JSA Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 Hoi, sinds net is mn pc enorm traag, programma's starten niet, internetten gaat sloom. Cpu zit gewoon op 1 a 2 % en ik heb ook genoeg memory vrij. Ik heb hem gescanned op virussen en jahoor, 27 virussen (worm). Maar het probleem is nog niet opgelost, want ik krijg elke keer nadat ik opnieuw opstart een foutmelding van svchost.exe, dat die zal worden afgeloten vanwege een fout dat hij gegenereerd heeft? In het foutenlogboek staat ook niet veel zinnige informatie verder. Maar als dat is gebeurd, is de pc weer heel traag en starten veel programma's niet op. help -windows 2000 prof -kabel internet (tel.modem icm svchost.exe schijnt ook problemen te geven soms, maar ik heb dus kabel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 je bent niet de enige mijn collega heeft het ook sinds vanavond precies het zelfde ... nu nog de oplossing effe bij gates aankloppen...die niet thuis is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 Hoi Jasper, Er zal waarschijnlijk een scriptfout zijn gegenereerd. Ik heb een tijd geleden hetzelfde gehad met IE6 onder W98. Op een gegeven dag (na een vastloper) deed alles het gewoon, maar zodra ik de IE had opgestart ging alles in slakkentempo. Scrollen en antwoorden tikken in het antwoordvak op dit forum gingen zo tergend langzaam, dat ik mijn PC bijna uit het raam had geflikkerd (ik was al klaar met typen en dan duurde het nog 'n minuut voordat alle lettertjes op het scherm waren verschenen). Het enige dat een sluitend soelaas biedt is een nieuwe Windows installatie. Dat is wel vervelend, maar je bent gelijk van alle zeik af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 Ik heb eens ff gezocht naar je boosdoener. Het schijnt dat er meerdere van deze dingen (svchost.exe) tegelijkertijd aktief zijn. Het is nu de vraag welke van de tig nu werkelijk problemen geeft. Je moet eens kijken op deze site, misschien dat je daar iets wijzer van wordt. De oplossing voor je probleem staat er echter niet. ik blijf erbij dat een OS-re Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 Ik denk eerder een hardware probleem (PSU, RAM, HD). Kijk eens met bv Sisoft Sandra hoe warm je cpu,psu ed. zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 11 augustus 2003 Author Report Share Posted 11 augustus 2003 Goed, ik heb het volgende gedaan: SP4 geinstalleerd en de noodzakelijk windows update bestanden (behalve IE6) en hij lijkt het nu weer goed te doen. Ik hoor al meerdere mensen met hetzelfde probleem sinds vandaag, verdacht... nog bedankt iedereen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Het zou met een automagische update te maken kunnen hebben Meestal word je hiervan eerst op de hoogte gesteld. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 augustus 2003 Author Report Share Posted 12 augustus 2003 magisch was het zeker wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 augustus 2003 Author Report Share Posted 12 augustus 2003 en ja hoor http://www.tweakers.net/nieuws/28292 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door JSA:en ja hoor http://www.tweakers.net/nieuws/28292 Hmm, ik was warm Met een dichtgetimmerde firewall gebeurt dit niet zo snel Mijn pc's met winxp en win2k hadden er geen last van Bij m'n broertje (winXP) ging het ook fout, rcp maakte een fout (door het 4us) waarna shutdown volgde. Na de patch van M$ en toch ook maar weer een firewall draait hij weer probleemloos. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 toevallig had ik ook deze irritante virus(blaster) te pakken van wie?. ik heb nu het probleem opgelost met een file via microsoft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Ik heb 't gevreesde worm-virus momenteel ook te pakken... Het begon gisteravond opeens. Ik kon amper de PC opstarten of 't gesodemieter begon weer. Een klein pop-up schermpje met daarin de melding dat 't systeem binnen zoveel seconden zou worden afgesloten. M'n Norton virusscanner is nu bezig. De poort waar ie binnen kwam is afgesloten nu, zodat ik niet steeds weer die melding krijg en m'n PC niet steeds weer wordt afgesloten, maarja... 't virus zit er nog wel ergens.... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Misschien eerst systeemherstel draaien? Zoek een oud herstelpunt op en kijk of je PC nu w Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door Alco:Ik heb 't gevreesde worm-virus momenteel ook te pakken... Het begon gisteravond opeens. Ik kon amper de PC opstarten of 't gesodemieter begon weer. Een klein pop-up schermpje met daarin de melding dat 't systeem binnen zoveel seconden zou worden afgesloten. M'n Norton virusscanner is nu bezig. De poort waar ie binnen kwam is afgesloten nu, zodat ik niet steeds weer die melding krijg en m'n PC niet steeds weer wordt afgesloten, maarja... 't virus zit er nog wel ergens.... Groeten, Alco ik kan je wel de file toe sturen via mail dan is het binnen 1 minuut opgelost Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu:Hoi Jasper, Er zal waarschijnlijk een scriptfout zijn gegenereerd. Ik heb een tijd geleden hetzelfde gehad met IE6 onder W98. Op een gegeven dag (na een vastloper) deed alles het gewoon, maar zodra ik de IE had opgestart ging alles in slakkentempo. Scrollen en antwoorden tikken in het antwoordvak op dit forum gingen zo tergend langzaam, dat ik mijn PC bijna uit het raam had geflikkerd (ik was al klaar met typen en dan duurde het nog 'n minuut voordat alle lettertjes op het scherm waren verschenen). Het enige dat een sluitend soelaas biedt is een nieuwe Windows installatie. Dat is wel vervelend, maar je bent gelijk van alle zeik af Dit probleem heb ik in mijn thuissituatie ook nog steeds. Ook na al een paar keer windows opnieuw installeren. Van de virus-ellende die zo recent is begonnen heb ik geen last. Momenteel houd ik mijn virus-updates heel scherp bij en heb er maar en fire-wall bij geinstalleerd. Maar de ellende van het trage scrollen blijft, en ook het intikken van letters in het forum antwoordformulier gaat tergend traag. Ik had een multicard-reader geinstalleerd. Er weer afgehaald. Probleem bleef. Contact gehad met mijn internetprovider. Konden het ook niet oplossen, de ADSL download stond op 27 kB/s, dus daar zat het probleem ook niet. Ik had IE5. Versie 6 maar eens geinstalleerd. Bood ook al geen soelaas. Wat nu? Wie helpt? Het ging zo lekker met ADSL, maar nu niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 John, Dat kan ook een BIOS probleem zijn. Weet niet welke Winblows je draait en hoe oud je PC is. Na een upgrade naar Win2K op een 4 jaar oud 600 MHz P2 systeem was het ook niet meer vooruit te branden. Een BIOS upgrade verhielp alle ellende. Tis maar een suggestie. Grtz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door Pjotr:John, Dat kan ook een BIOS probleem zijn. Weet niet welke Winblows je draait en hoe oud je PC is. Na een upgrade naar Win2K op een 4 jaar oud 600 MHz P2 systeem was het ook niet meer vooruit te branden. Een BIOS upgrade verhielp alle ellende. Tis maar een suggestie. Grtz. BIOS upgrade, dat is te ingewikkeld voor mij. Een aantal updates van Windows hebben ook niet geholpen. Het probleem met het intikken van de lettertjes en heeeeel lang wachten totdat ze ook in het schermpje verschijnen, dat blijft en geeft de grootste ergernis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door John Picoso: BIOS upgrade, dat is te ingewikkeld voor mij. Een aantal updates van Windows hebben ook niet geholpen. Het probleem met het intikken van de lettertjes en heeeeel lang wachten totdat ze ook in het schermpje verschijnen, dat blijft en geeft de grootste ergernis. Het lijkt alsof je met Win98 draait . Deze geeft het probleem. Cardreaders geven geen problemen. Bij mij kwam het omdat Win98 weer een (bijna) vastloper kreeg en ik op de resetknop had gedrukt. Toen is het leed geschied. Het maffe bij mij was dat het fenomeen zich alleen voordeed als de Internet Exploder ( ) aan stond. Als die niet aktief was, werkte alles naar behoren. Win98 is ook geen goed platform om IE5.5 of IE6 mee te draaien. Dan krijg je die problemen dat scrollen traag gaat en letters niet op tiksnelheid verschijnen. Een update naar Win2000 of WinXP is daarom aan te raden, of een nieuwe installatie Win98 met IE5 of Netscape 4.7. WinME moet je heel snel links laten liggen. Die versie is echt van alles niks. Je kan overwegen Linux te gaan draaien. Er zijn al genoeg emulatoren om er ook voor MS-systemen geschreven software op te draaien. Een groot voordeel is dat je absoluut onafhankelijk kan werken van die Bill Gates troep. BIOS updates zijn wel te doen, maar helpen bij scriptfouten zelden. Bij de huidige borden is het echter af te raden steeds de nieuwste BIOS te hebben. Alleen als de fabrikant zegt dat een update werkelijk nodig is, moet je dat doen. Anders is de kans dat je PC niet meer functioneert wel aanwezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 er is een nieuw virus genaamd blaster. wel even zaak om je peecee hiertegen te beschermen. Dat virus levert de hier genoemde problemen op. zie verder www.microsoft.com. Het is een professioneel virus dat zich niet door de mail verspreid en waarvoor je dan zo dom moet zijn de bijlagen te openen. Dit is een virus dat zich eigenhandig download naar je peecee als je hem niet hebt beveiligd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Karma:er is een nieuw virus genaamd blaster. wel even zaak om je peecee hiertegen te beschermen. Dat virus levert de hier genoemde problemen op. zie verder www.microsoft.com. Het is een professioneel virus dat zich niet door de mail verspreid en waarvoor je dan zo dom moet zijn de bijlagen te openen. Dit is een virus dat zich eigenhandig download naar je peecee als je hem niet hebt beveiligd. Het Lovesan of W32.Blaster virus zorgt ervoor dat je PC na 10 minuten internetten uitschakelt. Het heeft niks met trage scroll- en typ-gevallen te maken. Bovendien is het virus vanaf vandaag niet meer actief. Ik zou wel alsnog het virus verwijderen als het erop zit en de patch installeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Op microsoft en van mijn providor wanadoo kwam het bericht dat er twee zaken zijn die het blaster virus tot gevolg heeft. Ten eerste het uitschakelen van de peecee en ten tweede instabiliteit van het systeem. Ik heb de informatie ook via hen, maar de hier genoemde problemen kunnen dus wel degelijk van dit virus afkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu: Het lijkt alsof je met Win98 draait . Deze geeft het probleem. Cardreaders geven geen problemen. Bij mij kwam het omdat Win98 weer een (bijna) vastloper kreeg en ik op de resetknop had gedrukt. Toen is het leed geschied. Het maffe bij mij was dat het fenomeen zich alleen voordeed als de Internet Exploder ( ) aan stond. Als die niet aktief was, werkte alles naar behoren. Win98 is ook geen goed platform om IE5.5 of IE6 mee te draaien. Dan krijg je die problemen dat scrollen traag gaat en letters niet op tiksnelheid verschijnen. Een update naar Win2000 of WinXP is daarom aan te raden, of een nieuwe installatie Win98 met IE5 of Netscape 4.7. WinME moet je heel snel links laten liggen. Die versie is echt van alles niks. Je kan overwegen Linux te gaan draaien. Er zijn al genoeg emulatoren om er ook voor MS-systemen geschreven software op te draaien. Een groot voordeel is dat je absoluut onafhankelijk kan werken van die Bill Gates troep. BIOS updates zijn wel te doen, maar helpen bij scriptfouten zelden. Bij de huidige borden is het echter af te raden steeds de nieuwste BIOS te hebben. Alleen als de fabrikant zegt dat een update werkelijk nodig is, moet je dat doen. Anders is de kans dat je PC niet meer functioneert wel aanwezig. Inderdaad. Mijn PC draait onder Windows 98. Aanvankelijk ging dat dus goed. Daarna moet er ergens een scriptfout zijn gemaakt. En nu is het dus mis. Het begon al enige weken voordat die alarmerende berichten over het nieuwe virus opdoken. Ik zal proberen onder W98 te blijven draaien. Zoniet, dan ga ik maar eens wat anders proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door John Picoso: Inderdaad. Mijn PC draait onder Windows 98. Aanvankelijk ging dat dus goed. Daarna moet er ergens een scriptfout zijn gemaakt. En nu is het dus mis. Het begon al enige weken voordat die alarmerende berichten over het nieuwe virus opdoken. Ik zal proberen onder W98 te blijven draaien. Zoniet, dan ga ik maar eens wat anders proberen. Ik heb jaren met Win98 gedraaid, zonder problemen. pas na de reset was het mis. Ik heb er Hier ook nog wat vragen over gesteld, zie topic Misschien staat er wel wat info voor je in. Ik heb iig wel de stap gemaakt naar een ander besturingssysteem. Veel suc6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik heb jaren met Win98 gedraaid, zonder problemen. pas na de reset was het mis. Ik heb er Hier ook nog wat vragen over gesteld, zie topic Misschien staat er wel wat info voor je in. Ik heb iig wel de stap gemaakt naar een ander besturingssysteem. Veel suc6 Bedankt Sodejuu voor je adviezen en deze link. Ik ben nog steeds niet van de problemen af. Overweeeg een nieuwe PC of inderdaad een ander besturingssysteem. Maar op een oude PC als PII 333Mhz zal dat waarschijnlijk ook geen succes zijn. Wat kost die Windwos XP Pro eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door John Picoso: Wat kost die Windwos XP Pro eigenlijk? Haha, zo vaak zie je die vraag niet. Meestal lees ik "waar kun je hem downloaden?" Hier en daar zie ik XP pro UK (OEM) voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts