PD Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Nogmaals Gerald, het ziet er allemaal ontzettend strak uit! groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 He PD, Bedankt voor de complimentjes. Gisteren heb ik de hele dag naar de set kunnen luisteren. Helaas moest ik vandaag werken, maar eindelijk thuisgekomen klinkt alles dubbel zo goed. Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 'k moest even m'n nieuwe speeltje proberen, de camera: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Mooie set. Alleen jammer van die witte kabel, haalt het strakke eraf. Kun je die niet wegmoffelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 'k moest even m'n nieuwe speeltje proberen, de camera Je set ziet er ook goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Mooie combi Seed7! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Mooie set. Alleen jammer van die witte kabel, haalt het strakke eraf. Kun je die niet wegmoffelen? Hoe? Als iemand een idee heeft, laat horen. Ik kan nu al wel zeggen dat ik geen gaten of sleuven oid in m'n parket ga zagen. Verder ben ik ook nog met porceleine- en glazen hoogspanningsisolatoren bezig geweest, maar dat ziet er nogal freaky uit. Het stoorde me meer dan de los slingerende kabels. Hier een "shot" met wat meer "ambiance": Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 MMmmm....wellicht een paar blokjes graniet laten maken met een soort ring erbovenop...en daardoor je kabels laten lopen. Je ziet ze nog wel maar dan zijn ze van de vloer of en best een stylish look. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Heb je geen last van die (kale) 1e reflectiepunten Jawel. Links gaat het nog wel, maar rechts zit die openhaard in de weg. 'K ben al met het e.a. in de weer geweest maar nog zonder duidelijke verbeteringen. De algehele acoustiek is nogal matig. Goede oplossingen hebben hun tijd nodig, helaas .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Erg fraaie set, Seed7! Maar... als ik zo naar die foto kijk, zit je er dan niet te dicht op/staan de speakers niet iets te dicht naast elkaar, en iets te ver de kamer in ? (hoewel dat laatste klankmatig geen probleem hoeft te zijn) Is 't een, zoals die Engelsen 't zo mooi noemen, een 'dedicated listening-room' ? Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Maar... als ik zo naar die foto kijk, zit je er dan niet te dicht op/staan de speakers niet iets te dicht naast elkaar, en iets te ver de kamer in ?(hoewel dat laatste klankmatig geen probleem hoeft te zijn) Is 't een, zoals die Engelsen 't zo mooi noemen, een 'dedicated listening-room' ? Mvg, Alco De ruimte is ~3.8 x 7.5 m. De speakers staan zo'n 1.8 m uitelkaar en de luisterpositie is zo'n 2.5 m vanaf de basis van de driehoek. Op zich een realtief kleine luisterdriehoek die goed werkt bij muziek in kleine bezetting. Bij groot orkestwerk klopt er niet veel van, maar dat is bijna altijd zo. De speakers staan ~2.4 m van de achterwand. Dit geeft de minste problemen in het laag. Alleen een drietal sterke resonanties rond de 90Hz blijven, zolang die echter niet worden aangestoten is er niets aan't handje. Plaatsing van de muziek loopt van de linker muur tot iets voorbij de rechter speaker. Dit is sterk afhankelijk van de opname. Met name bij orkestwerk is het meestal van speaker tot speaker. De diepte is enorm en boogvormig, bijna irritant, in het midden speelt alles zich zo'n 1.5 m achter de speakers af. Een solist lijkt vaak achter het orkest te staan. In m'n oude woonsituatie was dit geheel anders, de set stond over dwars in de ruimte met een grrot object tussen de speakers. De muziek werd lineair en een halve meter voor de speakers geplaats. Dit geeft een veel realistischer beeld. De kamer is slechts voor 50% "dedicated" voor het luisteren. Achter de luisterpositie staan nog een bank (het rode hoekje rechts in een van de fotos) en twee stoelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 speed7 ook optie is de kabels rechtomhoog en dan naar de hoek achter het gordijn weer naar beneden enzo naar versterker ziet er verder wel strak uit zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Als de kabels er niet uitzien, waarom dan niet andere kabels? Of geef ze een ander kleurtje... nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 'k moest even m'n nieuwe speeltje proberen, de camera: Complimenten hoor. Hele "pure" set. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Maar 1 ding snap ik niet helemaal; die hoornvormige trechter, zit daar de tweeter achterin? En die sleuf dan, is dat de BR poort? ps: wat voor camera heb je gekocht? JA, achter de "trechter" zit de tweeter, het is een z.g.n. compressie driver. Het plaatje van de volgende link laat zien hoe e.a. er uit ziet van achter: http://www.zingali.it/images/company/technology-2-big.jpg En de sleuf is inderdaad het basreflexgat. In de nieuwere uitvoeringen van deze speaker zit deze in de achterkant. Camera: Canon EOS 300D http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital/menu.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Bedankt voor de uitleg. Mooie camera trouwens. Ik ben zelf aan het rondkijken voor een compact digitaal modelletje van 3.2M met zoomlens. Het is me opgevallen dat veel van deze cameraatjes het niet zo nauw nemen met de kleurweergave. Ik zoek er Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Ik ben zelf aan het rondkijken voor een compact digitaal modelletje van 3.2M met zoomlens.Het is me opgevallen dat veel van deze cameraatjes het niet zo nauw nemen met de kleurweergave. Ik zoek er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 Ik zoek er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 Beste Seed7 Dank voor de tip. Maar ik ga me niet tegen wil en dank verdiepen in kreten die me geen klap interesseren. Een digicam die geen fatsoenlijke kleurbalans heeft, vind ik een prutsding en het kopen niet waard. Stel dat ik een camera zou kopen die hele mooie plaatjes maakt maar alle kleuren oververzadigd weergeeft. In het begin zal ik alle foto's netjes bewerken. Na een tijdje ga ik me ergeren, en nog wat later gooi ik de camera in de kast en gebruik het ding zelden meer. Ik ben gewoon een gemakzuchtige consument die met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 Look no further Geerdie, Een vriend van mij heeft onlangs een Olympus digi-cam gekocht. Weet 't typenummer zo niet, maar hij was 350,- euro. 3,2 megapixel en 10(!)x optische zoom, en dat ding maakt echt fantastische, kleurechte foto's! We zijn samen naar een concert geweest en toen had ik m'n Fuji Finepix 300 mee, die ongeveer evenveel kostte, maar dan 3x optische zoom heeft. De foto's die hij had gemaakt met z'n Olympus waren een heel stuk mooier en scherper! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 Look no further Geerdie, Een vriend van mij heeft onlangs een Olympus digi-cam gekocht. Weet 't typenummer zo niet, maar hij was 350,- euro. 3,2 megapixel en 10(!)x optische zoom, en dat ding maakt echt fantastische, kleurechte foto's! We zijn samen naar een concert geweest en toen had ik m'n Fuji Finepix 300 mee, die ongeveer evenveel kostte, maar dan 3x optische zoom heeft. De foto's die hij had gemaakt met z'n Olympus waren een heel stuk mooier en scherper! Groeten, Alco Olympus C-740, Alco Een collega van mij heeft de C-750. Dat is dezelfde camera, maar dan met 4 Mpix. Superding. Heel wat beter dan mijn C900, maar ik gebruik dat ding dan ook sporadisch en ben tevreden metde kwaliteit van de foto's. Ik print ze toch niet uit en om ze te bekijken via TV of PC is dat meer dan goed genoeg BTW: Mijn PC is ff offline. Ik heb bij @home geklaagd dat de upload niet is wat ze beloven. Krijg je een nieuw modem (Motorola ipv COM21) en dan werkt de zooi helemaal niet meer. Verbindingen kloppen. Waarschijnlijk moet er weer iets opnieuw ingesteld worden, maar wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 @Alco & Sodejuu: Bedankt voor de goede tip. Hier kan ik iets mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts