gespoten. >CQDnLnH1w4onmfpG9A3ZEQ$ als jullie nog meer willen zien hoor ik het wel.

MVG:Wesley