The Koosjer connection Posted 30 september 2003 Report Share Posted 30 september 2003 In zijn/haar platenkast kijken? Want is het niet zo: " Laat mij de boeken-kast zien, en ik zeg je wie de persoon is " Gaat dat ook op voor muziek? Bepaald de muziek-smaak de mentaliteit?, of de mentaliteit de keuze van de muziek? Want, waarom kunnen 50.000 voetbal[liefhebbers]fans[?]niet van,en naar een trein gebracht worden zonder 200 agenten a 100.000 Euro per[sport]wedstrijd? En kunnen het zelfde aantal music-lovers kicken tijdens een concert? Of wat te denken van 3 dagen Woodstock,in de regen,en bijna zonder faciliteiten Hoe zit dat toch.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 september 2003 Author Report Share Posted 30 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Bij nagenoeg iedereen, om me te laten kennis maken met zijn/haar muziekbelevenissen. Wie weet bij welke muzieksoort ik dan nog eens beland Tis dat de tickets zo duur zijn....... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 september 2003 Report Share Posted 30 september 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: " Laat mij de boeken-kast zien, en ik zeg je wie de persoon is " Gaat dat ook op voor muziek? Bepaald de muziek-smaak de mentaliteit?, of de mentaliteit de keuze van de muziek? --Hans. Als je het mij vraagt is er geen verband tussen mentaliteit en muzieksmaak. De voorbeelden die je aanhaalt betreffen massale gebeurtenissen, bij een wedstrijd heb je het over rivaliserende groepen. Als je vroeger de Beatles en de Stones in 1 concert had, dan had je ook knokken gehad. Ik kan me trouwens nog een vechtpartij met dode in beeld herinneren van een Stones concert.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 september 2003 Author Report Share Posted 30 september 2003 Geplaatst door cgm: Als je het mij vraagt is er geen verband tussen mentaliteit en muzieksmaak. Hoe komt het dan dat je " vroeger "als : " Langharig werkschuw tuig "bestempeld werd als je bv naar Pink Floyd luisterde? Van zo iemand kon toch nooit wat terecht komen?...was dat niet de opvatting toen? Zie jij Andre Hazes naar een Death Metal concert gaan? De voorbeelden die je aanhaalt betreffen massale gebeurtenissen, bij een wedstrijd heb je het over rivaliserende groepen. Is een pop-concert geen massaal gebeuren? Enuuh,ik ging ook altijd naar voetbal wedstrijden toe. En na afloop stond iedereen samen een kouwe te lurken Wanneer is het regel geworden om elkaar af te maken? Als je vroeger de Beatles en de Stones in 1 concert had, dan had je ook knokken gehad. Hebben die dan eens samen in een act gestaan? Wel heeft men in het Scheveningen destijds bonje gehad, maar dat was meer naar aanleiding van een aantal andere zaken wat toen naar ongeregeldheden heeft geleid. Ik kan me trouwens nog een vechtpartij met dode in beeld herinneren van een Stones concert.. Ik ook, en dat ging over de Hells Angles. Die vonden dat zij de uitgesproken veilig-heids dienst op zich moesten nemen. En toen men vondt dat die ene " gekleurde "jongeman wel erg opdringerig werd,greep men maar even in,met de dood tot gevolg hebbende. En dan nog staat het in geen vergelijk met het algemene beeld van geweld...voetbal/muziek. Enuuh,ik heb niks tegen voetbal, maar het is slechts door mij als voorbeeld aangehaald --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 september 2003 Report Share Posted 30 september 2003 "Hoe komt het dan dat je " vroeger "als : " Langharig werkschuw tuig "bestempeld werd als je bv naar Pink Floyd luisterde? Van zo iemand kon toch nooit wat terecht komen?...was dat niet de opvatting toen?" Je zegt het zelf, iemand wordt bestempeld, dat wil nog niet zeggen dat het zo is. " Zie jij Andre Hazes naar een Death Metal concert gaan? ' " Ja hoor, daar is ie gek genoeg voor. "Is een pop-concert geen massaal gebeuren?" Ja, dat zeg ik juist. "Enuuh,ik ging ook altijd naar voetbal wedstrijden toe. En na afloop stond iedereen samen een kouwe te lurken " Precies, zo kan het ook. "Wanneer is het regel geworden om elkaar af te maken?" Voetbalvandalisme komt al voor aan het begin van de 20e eeuw. Het was vroeger, maar ook nu nog steeds geen regel. Agressie komt hedendaags trouwens in de hele maatschappij voor, men noemt het alleen "agreesie in de trein", "agressie in het verkeer", "zinloos geweld", enz. "Hebben die dan eens samen in een act gestaan?" Dat zeg ik niet, het gaat om de rivaliserende groepen die elkaar te lijf gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts