Jump to content

Ik BAAL ... en stevig!!!!!

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

• 2 years later...
  • 2 weeks later...

Ik heb onlangs de kast vervangen van de "nieuwe" PC. Was wel ff wat werk, maar bij de ouwe had ik last van dat de PC af en toe spontaan afstortte en opnieuw begon. Naar mijn idee was de voeding daar debet aan.

Nu, met deze kast (Kingwin) en nieuwe 520W voeding (Topower), loopt het weer als een zonnetje. Echter, door de ventilatoren in de kast (3 stuks) en het feit dat het een lichtgewicht alu-kast is, maakt ie een kabaal als een wasemkap :blink::(

Heeft iemand een idee hoe ik dat ding enigszins een beetje geruislozer krijg, zonder dat de koeling eronder lijdt :confused:

kt424bkwmlarge.jpg

kastje

jawel, andere ventilatoren erin. bijv Papst maakt er die 12db produceren. hoor je nauwelijks.

hoeveel hoogfrequente straling komt er trouwens uit zo'n mooie open pc-kast? ik las ergens dat die dingen in strijd zijn met richtlijen vwb uitstraling van electronische apparatuur. heeft o.a. invloed op je geluids-set. en die van anderen.

groet

jawel, andere ventilatoren erin. bijv Papst maakt er die 12db produceren. hoor je nauwelijks.

hoeveel hoogfrequente straling komt er trouwens uit zo'n mooie open pc-kast? ik las ergens dat die dingen in strijd zijn met richtlijen vwb uitstraling van electronische apparatuur. heeft o.a. invloed op je geluids-set. en die van anderen.

groet

Hoi Robx,

Ik heb geen stralingsmeter of geigerteller :P;) . Ik weet niet hoeveel HF-straling er van die kast komt. Maar mij maakt het niet zoveel uit. De PC heeft zijn eigen kamertje en staat dus niet in de buurt van de sets. En de buren? Ik weet niet of die

groet

Ja, ik vond het de laatste tijd al wat minder klinken hier. Hee Sodejuu, zet die zooi eens uit! :lol:

Ik heb onlangs de kast vervangen van de "nieuwe" PC. Was wel ff wat werk, maar bij de ouwe had ik last van dat de PC af en toe spontaan afstortte en opnieuw begon. Naar mijn idee was de voeding daar debet aan.

Nu, met deze kast (Kingwin) en nieuwe 520W voeding (Topower), loopt het weer als een zonnetje. Echter, door de ventilatoren in de kast (3 stuks) en het feit dat het een lichtgewicht alu-kast is, maakt ie een kabaal als een wasemkap :blink:  :(

Heeft iemand een idee hoe ik dat ding enigszins een beetje geruislozer krijg, zonder dat de koeling eronder lijdt :confused:

kt424bkwmlarge.jpg

kastje

De grote herrieschoppers :rolleyes: in een pc-kast zijn:

- ventilator van de voeding; vervang de voeding voor een stil exemplaar.

- cpu koeler; vervang deze door een groter waar tevens een grotere fan op zit die minder toeren maakt.

- de chipset koeler; haal eraf die propeller en maak 'm stil met een passieve Zalman koeler.

- fan videokaart; schaf een (goedkoper) type aan met een passieve koeling.

- de casefans; gooi al die kleine herrieschoppers eruit en vervang ze door 2 grote van minimaal 90mm. Liefst 120mm. E

Ik heb net ff gemeten, maar dat prul maakt meer herrie dan een auto bij 120km/h, nl 71dBA op 1 meter :blink:

Voordeel is wel dat het ding niet meer afstort :rolleyes: De grootste herriemaker is de kastfan aan de achterzijde. Die wordt geregeld via de mamplank. De kastfans aan de voorkant staan gewoon op het laagste toerental te draaien. De Topower voeding zou een geruisloze moeten zijn, maar de gast waarvan ik 'm gekocht heb deed 'm na 3 weken al weg omdat ie toch te veel kabaal maakte. Een voordeel heeft het wel. De HDD hoor je iig niet meer.

Ik heb net ff gemeten, maar dat prul maakt meer herrie dan een auto bij 120km/h, nl 71dBA op 1 meter :blink:

Dan heb je mijn bedrijfsauto nog niet gehoord bij die snelheid :lol::(

Ik bedoel dan IN de auto, niet als ie voorbij komt :P

Andr

Blijkbaar moet zo'n kast ook inspelen :blink: Hij is al wat rustiger aan het worden en ik heb er niks aan gedaan. Hij zit nu op 53dB. Dat is nog altijd behoorlijk, maar minder storend :rolleyes::)

Zou best kunnen. Ik heb de fan van de cpu-koeler wel eens schoongemaakt, en daarna maakte hij toch een herrie. Een paar uur later was de ergste herrie weer voorbij. Blijkbaar moet alles ff op z'n plaats trillen of zo...

Ik wordt knettergek van mijn PC mad.gifWat is het probleem? Op zich werkt alles behoorlijk, alleen als ik op het forum ga scrollt dat ding echt voor geen meter. Het hakt en zaagt, maar niks gaat vloeiend. Het is ontzettend een topic te lezen als alles zo op en neer springt. IK WORDT ER GEK VAN mad.gifAls ik een antwoord wil geven in een topic, dan kan ik tikken wat ik wil. De cursor verspringt wel, maar letters ho maar, die verschijnen pas na ettelijke seconden. Je kan niet eens goed bijhouden welke tikfouten je hebt gemaakt. Bovendien verhuist de cursor takke langzaam door de getikte tekst eek.gif

Wat ik tot nog toe heb gedaan: Scandisk gedraait en alles laten fixen. Gedefragmenteerd, virusscanner en firewall gedeacteveert, de pop-up killer uit gezet, Regedit gedraait en ook al een oud register terug gezet. Explorer 6 geupdate, ged