Jump to content

exotische namen

Gitaarwerk
 Share

Recommended Posts

Tja,al zouden je luidsprekers "spruitjes"heten wat zegt dat dan over het geluid?niets dus al ben ik wel van mening dat een hele exotische naam wel meer de aandacht trekt net zoals in de jaren tachtig op een auto hele alfabeten werden geplakt(gtixjrpt)maar inhoudelijk niets voorstelde,tegenwoordig noemt men dat dan een "Hemaauto". :D:D:D

Geplaatst door Henrie:

Of een Lamborghini (ook mooie typenamen)power-amp...  ;)

Lamborghini gebruikt toch namen van stieren voor zijn auto's? Past ook wel bij versterkers. De namen die Ferrari gebruikt zijn wat lastiger: Cd-speler model 250GTO; een speler met een 24 bits DAC?

Richard

Geplaatst door richard 1:

Lamborghini gebruikt toch namen van stieren voor zijn auto's? Past ook wel bij versterkers. De namen die Ferrari gebruikt zijn wat lastiger: Cd-speler model 250GTO; een speler met een 24 bits DAC?

Richard

Voor de laatste Lamborghini geldt dat van die stierennaam wel ja. 'Murcielago' was de naam van een spaanse vechtstier. Betekt trouwens 'vleermuis'.

Ik noemde trouwens niet voor niets versterkers, want (hoewel ik me dat van die stieren nog niet had bedacht) Lamborghini's zijn sterke auto's (qua vermogen). En das net wat een power-amp nodig heeft. Past dus idd goed bij versterkers...

Ferrari heb ik daarom ook expres niet genoemd, want die gebruiken alleen suffe typenamen die iets zeggen over de cilinderinhoud of het aantal cilinders of zo. Lamborghini-typenamen (Countach, Diablo, Murcielago enz) passen gewoon beter.

TVR-typenamen ook wel trouwens: Chimaera bijvoorbeeld...

nah..ik was in eerste instantie bezig met wat leuke namen te verzinnen voor de zelfbouw dingetjes wat ik nog wou gaan doen..

maar toen bedacht ik me die 'exotische namen' van al die kabels enzo.. tenminste..daar is het nog het ergst in..

dacht..waarom gaan we niet lekker gewoon van die naampjes neerzetten..

vind trouwends black beauty wel mooi voor de kabels van henno ;)

Geplaatst door Henrie:

Hoezo?

Chimeara is een fabeldier dat uit verschillende dieren is samengesteld; In de oorspronkelijke vorm een leeuw, geit en slang. Het woord wordt vaker gebruikt om iets van gemengde samenstelling aan te duiden, een hybrideversterker is een versterker gebaseerd op twee verschillende technieken; buizen en halfgeleiders.

Richard

Geplaatst door richard 1:

Chimeara is een fabeldier dat uit verschillende dieren is samengesteld; In de oorspronkelijke vorm een leeuw, geit en slang. Het woord wordt vaker gebruikt om iets van gemengde samenstelling aan te duiden, een hybrideversterker is een versterker gebaseerd op twee verschillende technieken; buizen en halfgeleiders.

Richard

Dat laatste wist ik. Dat eerste niet. Ik dacht dat een chimaera gewoon een roofdier was. Maar als het een uit meerdere dieren samengesteld dier is, verklaart dat een hoop idd... :)

De naam Array is ontstaan omdat in deze eindversterkers, door het toepassen van een hele reeks eindtransistoren de kwaliteit gehaald is (onderscheidend).

Soms dekt een naam de lading dus. cool.gif

Geplaatst door Hans van Liempd:

De naam Array is ontstaan omdat in deze eindversterkers, door het toepassen van een hele reeks eindtransistoren de kwaliteit gehaald is (onderscheidend).

Soms dekt een naam de lading dus.   cool.gif

dan ben ik ook weleens benieuwd naar NAD :D:D:D

tuurlijk klinkt dat beter..

pamela anders klinkt toch beter in de oren dan Handige Harry ??? confused.gif:P:D:D

verkoper : "Meneer, wilt u de pamela anderson versterker of de handige harry versterker horen??"

klant : "welke is dubbel mono opgebouwd?"

verkoper : "De pamela anderson, meneer,.. 2 hele dikke ringkern trafo's"

klant : "mag ik ze even zien? "

verkoper : "helaas moet ik u mede delen dat wij het niet geschikt vinden om de pamela anderson te ontbloten, maar de handige harry is op dit moment op reparatie, dus die is wel uitgekleed te bekijken"