Jump to content

nixie buizen clock

nando
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben geintresseerd in een buizen klok met nixie buizen. Dat zijn vacuumbuizen die getallen kunnen laten zien. Het is oude techniek maar nu maken ze er nog steeds klokken mee.

zie bijvoorbeeld:

nixie_largeweb.jpg

Nu zou ik graag weten of die klokken ook in Nederland verkrijgbaar zijn en waar. Kunnen jullie mij helpen?

(ik weet dat ze oa in Nederland worden geproduceerd maar weet niet waar en door wie)

bij voorbaat dank

nando

Karlssonnixieklokgroot.jpg

De Nixie buis is in 1952 ontwikkeld door de Haydu brothers in dienst van The Burroughs Corporation als voorloper van het computer beeldscherm. De naam staat voor Numerical Indicator eXperimental; NIX-1. "Nixie buizen zijn wondertjes van fijntechniek en sieraden op zich". Gecharmeerd door hun schoonheid ontwierp Peter van der Jagt als afstudeerproject een klok die dankzij moderne elektronica vele malen kleiner is dan een klok uit het Nixie Tijdperk zou zijn geworden.

Afm 190 x 70 x 38 mm

>>>>web page<<<<

Slechts: Euro 195,00

Topdec wat is dat?

Leuk A90, maar die site had ik gevonden en mij lijkt het alsof je zelf van de aangeboden apparatuur ene klok moet maken. Dat kan ik niet. Maar ik zal mijn vader eens vragen misschien heeft hij een idee.

nando