paul demo Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Ik moest er eigenlijk aan denken toen ik Erik Kl. zijn artikeltje zag over de nieuwe kleur van zijn cd speler. Zou het niet ideaal zijn , met betrekking tot de WAF, tegen een meerprijs meer kleuren(mij alspersoon maakt het niet uit als het maar klinkt) te kunnen krijgen dan allen zilver en zwart (met uitzondering van sommige produkten dan)?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Dat kun je de hevig verlieslijdende audiosector toch niet aan doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Neem een set van Linn, kun je kiezen uit tig kleurtjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Ruud:Dat kun je de hevig verlieslijdende audiosector toch niet aan doen Weet ik niet, zo is het zwarte uiterlijk (nu al weer ouderwets) ooit ook in de mode gekomen; In de 70'er of 80'er jaren bleef een fabrikant met een partij zilverkleurige apparatuur zitten, deze werd voorzien van een zwarte behuizing en dit verkocht als een tierelier. Sinsdien werd bijna alle apparatuur standaard in zwart geleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door richard 1: Weet ik niet, zo is het zwarte uiterlijk (nu al weer ouderwets) ooit ook in de mode gekomen; In de 70'er of 80'er jaren bleef een fabrikant met een partij zilverkleurige apparatuur zitten, deze werd voorzien van een zwarte behuizing en dit verkocht als een tierelier. Sinsdien werd bijna alle apparatuur standaard in zwart geleverd. Het speelt wel mee denk ik. En als ik kan kiezen, kies ik natuurlijk wat mij het meest aanspreekt, maar echt belangrijk vind ik het niet. In m'n 'audiomeubel' staan 3 dingen: een grijs midisetje, een zwarte cd-speler en een champagne/gouden versterker... Ik vind alles (nou ja, bijna alles) wel best... Ik denk trouwens dat het niet voor niets is dat speakers vaak in meerdere kleuren/houtfineersoorten worden geleverd. Dat zie je toch het meest duidelijk in je woonkamer staan, dus dat mag er ook best een beetje mooi uitzien. Dat sommige fabrikanten dan weer een ander inzicht hebben in wat mooi is, dat is weer een ander verhaal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Ach Paul, Laat je je vrouw er toch naar eign inzicht een mooi truitje voor breien. Wie weet gaat de klank er ook wel op voor uit Maar je hebt wel gelijk, de huidige kleurtjes zijn wel saai. Destijds heb ik een Braun versterker gehad en die was hoogglanzend wit gespoten. Vond ik eigenlijk nog het fraaiste. Sony heeft ook even een spierwitte DVD speler gehad, maar die zie je niet meer. Toch teveel associaties met een koelkast denk ik ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Ach Paul, Laat je je vrouw er toch naar eign inzicht een mooi truitje voor breien. Wie weet gaat de klank er ook wel op voor uit Maar je hebt wel gelijk, de huidige kleurtjes zijn wel saai. Destijds heb ik een Braun versterker gehad en die was hoogglanzend wit gespoten. Vond ik eigenlijk nog het fraaiste. Sony heeft ook even een spierwitte DVD speler gehad, maar die zie je niet meer. Toch teveel associaties met een koelkast denk ik ... NAD heeft ook een spierwitte DVD-receiver. Een een kleine serie met licht blauw metallic gespoten apparaten (DVD-speler en receiver geloof ik). Vooral die blauwe zien er best leuk uit. Maar of het ook staat bij andere apparatuur (met name met zilver- en champange-kleur) dat betwijfel ik. T+A maakt ook spierwitte apparatuur trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Dit gaat lijnrecht richting: ik vind dat mooier, en ik vindt dat mooier. Over smaak valt niet te twisten, doe dat dan ook niet. Doe overigens die trui maar niet over het front van een Array. Deze krijgt het dan n.l. erg warm. Het front is n.l de koelplaat. Wel is het voor (kleinere) fabrikanten een enorm probleem om de kwaliteit van de afwerking zo te krijgen dat dit in overeenstemming is met de prijs. Om de fronten zo te krijgen moet er veel werk worden verzet. Om dan ook nog met verschillende kleuren en materialen te gaan werken verhoogt alleen de prijs. Wel denk ik dat er een nieuwe standaard moet komen, naast het zilver (erg kond), zwart (reliefwerking moeilijk te zien) en champagne (kermiskleur). Ik heb wel eens gedacht aan zwart chroom, hoe staan jullie hier tegenover ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik heb wel eens gedacht aan zwart chroom, hoe staan jullie hier tegenover ??? Dat ziet er toch ook zwart uit I.i.g. niet veel anders dan zoals de zwarte apparaten er nu uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Interessante alternatieven worden door bijv. Holfi, Unison Research (hout) en Electrocompaniet (graniet) gelevert. Toch gaat mijn voorkeur uit naar zwart gemoffelt aluminium of zwaar geanodiseerd alu. Maar ja, dan hebben we het weer over smaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Dit gaat lijnrecht richting: ik vind dat mooier, en ik vindt dat mooier. Over smaak valt niet te twisten, doe dat dan ook niet. Fout! Over feiten valt niet te twisten, over smaak juist deste meer! Doe overigens die trui maar niet over het front van een Array. Deze krijgt het dan n.l. erg warm. Het front is n.l de koelplaat. Wel is het voor (kleinere) fabrikanten een enorm probleem om de kwaliteit van de afwerking zo te krijgen dat dit in overeenstemming is met de prijs. Om de fronten zo te krijgen moet er veel werk worden verzet. Om dan ook nog met verschillende kleuren en materialen te gaan werken verhoogt alleen de prijs. Het idee was ook, om het tegen meerprijs te leveren... Wel denk ik dat er een nieuwe standaard moet komen, naast het zilver (erg kond), zwart (reliefwerking moeilijk te zien) en champagne (kermiskleur). He, ff dimmen ja Champagne een kermiskleur? Goud, dat is een kermiskleur. Je weet wel, van die negers in rapclips die helemaal met goud behangen zijn. Zoiets... Champagne kan heel mooi zijn. Mijn versterker ziet er in champagne mooier uit dan in het zwart. Maar ja dat is weer mijn mening... In zilver is ie niet leverbaar... Je bent trouwens grijs (denk aan NAD) nog vergeten... Ik heb wel eens gedacht aan zwart chroom, hoe staan jullie hier tegenover ??? Veel buizenversterkers hebben dat toch al? Van die stangetjes aan de zijkant die verchroomd zijn? Kweenie of ik een heel front van chroom zou willen. Doet me een beetje denken aan auto's uit de jaren 30-60 en Harley Davidsons... Dat staat op die auto's/motoren wel mooi, maar ook alleen omdat er nog meer te zien is dan alleen chroom (namelijk lak, banden, glas enz.). Misschien is titanium een idee (of is dat al eens gedaan?). Worden bijvoorbeeld ook (sport)horloges van gemaakt. Vind ik wel een mooie 'kleur'. Of een heel front van titanium er ook mooi uitziet, zou ik zo niet weten. Het glimt iig (in tegenstelling tot chroom) niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Roestvast (roestvrij) staal... Ook leuk. Wel een beetje lastig te bewerken (want keihard), maar het kan wel. Kijk maar eens naar de (geflopte) Delorean DMC, die wagen die bekend is geworden door de Back To The Future-films... Of anders een mooi leerhuidje over het front? Leverbaar in allerlei kleuren, dus dat kan het probleem niet zijn Eventueel ook als suede leverbaar Rookglas, dat donkere glas dat je vaak als achterlichten van auto's ziet. Vooral bij Goljes GTI en dergelijke... Als je dat dik en/of genoeg maakt kun je er niet meer doorheen kijken en heb je volgens mij een prachtig front. Heeft B&O volgens mij ook wel eens gedaan (met van die 'schuifdeurtjes' voor de cd-speler)... Moet je het alleen wat dikker/donkerder maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Henrie:Veel buizenversterkers hebben dat toch al? Van die stangetjes aan de zijkant die verchroomd zijn? Kweenie of ik een heel front van chroom zou willen. Doet me een beetje denken aan auto's uit de jaren 30-60 en Harley Davidsons... Dat staat op die auto's/motoren wel mooi, maar ook alleen omdat er nog meer te zien is dan alleen chroom (namelijk lak, banden, glas enz.) Mwah.. Alleen de banden ontbreken nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Pjotr: Mwah.. Alleen de banden ontbreken nog Vind het wel humor, maar mooi...? Mwah, niet echt (understatement...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Henrie:Mwah, niet echt Echt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Afschuwelijk lelijk (direct..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Dat ding ziet er idd niet uit. De buisjes lijken ook wel een beetje op bougies . Ik schrik wel van de prijs van dit Duitse "Ungeheuer". Zegge en schrijve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door richard 1:Echt niet. Je moet wel alles quoten he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Tja en dat dat terwijl Reussenzehn vroeger een van de beste buizenversterkerbouwers in Duitsland was. Verbaasde mij dat ze nog bestaan. Hun smaak is er i.i.g. niet op vooruit gegaan. Maar wie het lelijke niet eert ... Wie kan zich nog dat onooglijke versterkerding van Mission herinneren? Begin jaren '80 meen ik, met een grof gegoten grijze aluminium voorgevel. Het zag er uit als een baksteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Tja en dat dat terwijl Reussenzehn vroeger een van de beste buizenversterkerbouwers in Duitsland was. Verbaasde mij dat ze nog bestaan. Hun smaak is er i.i.g. niet op vooruit gegaan. Maar wie het lelijke niet eert ... Wie kan zich nog dat onooglijke versterkerding van Mission herinneren? Begin jaren '80 meen ik, met een grof gegoten grijze aluminium voorgevel. Het zag er uit als een baksteen. Om eerlijk te zijn, zijn er maar weinig Engelse merken die me visueel aanspreken. Chord is daar 1 van. De rest oogt allemaal maar plastic-achtig, en dat terwijl de meesten wel degelijke kastjes gebruiken. De allerbekendsten ogen echt niet: ouwe Rega (de nieuwe lijn ziet er voor Rega wel puik uit), Naim, Cyrus, Meridian, Quad, Linn (gaat nog net). Gelukkig klinken ze beter Reu Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Wie kan zich nog dat onooglijke versterkerding van Mission herinneren? Begin jaren '80 meen ik, met een grof gegoten grijze aluminium voorgevel. Het zag er uit als een baksteen. Je bedoeld deze? De 776 en 777: De naam is in ieder geval niet onopvallend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 6 april 2003 Author Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Pjotr:[QB]Ach Paul, Laat je je vrouw er toch naar eign inzicht een mooi truitje voor breien.] Hier moet ik toch nog even op reageren. Ten eerste ben ik gescheiden en bovendien had mijn ex totaal geen moeite met de apparatuur. Ze heeft nu zelf ook Audiostatics in de kamer staan dus ikzelf had er niet zo'n probleem mee. Ik za er gewoon aan te denkenken gisteren hoevaak ik de term WAF al ben tegengekomen, ook ook alsmede het al dan niet ware verhaaltje van Paul Jenner over zijn Bose setje. Ik denkt gewoon dat er heel wat getrouwde mannen cq vrouwen bereid zouden zijn voor een "gekleurde" grote luidspreker bijv. best wel wat meer zouden willen neertellen. Al ishet alleen maar om geen gezeur meerte hebben en gewoon van lekkere muziek te kunnen genieten. Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 He Richard, Ja die bedoelde ik, leuk dat je er een plaatje van gevonden hebt. Sorry Paul, het was tussen aanhalingstekens bedoeld Het was meen ik toch Audiopaul die zijn Thiels had geruild voor Bose? Alhoewel ik Paul Jenner er ook nog wel voor aanzie LOL Ben het in grote lijnen wel met je eens. De meeste apparatuur ziet er gewoon fantasieloos en saai uit, of het nou uit Engeland of Japan komt. En als het dat niet is dan is het meestal foeilelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts