Jump to content

PLAATJES van je set hier :p

Gitaarwerk
 Share

Recommended Posts

Ik heb laatst ook nog foto's geschoten van mijn set.

Vanaf de luisterplaats:

Volledig_beeld_zonder_flits2.jpg

Achterkant:

Achterkant_midiset2.jpg

Zoals je ziet is het meer een midisetje geworden. :rolleyes:

Helemaal in gepakt, eigenlijk bijna, de versterker heeft aan de warme kant redelijk genoeg ademruimte.

Op dit moment kan er weinig aan gedaan worden, dus als er niet geluistert wordt gewoon alles uit doen. Deed ik anders nooit.

Als ik mijn speaker zo dicht op de tv zet krijg ik hele mooie paarse en groene vlakken ter hoogte van de units. Ik dacht eerst dat de tv aan het overlijden was.. :rolleyes:

Daar kwam ik ook achter toen ik op een verjaardag de speakers naast de tv in de hoek schoof.

De tv uitgeschakeld, een nacht uit laten staan, en toen deed 'ie het weer goed.

Gelukkig.

Ik had de tv net een half jaar.

Als ik mijn speaker zo dicht op de tv zet krijg ik hele mooie paarse en groene vlakken ter hoogte van de units. Ik dacht eerst dat de tv aan het overlijden was.. :rolleyes:

al eens geprobeerd met een zwart/wit tv? :D

Zei ik dat het een kleuren-tv was dan? :P

al eens geprobeerd met een zwart/wit tv? :D

Zei ik dat het een kleuren-tv was dan? :P

nee maar ik heb zo m'n vermoedens :P

Vanaf de luisterplaats:

Nice TEAC lars!! B)

Dank je. B)

Ik heb nog een close-up van de TEAC en Electrocompaniet. :rolleyes:

Close-up_midiset2.jpg

Alleen ben ik gisteravond achtergekomen, de TEAC erg temperatuur gevoelig is. Bij veel warmte wilt die wel eens zijn dienst weigeren, vooral met open en dicht gaan de lade. Bij normale kamertemperatuur doet die het perfect.

Dus dat wordt of een lange interlink of een lange luidsprekerkabel. :blink:

Vanaf de luisterplaats:

Nice TEAC lars!! B)

Dank je. B)

Close-up_midiset2.jpg

Alleen ben ik gisteravond achtergekomen, de TEAC erg temperatuur gevoelig is. Bij veel warmte wilt die wel eens zijn dienst weigeren, vooral met open en dicht gaan de lade. Bij normale kamertemperatuur doet die het perfect.

Ha Lars,

Ik zelf heb geen probleem met temperatuurswisselingen! Misschien zou je het loopwerk van de Teac eens laten reviseren? :huh: Hoe klinkt

Vanaf de luisterplaats:

Nice TEAC lars!! B)

Dank je. B)

Close-up_midiset2.jpg

Ha Lars,

Ik zelf heb geen probleem met temperatuurswisselingen! Misschien zou je het loopwerk van de Teac eens laten reviseren? :huh: Hoe klinkt

de speakers staan voor mijn gevoel wel dicht bij elkaar.

heb je al veel verschillende posities geprobeerd ofniet ?

om is het laag dan niet meer mooi?

Gr,

Marcel

Ik geloof dat ze (zo te zien op het plaatje) niet veel verder uit elkaar kunnen staan... Net als bij mij trouwens... :(

de speakers staan voor mijn gevoel wel dicht bij elkaar.

heb je al veel verschillende posities geprobeerd ofniet ?

om is het laag dan niet meer mooi?

Gr,

Marcel

Ik geloof dat ze (zo te zien op het plaatje) niet veel verder uit elkaar kunnen staan... Net als bij mij trouwens... :(

Klopt, dit is dan ook de meest ideale positie die ik kon bereiken.

setup%201.jpg

Zo, na lange tijd maar weer eens een update. Ondertussen ben ik begonnen met een versie van de Flexy rack, maar de kolomboor waar ik mee gewerkt heb bleek scheef te zijn. Jammer, maar helaas. In ieder geval is het u wel erg handig dat je alle poten afzonderlijk kunt verstellen, want alles staat wel waterpas (behalve de platenspeler, maar die krijgt nog een eigen plankje). Daarnaast staat een van mijn nieuwe zelfbouw speakers op basis van een Isophone unit met een TQWT kast. De sub die erbij staat heb ik er vandaag even bij gehaald om te kijken hoeveel het toe zou voegen bij de ene speaker die nu draait. Ik weet wel dat ik er dus wel een TL sub bij ga bouwen zodra dit allemaal af is...

Arne

setup%201.jpg

Zo, na lange tijd maar weer eens een update. Ondertussen ben ik begonnen met een versie van de Flexy rack, maar de kolomboor waar ik mee gewerkt heb bleek scheef te zijn. Jammer, maar helaas. In ieder geval is het u wel erg handig dat je alle poten afzonderlijk kunt verstellen, want alles staat wel waterpas (behalve de platenspeler, maar die krijgt nog een eigen plankje). Daarnaast staat een van mijn nieuwe zelfbouw speakers op basis van een Isophone unit met een TQWT kast. De sub die erbij staat heb ik er vandaag even bij gehaald om te kijken hoeveel het toe zou voegen bij de ene speaker die nu draait. Ik weet wel dat ik er dus wel een TL sub bij ga bouwen zodra dit allemaal af is...

Arne

Jammer van de boor, maar verder ziet het er fraai uit!

setup%201.jpg

Arne

Jammer van de boor, maar verder ziet het er fraai uit!

Och, denk maar zo, als Karel Appel het gemaakt/ontworpen had, was het rekje niet te betalen :P:D;)

Och, denk maar zo, als Karel Appel het gemaakt/ontworpen had, was het rekje niet te betalen :P:D;)

Ja, inderdaad. Ik zat er ook maar aan te denken om het 'design' te noemen. En ik zou er natuurlijk ook nog een hele natuurkundige theorie aan kunnen hangen. Ik heb namelijk het idee dat trillingen in dit rack nog beter gedempt worden vanwege de verschillende hoeken waaronder de poten staan ten opzichte van de vloer. Als ik daar nou nog een formule bij verzin dan zijn we er toch? :D

Of ik beschilder het gewoon opvallend modern en dan zitten we weer aan de kant van Appel ;)

Arne

Hallo allemaal,

Eindelijk (met behulp van mijn dochter) mijn set met wat toelichting:

De Monitor Audio luidsprekers staan ongeveer 90 cm van de achterwand en 60 van de zijwanden. De hifi spullen staan in een grote erker. Normaal staat daar ook nog een stoel zodat de set niet erg opvalt

Het rekje is een Solid State rek met de Quad FM4 eronder. De bedoeling is dat naast het rek een klein rekje komt te staan voor de Thorens 160 en de Quad FM 4. De kleuren van de vloer en van de kabels zijn in het echt overigens wat minder hard.

De Conrad Johnson klinkt niet alleen erg goed, maar ook ziet is er ook mooi uit vind ik.

De Linn Axis met Glider. Voor kenners staat de Lehmann eigenlijk links achter op de Meridian want de trafo van de Meridian onder de Lehmann veroorzaakt een behoorlijke brom.

http://www.picturetrail.com/gallery/view?p...033&uid=1885081