frits Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Het is 22:20 het is donker aan het worden zit achter de computer mijn vriendin zit op de bank en het is nog maar woensdag saai nee hoor lijkt maar zo . wat of doen of waar wat voor situatie zitten jullie nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 wat of doen of waar wat voor situatie zitten jullie nu Ha die Frits, Nou, Tja... ik zit al vanaf 't moment da'k thuis kwam van m'n werk te piekeren. Ik kreeg namelijk een brief van de plaatselijk woningstichting. Ze bieden me een woning aan! Ik stond nog maar 1,5 jaar ingeschreven! Midden in hartje centrum. (op zich precies wat ik zocht) met 2 slaapkamers. Ik kan morgen de sleutel ophalen om 'n kijkje te nemen. Ik ken die woningen van binnen niet, wel van buiten. De woning heeft in ieder geval wel al 2 pluspunten t.o.v. m'n huidige woning. 1. - Het is er stukken koeler zomers! 2. - De woonkamer heeft niet zo'n irritante schouw, welke nu tussen mijn speakers in staat Voor de rest is 't effe afwachten. Ik ga morgenavond effe kijken. Ben benieuwd. Dat was ik dus an 't doen, mijmeren/piekeren, "doet ie 't, of doet ie 't niet" , moet namelijk snel beslissen Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 4 juni 2003 Author Report Share Posted 4 juni 2003 laat even weten of je het doet dat hius nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Ik zit dus ook achter de PC en ja dat doe ik wel vaker. Nu baal ik echter want ik heb net 2 uur liggen slapen daar ik mijn zoontje naar bed bracht en ik slaap dan doorgaans eerder dan hem. Mijn vrouw vergat mij te wekken en dus weg avond en waarschijnlijk slecht inslapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Ik zit (zoals de hele dag en de hele week eigenlijk al) te zweten. Het is hier dan ook nog steeds 28 graden (binnen). Je zou denken dat een kamer die snel opwarmt, ook snel afkoelt, maar dat blijkt toch langzamer te gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Nu zit ik weer eens achter de pc. De administratie net gedaan. En op dit moment zit ik me af te vragen wat ik met mn versterker aan moet. Ken je dit effect: er is iets stuk en eenmaal dat ding ingeleverd bij de reperateur lijkt er niks meer aan de hand te zijn, hmmmmmmm, irritant. Ze gaan hem nog een week tests voeren, ik mis mn muziek..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door @:Nu zit ik weer eens achter de pc. De administratie net gedaan. En op dit moment zit ik me af te vragen wat ik met mn versterker aan moet. Ken je dit effect: er is iets stuk en eenmaal dat ding ingeleverd bij de reperateur lijkt er niks meer aan de hand te zijn, hmmmmmmm, irritant. Ze gaan hem nog een week tests voeren, ik mis mn muziek..... Mensen hebben vaak hetzelfde. Ze lopen al weken met kiespijn en op het moment dat ze naar de tandarts gaan is het over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Henrie: Mensen hebben vaak hetzelfde. Ze lopen al weken met kiespijn en op het moment dat ze naar de tandarts gaan is het over... Tsja ik denk dat mn versterker me gewoon voor de gek zit te houden. Gelukkig hebben andere mensen hier bij me thuis het probleem ook aan live mogen aanhoren, anders ging ik aan mezelf twijfelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Alco: Ha die Frits, Nou, Tja... ik zit al vanaf 't moment da'k thuis kwam van m'n werk te piekeren. Ik kreeg namelijk een brief van de plaatselijk woningstichting. Ze bieden me een woning aan! Ik stond nog maar 1,5 jaar ingeschreven! Midden in hartje centrum. (op zich precies wat ik zocht) met 2 slaapkamers, voor 332,- Euro p.m. Ik kan morgen de sleutel ophalen om 'n kijkje te nemen. Ik ken die woningen van binnen niet, wel van buiten. De woning heeft in ieder geval wel al 2 pluspunten t.o.v. m'n huidige woning. 1. - Het is er stukken koeler zomers! 2. - De woonkamer heeft niet zo'n irritante schouw, welke nu tussen mijn speakers in staat Voor de rest is 't effe afwachten. Ik ga morgenavond effe kijken. Ben benieuwd. Dat was ik dus an 't doen, mijmeren/piekeren, "doet ie 't, of doet ie 't niet" , moet namelijk snel beslissen Groeten, Alco Wauw!!!! 1,5 jaar en dan al een huis in 't centrum? En ze bellen jou?! Wie heb jij omgekocht! Ik ga ook in assen wonen. Hier kom je er echt niet doorheen. 30 huizen op 2000 zoekenden (of zo ) Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 laat even weten of je het doet dat huis nemen ps: Simon, ze hebben me niet gebeld, maar ik kreeg een brief, met daarin 't adres, aantal kamers, en de huurprijs, incl. servicekosten. Frits, ....ik heb de woning afgewezen! Waarom: Ik ging er op vrijwel alle punten op achteruit, t.o.v. m'n huidige woning. Het enige voordeel was dan dat 't midden in 't centrum lag, wat ik graag wou. Echter: Ik zou wel heel nieuwsgierige buren krijgen. Ik bekeek (m'n ouders gingen ook even mee kijken, aangezien m'n Pa iets nauwkeuriger is in 't constateren van e.v.t. gebreken, aangezien hij zelf jarenlang bij diezelfde woningstichting heeft gewerkt) Na 't bekijken van de woonkamer, even 't balkon op geweest. En jawel... direct hingen de buren over 't, weinig privacy gunnende, scheidingswandje:"Dag buurman, u hier komen wonen ?" en even daarna....(hang on!) "Heeft u ook een knappe dochter ?" pardon....?! De buurman gaf wel 'netjes' aan, dat wanneer ie wel eens een feestje gaf, dat ie dat dan wel van te voren even melde. Verder was de indeling van de woning enigszins vreemd en (vond ik) onpraktisch. Je kwam binnen en had eerst op de begane grond 1 slaapkamer, en een ruime badkamer. Dan ging je met een nauwe wenteltrap naar boven, waar zich, tot mijn verbazing, de woonkamer bevond, + nog een (grote!) slaapkamer + de eveneens wel ruime keuken. Het grootse minpunt vond ik echter: Zowel de woonkamer, als de 'master bedroom' bevonden zich dus boven, pal onder 't platte dak, en boy... dat was te merken, jeeeemig, wat een broeikas! Daarnaast was de indeling van de woonkamer erg teleurstellend voor HiFi-hobbyisten! Er was vrijwel geen stukje muur langer dan 1,5 a 2 meter of er zat wel weer een soort schouw,trapgat,raam, of grote CV in de weg. Ik kon m'n set allesbehalve goed opstellen! (voor mij toch wel belangrijk!) Ik zou daar ongeveer 20,- euro p.m. meer moeten betalen dan dat ik nu doe, terwijl ik op de meeste punten achteruit zou gaan. ps: Ik heb nu een koopappartement! (da's voor sommigen uberhaupt al niet te begrijpen, wat iemand bezielt om van een koopwoning weer naar 'n huurwoning te gaan) Kortom, (weer 'n lang verhaal geworden ) Ik blijf voorlopig maar ff zittuh waar ik zit Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 5 juni 2003 Author Report Share Posted 5 juni 2003 oke jammer voor je dat het niks was . maar vertel waarom koop naar huur?????? woon zelf in amsterdam in een huur huis wil graag kopen maar niks te vinden teminste niet wat de prijs betreft ,ja wat ik nu heb ee twee kamer woning vam 35 m2 voor 150000 euro nou dat betaal ik niet voor zo een kippen hok . reden van koop huur vertellen ??? groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Mijn vrouw is al onder de wol Na Peter R de Vries direct in slaap getukkeld. Nu zit ik hier de laatste forumberichten door te snuffelen in de wetenschap dat straks de wekker weer om kwart voor vijf afloopt Dus ik kap er zo mee. Alvast terusten! Geerdie Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Het is 22:14, ik zit achter de computer met een ventilator op me gericht. Op de achtergrond de tv aan, en een cdtje van Bettie Serveert. Ik heb geen idee waar m'n vriendin uithangt. Ik ben een beetje aan het klooien met After effects, straks weer om half 6 opstaan, grote camera klus morgen. zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Na een dagje skutsjesielen aan het uitpuffen, wat een prachtige dag op het water! Morgen vrij en Maandag ook nog. Soms zit het mee en soms zit het tegen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 oke jammer voor je dat het niks was .maar vertel waarom koop naar huur?????? Nou, da's een lang verhaal, maar laat ik 't er op houden, dat m'n huidige woning me nu een aardige duit heeft gekost aan reparatie, waar ik ook een leuk autootje van had kunnen kopen. Echt zo'n geval voor 'De woonbrigade', 'Breekijzer', en dergelijke TV-programma's. Maar ok... de flat is nu wel weer in tip-top conditie! en is onlangs ook weer opnieuw in de verf gestoken. Maar,... neemt niet weg dat ik door al dat gedonder wel zoiets had van "Wat een ellende, had ik maar nix gekocht, en gewoon in een huurwoning gebleven, dan was me dit alles bespaard gebleven." Vandaar dat ik me even daarna (vrij resoluut) weer heb laten inschrijven voor een huurwoning. Een andere reden dat ik uiteindelijk wou/wil verhuizen is: zomers is 't bloodyhot in m'n woning. (ondanks dat ik pas s'middags tegen 17:00 uur de zon krijg!), en de indeling van de woonkamer is niet echt woepie, met HiFi als voornaamste hobby Verder is 't met woningen denk ik ook een 'gevoelskestie'. Ik heb nix met deze flat en/of plek. Ik was er nu dus niet meer zozeer op berekend dat ik al aangeboden kreeg. Op zich zou ik nu ook liever weer wat anders kopen, i.p.v huren,maarja... de prijzen van een koopwoning zijn zo asociaal gestegen, dat 't voor mij niet meer interessant is. (maar wel leuk voor m'n spaarrekening als ik m'n huidige woning verkoop, en weer in een huurwoning ga wonen, aangezien ik nu een leuke winst heb opgebouwd ) Zo, wederom 'n (te)lang verhaal geworden , maar goed, zo zat 't dus. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 De stap terugkopen wordt dan alleen maar groter (vanuit huur). IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 De stap terugkopen wordt dan alleen maar groter (vanuit huur). Ja, dat is inderdaad waar. Vandaar dat ik voorlopig maar blijf zitten waar ik nu zit, en dan zien we wel wat er nog voor kansen op m'n pad komen Het scheelt dat ik net weer voor 7 jaar m'n hypotheek had verlengd, tegen een lagere rente als 5 jaar geleden, waardoor ik de komende 7 jaar weer zo'n 15 a 20 Euro p.m. voordeliger woon. Da's dan weer mooi meegenomen. Huren wordt alleen maar duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Geplaatst door Alco: Ja, dat is inderdaad waar. Vandaar dat ik voorlopig maar blijf zitten waar ik nu zit, en dan zien we wel wat er nog voor kansen op m'n pad komen Het scheelt dat ik net weer voor 7 jaar m'n hypotheek had verlengd, tegen een lagere rente als 5 jaar geleden, waardoor ik de komende 7 jaar weer zo'n 15 a 20 Euro p.m. voordeliger woon. Da's dan weer mooi meegenomen. Huren wordt alleen maar duurder. hoi alco. even een rekensommetje. ik heb 5 jaar in een huurhuis gewoont de huurprijs was 500 euro's. toen ik een huis ging kopen had ik 5 jaar huur betaald (30.000 euro's) ik heb 5 jaar in mijn eerste koophuis gewoont hypotheek 500 euro's. ik heb het verkocht met 65.000 euro's winst. deze nieuwbouw woning die ik nu al 3.5 jaar heb is gestegen met 100.000 euro's in waarde. en wat een ellende ik niet heb gehad om de huurwoning in de oude staat terug te brengen. dus als ik weer aan een huurhuis begin zal het wel een bejaarde tehuis worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 nou het is nu 3:15 en ik zit een beetje met mijn piemel te spelen en zit te denken aan wat ik vanacht verder ga ondernemen. Ik zuip mijn biertje maar op en ga pitten. truste marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 Hai Alco, Als je je koophuis niet meer ziet zitten is verkoop en terughuren zeker geen slechte strategie op dit moment. De huizenprijzen zijn de laatste jaren (te) sterk gestegen, de economie loopt slecht en de hypotheekrente is niet meer heilig.In jouw situatie is incasseren, huren en je kans afwachten tot je iets goedkoops tegenkomt zeker niet dom.Wel moet je even naar jouw plaatselijke markt kijken. Als er door verkoop geld vrijkomt kan je nu beleggen in aandelenfondsen. De meeste mensen kopen aandelen als ze duur zijn en verkopen als ze goedkoop zijn. Nu is een goed moment om een lange termijns investering te doen. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 In jouw situatie is incasseren, huren en je kans afwachten tot je iets goedkoops tegenkomt zeker niet dom.Wel moet je even naar jouw plaatselijke markt kijken. Ja, dat incasseren stond mij persoonlijk ook wel aan , maar de kans dat ik iets goedkoops tegen kom om te kopen is uiteraard vrijwel uitgesloten. Het is gewoon niet meer interessant/te doen om nog iets te kopen. (althans niet in mijn prijsklasse) Als er door verkoop geld vrijkomt kan je nu beleggen in aandelenfondsen Thanx for the tip Carl, maar ik zal nooit gaan rommelen met aandelen en beleggen. ps: Het is nu pikkedonker in m'n woonkamer, en op de galerijen van m'n flat zijn de lampen alweer aangesprongen.(14:00 uur!) Het is hier nu noodweer. Enorme windvlagen, onweer, en een flinke regenbui. HEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK !!! Wat heb ik hier op gewacht ! Eindelijk wat verkoeling. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 9 juni 2003 Report Share Posted 9 juni 2003 Carl, Het verhaal van die aandelen heb ik ook hier en daar al eens verkondigd,je moet eens weten hoeveel mensen raar staan te kijken Maar wel de logica er opeens van inzien....,weliswaar vaak door pijn in de beurs IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 juni 2003 Report Share Posted 9 juni 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Carl, Het verhaal van die aandelen heb ik ook hier en daar al eens verkondigd,je moet eens weten hoeveel mensen raar staan te kijken Maar wel de logica er opeens van inzien....,weliswaar vaak door pijn in de beurs IKKE Tja, wie met de meute mee ging op de beurs, zit nu zielig in een hoekje te klagen en hoopt dat een of andere rechtszaak nog wat soelaas biedt Of de winst verdriedubbleaar blijkt nu de financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 9 juni 2003 Report Share Posted 9 juni 2003 Alles is een golfbeweging! Wij kunnen zien door trilling en trillingsverschillen,als men althans de wetenschappers moet geloven. Ook horen ja Het komt er op neer dat elk voorwerp een eigen trilling bezit. IKKE Als ik het koud heb,tril ik me de pokke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 ...Ze bieden me een woning aan! Ik stond nog maar 1,5 jaar ingeschreven! Midden in hartje centrum.Ik kan morgen de sleutel ophalen om 'n kijkje te nemen. Nou, 3x raden wat ik zojuist weer in m'n brievenbusje vond.... notabene alweer een woningaanbieding,van diezelfde woningstichting!! Toen ik die vorige van amper 1,5 week geleden heb afgewezen, heb ik nog wel een specifiek gedeelte van 't centrum opgenoemd, als voorkeur. En wat denk je,.... nu, nog geen 2 weken later bieden ze me daar een woning aan. Maar, uiteraard is er weer een 'maar...' te verwachtten. De woning heeft 4 slaapkamer Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar in m'n uppie heb ik geen 4 slaapkamers nodig, en aangezien 't in hartje centrum is, is 't wel errug prijzig. (150,- euro extra in de maand, dan die vorige! Yikes! (on the other hand,.... als de zelfde woning als koopwoning werd aangeboden, was ik maandelijks nog wel een paar honderd euro meer kwijt.) Damn, als 't nou precies zo eentje was, met maar 1 of 2 slaapkamers, dan had ik m'n koffers alvast gepakt o,well... kan zowieso nog effe gaan kijken, da's altijd leuk. laterrr, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts