Sodejuu Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Ik wordt knettergek van mijn PC Sinds maandag doet dat ding niet meer wat ik wil. Ik heb echt al vanalles geprobeert, behalve een nieuwe Windows installatie en dat is eigenlijk het laatste wat ik wil. Wat is het probleem? Op zich werkt alles behoorlijk, alleen als ik op het forum ga scrollt dat ding echt voor geen meter. Het hakt en zaagt, maar niks gaat vloeiend. Het is ontzettend een topic te lezen als alles zo op en neer springt. IK WORDT ER GEK VAN . Als ik een antwoord wil geven in een topic, dan kan ik tikken wat ik wil. De cursor verspringt wel, maar letters ho maar, die verschijnen pas na ettelijke seconden. Je kan niet eens goed bijhouden welke tikfouten je hebt gemaakt. Bovendien verhuist de cursor takke langzaam door de getikte tekst Wat ik tot nog toe heb gedaan: Scandisk gedraait en alles laten fixen. Gedefragmenteerd, virusscanner en firewall gedeacteveert, de pop-up killer uit gezet, Regedit gedraait en ook al een oud register terug gezet. Explorer 6 geupdate, ged Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Heb je ook last van vertraging in andere internet toepassingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 't is toch geen Compaq hoop ik...? Die hebben niet zo'n beste reputatie, en hebben soms opeens een eigen wil. (heb er zelf ook 1 gehad) Hoezeer je dit antwoord waarschijnlijk niet wilt horen... (ik zoek alvast dekking ) Ik vrees toch dat Windows opnieuw installeren de laatste strohalm/optie is. Tja, PC's zijn leuk, maar af en toe, lijken ze een eigen leven te leiden Sorry dat ik je nu waarschijnlijk niet veel verder heb geholpen, maar ik wens je sterkte! keep it cool, 't is al warm genoeg Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
eric_audio Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Volgens mij kan het niet aan de computer op zich liggen, die is echt niet zo oud. Maar misschien is de harddisk gewoon te vol of zo. Kan je niet proberen wat programma's de deinstalleren die je toch eigenlijk niet gebruikt? Groetjes, Eric. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 misschien zit je PC wel helemaal vol met overbodige bestanden. Probeer eens met een schoonmaakprogramma de boel schoon te maken, zoals Cache. cookie's internetbestanden.enz enz. Of je hebt er teveel overbodige registers in staan die nu voor grote problemen zorgen. Ik denk dat je Win 98 weer helemaal opnieuw moet installeren. Zelf heb ik een back-up op "Drive image" staan. Op deze manier heb ik altijd een "schone" Win XP Pro achter de hand die ik ongeveer elke 2 maanden weer terug plaats, zodat de PC altijd snel blijft werken. Als ik jou was dan zou ik Win XP pro installeren, deze werkt zoveel prettiger en vloeiender dan Win 98. Ik vond de overgang een hele verademing en heb sindsdien geen vastloper of hapering meer gehad. En een P3 500MHZ kan win XP pro makkelijk hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Lijkt alsof er een programmatje op de achtergrond draait wat 100% van je CPU inpikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Het punt is dat Speedo ineens last heeft van een vertraagd internet. Het deleten van cache en cookie's is dan altijd een goed idee. Het OS opnieuw installeren lijkt me wat voorbarig. Persoonlijk vermoed ik dat het probleem bij de provider ligt. Ik zou eens informeren of ze met onderhooud bezig zijn of anderszins de lijnen hebben geknepen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door JSA:Lijkt alsof er een programmatje op de achtergrond draait wat 100% van je CPU inpikt. Dan moet je even in "taakbeheer" kijken, naar processen. Dan zie je dat gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door JSA:Lijkt alsof er een programmatje op de achtergrond draait wat 100% van je CPU inpikt. Als een proces overmatig beslag legt op de processor dan wordt alles traag en niet alleen het internet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Persoonlijk vermoed ik dat het probleem bij de provider ligt. Ik zou eens informeren of ze met onderhooud bezig zijn of anderszins de lijnen hebben geknepen... Hmm, dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ik zit zelf bij @home, en als internet traag is, doen ze er vrijwel nix aan! Pas als 't helemaal plat ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Als ik jou was dan zou ik Win XP pro installeren, deze werkt zoveel prettiger en vloeiender dan Win 98. Ik vond de overgang een hele verademing en heb sindsdien geen vastloper of hapering meer gehad. En een P3 500MHZ kan win XP pro makkelijk hebben. Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb zelf een AMD Dondervogel 800MHz en die vond Win ME toch net iets leuker dan Win XP Pro. Daar was ik het echter niet mee eens, dus hij moet niet zeuren en gewoon z'n werk doen. Dat doet ie nu ook prima (met ME ook wel trouwens), maar hij is wel wat trager dan met ME... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb zelf een AMD Dondervogel 800MHz en die vond Win ME toch net iets leuker dan Win XP Pro. Mijn vader had toen Win XP pro net uitkwam nog een P3 500MHZ. Hij heeft toen WIN XP geinstalleerd, en dat liep werkelijk als een speer zo snel. Hij heeft alle windows versie's gehad, maar hij zou voor geen goud meer terug willen naar Win Me, 98{SE}. Maar misschien varieert dit wel per moederbord/processor, ik weet het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Uhhhh Kan het niet aan de netsnoeren liggen? Volgens mij helpt twisten of vlechten heel goed tegen dit soort klachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Mijn vader had toen Win XP pro net uitkwam nog een P3 500MHZ. Hij heeft toen WIN XP geinstalleerd, en dat liep werkelijk als een speer zo snel. Hij heeft alle windows versie's gehad, maar hij zou voor geen goud meer terug willen naar Win Me, 98{SE}. Maar misschien varieert dit wel per moederbord/processor, ik weet het niet. Ik weet het niet. Ik denk eerder dat het aan een gebrek aan geheugen in mijn computer ligt (ik heb maar 128MB). Daar moet eigenlijk nodig wat bij. Ook een grotere (extra) harde schijf zou geen kwaad kunnen (ik heb nu maar 13 GB). Maar ja, ik geef niet om die dingen. Computers zijn voor mij eerder een noodzakelijk kwaad. En een 'jukebox' voor mp3's... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk:Ach, 't is ook al weer 4 maanden geleden dat ik gereboot heb. 'K begin het wel te merken Normaliter knal ik eens in de 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Een aardige test of je systeem echt gaar is is het spelletje Pinball wat bij iedere Windows zit. Als dat schokkerig loopt of traag reageert zit er een proces nodeloos niets te doen maar wel veel processoraandacht op te eisen. Win98 is echt een beetje uit de tijd. Het is na al die reparatiepatches een gigantische lappendeken. SR2 is minimaal wat je tegenwoordig nodig hebt. Heb een tijdje met XP gedraaid maar uiteindelijk draai ik nu WIN2000. Bevalt mij igg een stuk beter. Stabieler en veel minder onnodige toeters en bellen dan XP. Overigens was het met mijn Asus moederbord wel nodig om de BIOS te upgraden voor W2K. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Klinkt eng. Misschien een programma die je keystrokes opvangt om op passwords, creditcard nr te scannen?? Of je PC wordt gebruikt voor DOS aanvallen? Of gewoon een probleem met een video driver? Al eens ad-aware (v 6.0) gedraaid (Lavasoft). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik draai ook reeds 2,5 jaar met ME, maar heb 'm dus reeds vaak gereboot. M.i. noodzakelijk om 'm een beetje snel te houden. 'T lijkt mij niet meer dan logisch dat dit ook bij 98 zo "hoort" Das waar. Helaas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 DOwnload ff Statbar www.statbar.nl Kun je precies in de gaten houden hoeveel CPU er wordt gebruikt en hoeveel internetbandbreedte in een oogopslag. En idd overstappen op Windows2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 En idd overstappen op Windows2000 Win XP pro Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ik wordt knettergek van mijn PC Sinds maandag doet dat ding niet meer wat ik wil. Ik heb echt al vanalles geprobeert, behalve een nieuwe Windows installatie en dat is eigenlijk het laatste wat ik wil. Wat is het probleem? Op zich werkt alles behoorlijk, alleen als ik op het forum ga scrollt dat ding echt voor geen meter. Het hakt en zaagt, maar niks gaat vloeiend. Het is ontzettend een topic te lezen als alles zo op en neer springt. IK WORDT ER GEK VAN . Als ik een antwoord wil geven in een topic, dan kan ik tikken wat ik wil. De cursor verspringt wel, maar letters ho, maar, die verschijnen pas na ettelijke seconden. Je kan niet eens goed bijhouden welke tikfouten je hebt gemaakt. Bovendie verhuist de cursor takke langzaam door de getikte tekst Wat ik tot nog toe heb gedaan: Scandisk gedraait en alles laten fixen. Gedefragmenteerd, virusscanner en firewall gedeacteveert, de pop-up killer uit gezet, Regedit gedraait en ook al een oud register terug gezet. Explorer 6 geupdate, ged Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 he sodejuu ik heb hetzelfde gehad !!!! een paar maanden geleden . een week lang had ik er last van ook langzaam (springerig ) scrollen ,en bij het berichten typen zag je de letters ook pas later . ik heb toen wat zitten kloten met mijn pc . wat ik gedaan heb weet ik echt niet meer (kheb er ook de ballen verstand van ). iets met instellingen van internet explorer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Als eerste raad ik eens aan een goede register cleaner op te zoeken welke er zat te vinden zijn. Een vol register zorgt voor een nodeloos traag systeemen ja dit register wordt maar voller en voller zoner dat welke versie van windows daar ook maar iets aan doet. Je virtuaal geheugen manueel instellen op max 4. het ram geheugen is een optie waar de prestaties van omhoog kunnen gaan en ook het kiezen voor een netwerkserver ipv desktop levert prestatie winst op. Trouwens meer dan 128 MB gebruiken onder W98 is onzin want dat wordt niet gebruikt met dit besturingssysteem. Overstappen op XP lijkt me geen overbodige luxe en als je weinig tot geen spelletje,s speelt lijkt me 2000 de beste oplossing. Defragmenteren lijkt me een optie die je al hebt uitgevoerd evenals win docter van norton Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Sodejuu, heb je toevallig een draadloos toetsenbord en muis? Als de batterijen opraken, wil het geheel ook nog wel eens minder vloeiend lopen... Ik heb dat tenminste ook wel eens gehad. Batterijtjes vervangen, de moeite van het proberen waard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Don van der Deijl:Als eerste raad ik eens aan een goede register cleaner op te zoeken welke er zat te vinden zijn. Een vol register zorgt voor een nodeloos traag systeemen ja dit register wordt maar voller en voller zoner dat welke versie van windows daar ook maar iets aan doet. Je virtuaal geheugen manueel instellen op max 4. het ram geheugen is een optie waar de prestaties van omhoog kunnen gaan en ook het kiezen voor een netwerkserver ipv desktop levert prestatie winst op. Trouwens meer dan 128 MB gebruiken onder W98 is onzin want dat wordt niet gebruikt met dit besturingssysteem. norton Maximum nuttig bruikbare geheugen bij Windows 98 ligt op 192Mb. Tot 160 Mb zie je een stijgende lijn in de performance. Vanaf 160 Mb daalt de toename in performance weer. Intern geheugen van 192 of meer doet zelfs veel 98 systemen crashen. Tenzij programma's gebruikt worden met een eigen memory manager (veel grafische programma's) heeft het eigenlijk geen nut om een 98 machine meer te voeren dan 160 Mb. Nogmaals zal hier denk ik sprake zijn van provider problemen, ten hoogste lijkt me ook nog handig om te checken op virussen. Een aantal virussen is in staat om een internet verbinding zelfs helemaal dicht te slibben. Dingen zoals veranderingen aanbrengen in de pagefile enzovoorts snijden hier geen hout. Vergeet niet dat er niets aan de configuratie is verandert. Ten hoogste gaat de pagefile dit soort problematiek opleveren als er niet meer kan worden weggeschreven naar de HD. Dan zal de schijf dus echt helemaal vol moeten zitten en dan merk je dat ook echt wel aan de performance van de rest van het systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts