carl Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 Hai Alco, Kennelijk geen woningnood in Assen. Waarvoor sla je niet een muur tusen die twee kamers uit, heb je een mooie luisterkamer.Overigens heb je niet vlug ruimte te kort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 Verhuur je toch kamers aan een paar aantrekkelijke verpleegsters/ers(naar voorkeur) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 Hai Alco,Kennelijk geen woningnood in Assen. Waarvoor sla je niet een muur tusen die twee kamers uit, heb je een mooie luisterkamer.Overigens heb je niet vlug ruimte te kort. Nou, ik heb zo't idee dat me nu net 2 woningen hebben aangeboden, die niet zo erg in trek zijn. Iemand die zo'n appartement met 4 sl.kamers in 't centrum kan betalen, kan/wil vaak ook wel iets kopen, i.p.v. huren. Daarom denk ik dat daar niet zo'n grote vraag naar is. Als ik een muur er uit zou slaan, heb ik niet echt een fraaie luisterkamer, aangezien die dan nog klein is. (zo'n 4.30 bij 3.70 meter, heb 't net effe uitrgerekend) Bovendien zou daar dan tevens nog m'n PC in moeten staan + m'n was moet er hangen te drogen. Niet echt mijn idee van een mooie luisterkamer. Maar thanx for the tip anyway Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 Verhuur je toch kamers aan een paar aantrekkelijke verpleegsters/ers(naar voorkeur) Damn,....dat ik daar zelf niet opgekomen ben! Da's een interessante optie Ruud Ahum, ik zal me dan maar wel gedeisd houden met die aantrekkelijke verpleegstertjes, aangezien de slaapkamers direct uitkijken op 't ...politiebureau, wat er zo'n 25 meter vanaf staat. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 Dan moet je zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juni 2003 Report Share Posted 15 juni 2003 Hai Alco, Wat ik bedoel te zeggen is, dat als je nu een ideale huurwoning met ideale luisterkamer (want daar ben je nu niet zo over tevreden)kan krijgen, ik niet per definitie vast zou houden aan een eigenwoning. Zeker niet als je hem goed kan verkopen en ik zo'n onrustig karakter had als jij. PS als je geld over hebt kan je nu zonder risico aandelen in een wereldwijd opererend aandelenfonds kopen. Over een periode van 10/15 jaar loop je weinig risico. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 15 juni 2003 Author Report Share Posted 15 juni 2003 Wil je zeker zijn als je inderdaad geld over heb stort het dan gewoon op mijn giro dan ben je er zeker van dat het goed terecht komt en je redement is 0 daar ben je zeker van bij mij die andere roepen wel over rfedement maar die is er in zijn geheel niet ha. dus gewoon om mijn giro rekening vragen komt het zeker goed. groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 juni 2003 Report Share Posted 15 juni 2003 Wat ik bedoel te zeggen is, dat als je nu een ideale huurwoning met ideale luisterkamer (want daar ben je nu niet zo over tevreden)kan krijgen, ik niet per definitie vast zou houden aan een eigenwoning Dat speelt bij mij ook inderdaad wel mee Carl. Ik ben absoluut niet happy met m'n woonkamer, qua indeling en akoestiek. Mijn eerste huurwoning die ik in 1991 kreeg toegewezen, was tevens helemaal perfect als luisterkamer. Ik ging er uiteindelijk weg vanwege 't feit dat ik de huur rond 1995 te hoog vond worden, t.o.v. de ruimte. (woonkamer 18 vierkante meter, sl.kamer 7 vierkante meter) Nu heb ik er toch wel spijt van dat ik daar ooit weg ben gegaan, maarja... Er staat exact zo'n zelfde woning te koop, maar de prijzen zijn gewoon absurd, voor zo'n klein kippenhokje. (99000,- k.k.) Tja, 't is puur de plek waar je voor betaald. ps: Frits,... als ik m'n huidige flat zou verkopen is 't denk ik (lees:vrees ik) ook wel errrug verleidelijk om 'n gedeelte van de winst in HiFi te steken Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 15 juni 2003 Author Report Share Posted 15 juni 2003 beste alco , Kan je geen ongelijk geven hoor . Maar als je toch niet weet wat je er mee doet ?????? groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 juni 2003 Report Share Posted 15 juni 2003 Kan je geen ongelijk geven hoor .Maar als je toch niet weet wat je er mee doet ? I'll keep it in mind, Frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 Nou,.... ik heb 'n uurtje geleden even een kijkje genomen in 't huurappartement die ze me nu hebben aangeboden. Jeeeeeeeeeeeeeeeeeemig, wat een kast van een woning! En de plek was ook niet verkeerd vond ik, midden in 't centrum, vlakbij alle winkels, en toch met 'n uitzicht op 'n kanaal, met daarachter mooie vrijstaande woningen. De woonkamer was niet zo veel groter dan ik nu heb, maar de rest... Een grote keuken (niet gebruikelijk voor 'n huurwoning) Veel inbouwkasten, die ook nog eens erg groot waren. Op de 1e verdieping 3 slaapkamers, waarvan 1 klein, 1 medium en 1 zo groot als mijn huidige woonkamer. Een joekel van een badkamer en op de 2e verdieping nog een slaapkamer/zolder waar ik effe stil van werd, zo groot. Wel indrukwekkend, en 't verschil met de woning die ze me 1,5 week geleden aanboden was wel overduidelijk te zien. In de woonkamer staand zag ik in gedachten m'n HiFi-set alweer ideaal opgesteld staan Maar toch... de prijs is er dan ook naar Wat mot ik in m'n uppie met 'n huis waar je bijna in zou verdwalen... Kortom, om een lang verhaal kort(er) te maken. Ik blijf voorlopig effe zitten waar ik zit. (als m'n speakers konden praten, stribbelden ze nu vast en zeker tegen ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 Kun je niet es ff proefdraaien ?haha ja, ze zouden raar op kijken denk ik, als ik morgen weer langs zou komen met de sleutels en de vraag:"Zou ik 'm eerst effetjes een maandje mogen proberen, om te kijken of m'n speakers er beter klinken ?! Overigens had ik allang de stap genomen call me a dummy, maar uh..welke stap, Ome Henk ? Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 Als ik zo makkelijk voor relatief weinig meer geld veel groter kon gaan wonen, dan deed ik het In R'dam mag je als alleenstaande huurder niet eens meer dan 3 kamers hebben, dus wat je nu krijgt aangeboden is denk ik gewoon waar voor het geld. Hoelang zal het duren eer je iets 'passends' krijgt aangeboden voor dezelfde maandlasten als je nu hebt? Kun je trouwens geen huursubsidie aanvragen? Ik zou het wel weten, als de buurt goed is en ik zou veel meer ruimte krijgen, dan zou ik de meerprijs betalen Maar ja, ik weet niet of je nu al aan je top zit met de maandlasten, want je moet wel normaal kunnnen blijven leven Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 Waar hebben we het hierover Alco Over een eventuele verhuizing toch Ja, da's waar Ome Henk, maar ik kon me gewoon niet voorstellen, dat je dan die stap zou nemen in mijn situatie, vandaar... Als ik zo makkelijk voor relatief weinig meer geld veel groter kon gaan wonen, dan deed ik het Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen Andre, maar 't is zo dat de woonkamer op zich nix groter is, maar er 4 slaapkamers bij zitten, terwijl ik aan 1 zo'n joekel ook wel genoeg zou hebben. Die andere 3 betaal ik dan flink extra, terwijl ik er dan nix anders mee zou doen dan 'rommel' opslaan. Ik betaal nu aan aflossing/rente zo'n 310,- p.m. Die huurwoning zou me bijna 500,- Euro p.m. kosten. Voor huursubsidie kom ik helaas net niet meer in aanraking, anders werd 't wellicht nog 'n ander verhaal. Ik zit nu nog niet aan m'n top, maar dat zou ik ook niet willen. Zoveel heb ik ook niet over voor alleen een woning. Ik ken mensen die werken voor hun woning, maar daar hoor ik absoluut niet bij. Het zou inderdaad wel een poosje kunnen duren voor ik iets passends aangeboden krijg voor ongeveer dezelfde maandlasten als nu. Maar,....don't forget, mijn inschrijving voor een huurwoning is 1,5 jaar geleden meer uit wanhoop/impulsiviteit ontstaan, dan uit pure noodzaak. Ik was onlangs alweer vergeten dat ik uberhaupt ingeschreven stond. Kortom, zo slecht heb ik 't nu ook weer niet, maar ik hou gewoon wel m'n ogen open voor betere opties, of 't nu om huren of kopen gaat. That's all Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 Geplaatst door Alco:Wat mot ik in m'n uppie met 'n huis waar je bijna in zou verdwalen... Groeten, Alco Wie weet veranderd dat nog in de toekomst??. Toegegeven, het is een keus die mij erg vreemd voor komt maar wellicht komt dat ook omdat ik er nog nooit over heb nagedacht. Ik ben net sinds een jaar doorgestroomd naar een nieuwe en behoorlijk grote 2 onder 1 kap woning(hoewel, ruimte went snel). Mijn stelling; "in ruimte is wel te wezen". Mijn U vormige kamer is (incl keuken) ong. 55 m2 en hoewel ik het eerst lekker ruim vond is het nu al heel gewoon en kijk ik al verlekkerd naar de riante villa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Kun je niet es ff proefdraaien Overigens had ik allang de stap genomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 t is net als met platenspelers blablablabla........toch maar niet Ja Ruud,....knopen doorhakken is niet m'n sterktse punt Als geld geen rol zou spelen was zowel 't huis als 't draaitafel "probleem" opgelost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts