Jump to content

PLAATJES van je set hier :p

Gitaarwerk
 Share

Recommended Posts

Bedankt voor de tip Haudio! :)

ps: ik had de foto ook op een ander (Engelstalig) forum geplaatst, en de vinyl-junkies aldaar gevraagd om welke SME arm 't ging. Een reactie:

"Alco, you have an SME Series 2. If the headshell is fixed in place it will be the better 'Improved' version.

Not the best arm in the world - a Rega 250 will eat it for breakfast"

...is dat zo ? :rolleyes:

(of is 't meer een smaakkwestie)

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Bedankt voor de tip Haudio!     :)

ps: ik had de foto ook op een ander (Engelstalig) forum geplaatst, en de vinyl-junkies aldaar gevraagd om welke SME arm 't ging. Een reactie:

...is dat zo ?     :rolleyes:

Groeten,

Alco

Dat zei ik dus, schoonmaken die hap ;)

BTW: bekijk die RB250 (of 300, 600 en 900) een goed. Die hebben ook een fixed headshell, dus waar praten die mannen over confused.gif.

Ik vind een rechte arm ook mooier uitzien, maar geloof me maar, die SME is gewoon een heel stuk beter. Veel minder speling in de lagers en dat maakt 'm een stuk nauwkeuriger. Ook al is de SME een oudje en zijn de Rega's best value for money, dat wil niet zeggen dat de Rega RB250 beter is.

Geplaatst door Alco:

Bedankt voor de tip Haudio!     :)

...is dat zo ?     :rolleyes:

Groeten,

Alco

Rare vogels die Engelsen, heb ze toevallig allbei in huis.

Het is wwarschijnlijk zoals met alle in Engeland, alles anderom , daarom rijden ze ook links ipv rechts.

De SME is inderdaad wat prijziger, maar ook stukken beter zowel technisch dan wel geluidsmatig.

Een Rega heeft inderdaad meestal geen lager speling maar wel lager wrijving, vandaar dat de dwarskracht ook minder effect heeft.

Dit mag je ook naar Engeland sturen Alco, want van heel veel dingen weet ik niets , maar van armen,elementen en platenspelers toevallig wel.

MvG,

Haudio

Als je het niet kunt betalen, is het te duur

:rolleyes::D;)

Geplaatst door Ome Henk:

Gutteguttegut, nu kom je aan mij Sode...   mad.gif    ;) Op m'n RB2.5 zit helemaal GEEN speling   :P

Een RB2.5 is ook wat anders dan een RB250 :P.

Bovendien liggen speling en wrijving wel ff in hetzelfde straatje (net als weerstand en geleiding). Het heeft allemaal met tolerantie te maken.

(P.S.: teksten posten trouwens ook :P:D;) )

maar vaak is het gewoon viezigheid op de rubber van de lift waar de arm op rust. Dan "plakt" de arm op de rustbaar. Maak die maar eens schoon, waarschijnlijk dat het dan over is

Aha, daar heb ik nooit aan gedacht. Dankjewel voor de tip!

Geplaatst door Sodejuu

Als ik me niet vergis mag de arm niet terugvallen als je 'm laat zakken. Het kan komen door een foute dwarsdrukkompensatieinstelling (24 x woordwaarde ), maar vaak is het gewoon viezigheid op de rubber van de lift waar de arm op rust.

Bingo! Nadat ik het rubber van de armsteun had schoongemaakt, ging m'n Ortofon kaarsrecht naar beneden :rolleyes:

Hoe bestaat 't da'k daar zelf niet op ben gekomen...

Bedankt

Geplaatst door Geerdie:

Bingo! Nadat ik het rubber van de armsteun had schoongemaakt, ging m'n Ortofon kaarsrecht naar beneden   :rolleyes:

Hoe bestaat 't da'k daar zelf niet op ben gekomen...

Bedankt

Ben blij, weer wat geleerd ;) Meestal zij de oplossingen zo simpel dat je er zelf niet op komt :D

• 3 weeks later...

update v/d set. Nu dus eindelijk maar es tegels ondr de speakers en 3 spikes per stuk. Vandaag maar weer m'n "oude" m-73 van stal gehaald, om eens te expirimenteren met bi-amping.

De m-90a voor de laagweergave, en de m-73 voor het hoog. vandaag gekocht, allebei de speakerkabels v/dhul clearwater, interlink cd->amp qunex 2 van qed. ja het moet een expiriment blijven he? nou maar eens wat inspelen die kabels en eindbak, en luisteren of het wat doet.

greetz,

keessie

laatsteset.JPG

Geplaatst door Keessie:

zal ik 'm vertikaal plaatsen????

Nee, gewoon zo laten, maar dan wat kleiner formaat. Dit vindt het forum ook niet zo fijn. Je moet nu horizontaal scrollen om alles te kunnen lezen. En voor mensen met een modem is zo'n joekel van een plaat ook niet echt fijn. Mij boeit het niet, maar er zijn mensen die met een minder snelle verbinden te maken hebben (en wellicht een datalimiet)...

Geplaatst door Keessie:

ok Alco,

maar wat denken jullie, zou ik veel verschil gaan horen???

greetz,

Keessie

Geen idee. Ik heb geen ervaring met bi-amping. Mijn speaker kunnen dat niet aan. Zijn wel JBL's trouwens (zie pagina 13 van dit topic) ;) Maar wel 'iets' kleiner... :rolleyes: Heb deze een keer zien staan bij hifi studio city in Enschede. Zijn best joekels :D

nou Henrie,

je weet niet wat je mist!!

maar..........

ik weet nog een winkel die denk ik het allerlaatste nieuwe (demo) paar te koop heeft voor 2600 neuro tezamen.