Jump to content

Op hoeveel verschillende manieren...

JSA
 Share

Recommended Posts

Beste Jasper,

Jij kent dit verhaal al, maar toch nog even voor de anderen.

Ik draaide toen met een Onkyo Grand integra eindtrap, Sony 559ES cd speler en Yamaha CX2 (had later pas de 1) preamp.

Omdat ik nog aan het sparen was had ik voor tijdelijk de B&W DM305's gekocht, en gemodificeerd. En voor een budget speaker klonk dat waanzinnig goed op de 50 Kg. zware Onkyo Grand Integra. Ik was i.i.g heel erg content met het geluid.

Wat gebeurde er. Ik en mijn vriendin zatten wat te fozen op de bank :D. Dus ik zeg........ zal ik even een muziekje opzetten liefje :D. Ik start mijn cd, en schrik me toch helemaal de kolere!!!. Ontzettend hard vervormd geluid. Na 5 sec. was het weg (Onkyo in protect) maar na weer 5 seconde kwam het weer terug (Onkyo weer uit protect :D). Ik dook letterlijk tegen de grond, en drukte meteen de Onkyo uit. Hele kamer rook naar verbrand zuur......

Wat was er gebeurd. Mijn vriendin was op mijn ab gaan zitten van mijn pre, en daardoor is de volumeknop op maximaal gegaan. En dat is bij Yamaha zeker een probleem, omdat je door hun afwijkende ingansgevoeligheid bij een kwart van de volumestand een eindtrap al vol instuurt.

Mijn beide tweeters van mijn DM305's totaal verkoolt, en een woofer helemaal vastgebrand :(.

De schrik zal ik nooit meer vergeten. Ik heb de DM305's trouwens nog steeds defect staan in het berghok.

Dit is de enige keer dat ik een speaker heb opgeblazen :(

Ik denk dat Ome Henk hier ook wel wat kan vertellen :D

Voor de geinterezeerde, hier een link naar een foto van de zeldzame Grand Integra. Wat een mooie bak was dat!

http://page.freett.com/knisi/m-510.html

Groeten,

Bas

Mijn missions 774 hebben zwaar geleden onder het geweld wat ik er in pers met mijn Musical Fidelities XA200's.

De rubber randen zijn los gescheurd.

scheur.jpg

Ik dacht eerst dat er een kabel tegen de kast trilde. Maar het was het klapperen van 't rubber.

Maar ik had garantie dus zijn alle 4 de woofers vervangen.

De druk in het laag (officieel 40Hz geloof ik) is (weer) geweldig maar deze woofertjes geven meer dan ze aan kunnen.

Ach had ie maar geen woofer moeten worden.

:)

Groeten Simon

Mijn tweede verhaal was met mijn oude magnat allribon mk2. Die had ik zo heet gestookt dat de lijm van de spreekspoel zacht werd. En toen zijn de spreek spoelen scheef gaan zitten.

Dus als ik de konus in duwde hoorde je h

Ik draaide jaren terug het nummer "School" van Supertramp op mijn pas gekochte setje: NAD pre/eind, de Etude Rhea en de gouwe ouwe marantz CD94II cdplayer.

Volume flink opgedraaid, want m'n zwager en z'n moppie waren benieuwd hoe die idioot dure spullen klonken. :rolleyes:

Helemaal onder de indruk natuurlijk.

De volgende dag merk ik dat de rechter tweeter niets meer doet...

Maar gelukkig had ook ik nog garantie...op de onderdelen. :(

Maar Geerdie had weer mazzel. Door modificaties aan de Rhea-reeks werden de huidige tweeters(audax hd100) kosteloos vervangen door dynaudio modellen (D28AF).

Helaas gold deze regeling alleen voor de defecte tweeter. De andere kon ik zelf dokken. Kosten fl 175,- mad.gif

E

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Nou PD, dat is heel grappig dat je dat zegt, wat bij mij ging het precies andersom. Ik ruilde mijn van Medevoort PA333 mono's om voor deze Onkyo :D. Eerlijk waar!

Groeten,

Bas

Ruilde je niet met je opa? Toevallig hje? Wel een beetje TE toevallig.. ;) Je stond in de eerste home-studio die ik kocht! Omdat ik zo gefascineerd was door hifi heb ik dat blad wel -tig keer gelezen, vandaar dat ik jouw verhaal bijna uit mijn hoofd ken.. :)

Beste PD,

Dat klopt helemaal :D.

Mijn Opa kocht op mijn aanraden 2e hands de Onkyo. Maar hij was altijd al weg van mijn vM mono's. Ik vond bij hem thuis de Onkyo vanaf minuut 1 al waanzinnig. Dus ik stelde voor om te ruilen. Heb hem hem wel iets bijbetaald.

Beide hebben we daar nooit spijt van gehad :D. Wel heb ik spijt dat ik hem niet meer heb. Zou waanzinnig zijn op het midden-hoog.

Groeten,

Bas

Heb zelf lange tijd gedraaid met een Yamaha AX-570 op een Magnat Project 2. Tot mijn intrekfeestje..... Je weet wel hoe dat gaat, hoe later, hoe harder. Tot op een gegeven moment (laat in de nacht) alleen de tweeters het nog maar deden. Later bleken de woofers compleet vast teruggetrokken te zitten. eek.gif

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste PD,

Dat klopt helemaal :D.

Mijn Opa kocht op mijn aanraden 2e hands de Onkyo. Maar hij was altijd al weg van mijn vM mono's. Ik vond bij hem thuis de Onkyo vanaf minuut 1 al waanzinnig. Dus ik stelde voor om te ruilen. Heb hem hem wel iets bijbetaald.

Beide hebben we daar nooit spijt van gehad :D. Wel heb ik spijt dat ik hem niet meer heb. Zou waanzinnig zijn op het midden-hoog.

Groeten,

Bas

Ha Sebastiaan,

En hoe zat het ook al weer.. De Onkyo kon de lage impedantie's van je Infinity's niet trekken? ;)

Geplaatst door PD:

Ha Sebastiaan,

En hoe zat het ook al weer.. De Onkyo kon de lage impedantie's van je Infinity's niet trekken? ;)

Beste PD,

Ja en? wat wil je daarmee zeggen? :D.

Daarom is ie ook weg. Mijn accuphase E305 kan dat ook niet. Bijna niets kan de grote Infinity IRS beta aansturen.

De nog steeds ontzettend mooie Rotel RB1090's konden dat wel. Crown stuurt ook alles aan, evenals Krell.

Groeten,

Bas