Henno Appel Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Hoi Sodejuu, Maak je kast eens open en kijk of de fannetjes van je processor, videokaart en/of moederboard-chipset schoon zijn en goed werken. Wie weet zit er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Misschien zitten er wel kakkerlakken aan je computer te vreten Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door dirtyherrie: Marc High End-computer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 BTW: Het is niet meet de nieuwste PC. Het is een PIII 500 met W98 (geen SE), 384MB RAM en nog wat troep Ik lees hier dat je 384 totaal aan ram geheugen hebt. Het kan zijn dat je een geheugen-reepje defect hebt. Probeer eerst eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Sodejuu, heb je het alleen op Hear.nl? Wat mij opvalt is dat dit forum om de zoveel tijd op de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juni 2003 Author Report Share Posted 5 juni 2003 Nou, ik ben er weer. De problemen zijn nog niet opgelost, maar in elk geval bedankt voor de input. Ik heb het progje om de processor-activiteit te monitoren lopen en die geeft idd een processoractiviteit van 100% aan . Ik kan helaas niet met dat progje tracen welk misselijk programma dit flikt. Het kan natuurlijk een add-on zijn, maar als je niet weet welke zooi het is, wordt het lastig verwijderen. Het kan idd niet aan het systeem liggen, want de rest loopt best goed. Er moet iets loos zijn in de Explorer of met het geheugen. Het laatste zal ik morgen ff checken. Nogmaals bedankt voor de input. BTW: Mijn W98 loopt al ruim 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Hoi Sodejuu, Druk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juni 2003 Author Report Share Posted 5 juni 2003 Geplaatst door Henno Appel:Hoi Sodejuu, Druk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juni 2003 Author Report Share Posted 5 juni 2003 Ik weet al weer een klein beetje meer. Zodra ik de Explorer heb opgestart begint de randapp uP capaciteit te vreten. Toetsenbord en Trackman spannen samen in dit geval. Het maakt niet uit of ik wat aan het tikken ben of met de Trackman over het scherm rag, in beide gevallen schiet de processoractiviteit de lucht in. Het valt nog mee dat ie niet meer dan 100% kan aangeven, want anders zou mijn scherm te klein zijn. E.e.a. lijkt mij nu wel op een geheugenprobleem te wijzen. Aangezien ik nu niet aan mijn eigen PC zit, is het echter lastig toetsen (dat moet ik vanavond dan maar eens proberen). Of heeft er iemand nog een ander idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Lijkt wel alsof er iets in Explorer zit wat een irq conflict veroorzaakt? Vraag me af of het een geheugenprobleem is, als het gebeurd zodra je explorer op start. Download en voer eens Memtest86 uit: http://www.memtest86.com/ Groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Ik lees hier .... je hebt een oudtje ... : een pentium III 500 is wel enige jaartjes oud maar als hij in goeie condities verkeerd kun je er heeel veel nog mee . en zeker internetten ect ........... probeer je mail even te lezen Sodejuu ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juni 2003 Author Report Share Posted 5 juni 2003 Jasper, bedankt. Ik zal het vanavond ff uitproberen. John, ik heb je mail vanmorgen al gelezen. Bedankt voor het aanbod, maar om software zit ik echt niet verlegen. Ik heb er zelf meer dan zat van Ik ben eigenlijk al meer dan een jaar een andere PC aan het kopen, maar het komt er gewoon niet van. Er komt steeds iets tussen (LSkabel, element etc. ) en idd een PIII 500 is in feite genoeg om te internetten en wat simpele dingen te doen, maar als het zo hapert zoals het nu doet, is de lol er snel vanaf O ja, ik had al een hoop software van de PC gehaald en de cache en temp/history/cookie-mappen worden met grote regelmaat leeg gegooit en bovendien nog eens gebleekt met de Cache&Cookie Washer. Dat daar en probleem zit, kan ik niet geloven. Het is ook geen Compaq, maar een kloon op basis van een Asus P2B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Of heeft er iemand nog een ander idee ? Als het niet je geheugen zou zijn? Ik zou er niet raar van opkijken als er zich vanuit een achterdeur een toepassing op je computer genesteld heeft (trojan horse via een mailtje ofzo) om te pesten. Veel Trojan Horse toepassingen worden niet door een virusscanner ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Een 500 Mhz PIII is snel zat voor het dagelijkse PC werk, zeker internetten. Heb zelf op mijn werk een 400 MHz PIII en daar draait W2k op als een zonnetje. Alleen voor zware grafische applicaties (PhotoShop, games e.d.) of Cad en simulatiepakketten is sneller zinvol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Geplaatst door Alco: Hmm, dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ik zit zelf bij @home, en als internet traag is, doen ze er vrijwel nix aan! Pas als 't helemaal plat ligt. Alco, ben je er verder een beetje tevreden over? Klinkt niet als onverdeeld positief. Mijn buurman had het er over dat @home wel goed was. Ik doe "het" nog op de conventionele manier, tot op heden is dat voor mij volgens mij nog de voordeligste mannier van internetten. Maar ik zit er wel eens aan te denken om over te stappen naar @home. Alleen ben je dan bijna verplicht om een internetjunck te worden anders kan het niet uit . Mijn ega loopt de laatste tijd al te mopperen dat ik er te vaak achter zit. Maar ja, een snelle verbinding is ook wel lekker. Ik ben er dus nog niet uit. conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Nogmaals (als je het nog niet gedaan hebt) Ad-aware 6.0 draaien ( http://www.lavasoftusa.com/support/download/ ). De eerste keer dat je dat draait vind je vele honderden spy-ware progs, datminers etc. Een Trojan scan kan ook nooit kwaad: http://www.trojanscan.com/ En misschien kun je kijken welke progs allemaal tijdens het opstarten starten met msconfig in de commandoregel: start>run>msconfig>startup Op GoT vond ik nog dit: Is een bug in Flash player.. Die vreet zich vol met 100% cpu.. het tikken in IE lijkt dan wel in slowmotion te gaan. http://gathering.tweakers.net/forum/list_m...messages/517808 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juni 2003 Author Report Share Posted 5 juni 2003 Hey Duck, Ik denk dat ik daar wel iets mee kan . Vanavond ff checken Ik heb al geruime tijd last van de Flashplayer. Telkens als ik de PC afsluit blijft hij ff hangen op een of ander progje. Ik krijg dan een pu-venster en normaal staat dan boven in de balk om welk programma het gaat, echter bij deze staat er niks in de balk. Als ik rechtstreeks op het forum binnenkom (ipv de Hear homepage) heb ik bij het afsluiten daar geen last van, zolang ik tenminste niet op een andere site kijk die ook een flashaplicatie heeft lopen. Blijkbaar is de laatste flashplayer niet geschikt voor W98 BTW: Ik heb ook @home en behalve de mail loopt het echt niet verkeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Alco, ben je er verder een beetje tevreden over? Klinkt niet als onverdeeld positief. Mijn buurman had het er over dat @home wel goed was. Hoi Qonquebite, Op zich ben ik verder wel tevreden over @home hoor. Lekker snel + de gratis 25mb webspace. Alleen werd @home wel steeds duurder. Een jaar of 3 geleden betaalde ik maandelijks 89,- Gulden. Nu betaal ik inmiddels 48,- Euro p.m.! Het enige vervelende is, wanneer @home echt plat ligt, en je belt naar die (dure!) helpdesk. Dan krijg je zo'n pubertje die je in de meeste gevallen niet veel verder kan helpen. Meestal krijg je dan van die goedbedoelde, maar nutteloze tips als:"Probeert u de PC eens opnieuw op te starten", of "Heeft u de kabels van rand-apparatuur gecheckt" of "haalt u de kabels/ of stekker er eens uit, en stop ze er even later weer in, en start dan de PC opnieuw op" Duh.... Maar goed, dat gebeurt gelukkig niet zo vaak. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Dat van 100% up gebruik heb ik dus ook gehad onder XP. Eerst een herstelpunt gekozen zonder resultaat geheugen getest maar dit doet XP zelf eigenlijk al zou goed dat de pc niet zou opstarten met een defecte ram. Reg cleaner geen resultaat alles opnieuw insteken geen resultaat div programma,s verwijderen geen resulaat kortom alles geprobeerd maar het bleef tobben Dus back up gemaakt en opnieuw installeren en ja hij deed het weer als vanouds en geloof me niemand wist wat de oorzaak was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 juni 2003 Author Report Share Posted 6 juni 2003 Helaas, niks helpt. Ik kan die fout echt niet vinden. Maandag gaat de bijl erin en wordt er een nieuwe installatie gedaan. Ik weet alleen nog niet precies welk besturingssysteem ik erop ga zetten. W98 dus niet meer, dat heeft lang genoeg gedraaid. Waarschijnlijk toch XP pro. Dan kan ik me daar eens op gaan ergeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 Geplaatst door Sodejuu:Helaas, niks helpt. Ik kan die fout echt niet vinden. Maandag gaat de bijl erin en wordt er een nieuwe installatie gedaan. Ik weet alleen nog niet precies welk besturingssysteem ik erop ga zetten. W98 dus niet meer, dat heeft lang genoeg gedraaid. Waarschijnlijk toch XP pro. Dan kan ik me daar eens op gaan ergeren Minder ergenis geloof me maar wees er zeker van dat je geheugens goed zijn want de installatie wordt dus echt afgebroken wanneer er iets niet deugt. Ik vond XP pro even wennen maar zou nu toch niet meer naar 98 terug willen. Een 500 mhz PC is alleen wat traag voor XP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 juni 2003 Author Report Share Posted 6 juni 2003 Ik maak er toch een custom installatie van. Van die typicals moet ik het niet hebben. Het duurt misschien wat langer, maar je houd je PC wel cleaner BTW: ik heb laatst een XP pro op een PII 350 met 64MB RAM ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 juni 2003 Report Share Posted 7 juni 2003 Geplaatst door Sodejuu:BTW: ik heb laatst een XP pro op een PII 350 met 64MB RAM ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 juni 2003 Report Share Posted 7 juni 2003 Mijn pc kan wel klagen, er zit een 'sprekende' bios in Hij mag alleen zijn Engels wel eens over doen op school Ik heb ongeveer een jaar xp-pro gehad op een P3-500, het starten duurt wat lang, maar verder is het een stabiel OS met veel herstelmogelijkheden en extra's zoals uitgebreide netwerkondersteuning en server functionaliteit. Je kunt het uiterlijk op 'kaal' ztten, dan lijkt het op win2000 en is hij sneller Nu maar hopen dat xp-pro al je (oude?) kaarten en apparatuur goed herkent.... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts