nando Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Hoi, Ik ben geintresseerd in een buizen klok met nixie buizen. Dat zijn vacuumbuizen die getallen kunnen laten zien. Het is oude techniek maar nu maken ze er nog steeds klokken mee. zie bijvoorbeeld: Nu zou ik graag weten of die klokken ook in Nederland verkrijgbaar zijn en waar. Kunnen jullie mij helpen? (ik weet dat ze oa in Nederland worden geproduceerd maar weet niet waar en door wie) bij voorbaat dank nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 De Nixie buis is in 1952 ontwikkeld door de Haydu brothers in dienst van The Burroughs Corporation als voorloper van het computer beeldscherm. De naam staat voor Numerical Indicator eXperimental; NIX-1. "Nixie buizen zijn wondertjes van fijntechniek en sieraden op zich". Gecharmeerd door hun schoonheid ontwierp Peter van der Jagt als afstudeerproject een klok die dankzij moderne elektronica vele malen kleiner is dan een klok uit het Nixie Tijdperk zou zijn geworden. Afm 190 x 70 x 38 mm >>>>web page<<<< Slechts: Euro 195,00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: Slechts: Euro 195,00 En dat is eigenlijk niet eens duur. Die buisjes worden allang niet meer gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 12 augustus 2003 Author Report Share Posted 12 augustus 2003 Dat is in ieder geval goedkoper dan hier http://www.trends-presents.nl/ Het kost hier 250 euro nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Kijk hier maar eens. Die hebben echt alle modellen voor redelijke prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Ik kan me die klok ook wel herrineren uit de catalogus van een kantoorartikelenzaak (zal morgen wel ff zoeken) edit. hij staat idd in een Topdeq catalogus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 13 augustus 2003 Author Report Share Posted 13 augustus 2003 Topdec wat is dat? Leuk A90, maar die site had ik gevonden en mij lijkt het alsof je zelf van de aangeboden apparatuur ene klok moet maken. Dat kan ik niet. Maar ik zal mijn vader eens vragen misschien heeft hij een idee. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 http://www.topdeq.com (dure kantoormeubels) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 13 augustus 2003 Author Report Share Posted 13 augustus 2003 Dank je. Voor minder dan 195 euro heb ik 'm nog niet gezien... jammer nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Ik zag die klok en vond hem altijd heel mooi.Wij worden altijd gestalkt met die topdeq troep. Maar je moet wel een kamer van koophandel nummer hebben om daar te kopen, toch? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts