frits Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 hoi Ben ik weer . Aan gezien een topic altijd (vaak)in slap gelul eindigt waar ik ook aan mee doe begin ik met slap gelul en wie weet eindigen we waar we wezen willen. Scheren we ons met de mes of met de machine? Dat is de vraag want volgens mij mensen die zich met de mes scheren hebben een betere geluids kwaliteit wat betreft hun hifi waarom ik dat denk nou dat ga ik vertellen komt het mensen die zich met de mes schederen besteden daar door meer tijd aan hun uiterlijk daar mee concludeer ik ook dat ze meer tijd aan hun hifi besteden logies toch? groetjes frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Uiteraard met een mes en het wachten is tot de mesje,s op zijn en ik kan overstappen op de mach 3 HAAAA. Sheerapparaten zijn niets voor mij ik krijg er een vuur rode nek van. Leve het mes maar eerlijk gezegd heb ik een hekel aan scheren en dat is dan ook de reden dat ik mezelf maar 2 keer in de week scheer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Geplaatst door frits: mensen die zich met de mes schederen besteden daar door meer tijd aan hun uiterlijk daar mee concludeer ik ook dat ze meer tijd aan hun hifi besteden logies toch? Logisch? Nee, niet echt. Mensen die zichzelf verwaarlozen hebben veel meer tijd over. Die kunnen ze dus allemaal in hun hifi-hobby stoppen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Met het mes,ook beneden IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Ik scheer me al jaaaaren electrisch. heb 't ooit weleens met 'n mesje geprobeerd even, maar vond 't maar nix, die vlijmscherpe dingen. (ahum, dat was toen nog in m'n pubertijd...need I say more? Dat werd dus af en toe een bloedbad ) Ik gebruik nog steeds 't zelfde draadloze (op 3 penlite batterijen) Philips scheer-apparaat, als dat ik op m'n 18e in militaire dienst kocht en gebruikte. (ben nu 35!) Dat ding heeft z'n geld dus wel opgebracht inmiddels. Op 3 volle penlites doe ik wel bijna een maand! (met Duracell's nog langer) Bevalt me prima zo. Lekker makkelijk, en niet TE zacht,glad,smooth, want dat kan ook, en hou ik ook niet zo van. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 hahaha, my goodness... waar zijn we eigenlijk mee bezig... Zijn we bevangen door een zonnesteek... Een 'normaal' mens zit nu op een terras, balkon, op in de tuin, maar wij lullen over scheermesjes of scheerapparaten op een PC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbie V. Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 met het mes, wilkinson all the way voor het gladste scheerresultaat. want! : zo kunnen de vibraties beter langs mijn gezicht naar mijn oren glijden, zonder dat ze tegengehouden worden door van die kleine hardnekkige haartjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 met het mes, ik kan niet snappen hoe je kan snijen , ik heb nog nooit een sneetje in mijn face gehad.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 IK scheer me niet!!!! Blinde luistertesten hebben uitgewezen, dat een niet geschoren kin beter werkt dan een glad geschoren kin. Dit is onder andere een verklaring voor het feit dat muziek 's avonds veel beter klinkt dan 's ochtends, want dan heb je al weer stoppels! Dit komt doordat je baardharen het geluid verstrooien en wat dempen (eigenlijk net als een kleedje op de grond). Des te langer de baart des te beter...... MAAR tot een zekere grens. Toen mijn baardharen ca 10 cm waren, werd het geluid minder. Na steeds een stukje inkorten, bleek het optimum bij 9,27 cm. Natuurlijk verschilt dit weer per persoon, daar iedereen natuurlijk weer een andere kin heeft, maar ook je akoestiek thuis is belangrijk. Want je haalt niet dezelfde verbetering als je iets aan je akoestiek veranderd of als je bij een ander beluisterd. Het kan dan voorkomen dat je baard het geluid te veel dempt. Maar deze tweak is gratis, dus altijd uit te proberen. Zijn er hier nog meer mensen die deze tweak ook hebben gedaan? Greetz, Maurice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 Oh ja, die blinde luistertesten waren nodig omdat je er niet uitziet met zo'n baard, je zou er maar van schrikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 juni 2003 Report Share Posted 7 juni 2003 Ben laatst overgestapt van de Gilette GT naar de Mach III. Klinkt echt veel beter. "Smooth" geluidje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Geplaatst door Don van der Deijl:Uiteraard met een mes en het wachten is tot de mesje,s op zijn en ik kan overstappen op de mach 3 HAAAA. Sheerapparaten zijn niets voor mij ik krijg er een vuur rode nek van. Leve het mes maar eerlijk gezegd heb ik een hekel aan scheren en dat is dan ook de reden dat ik mezelf maar 2 keer in de week scheer Als voormalig Remington / Gillette G II+ gebruiker, en momenteel Gillette Mach 3 afficionado herken ik hier veel in. Zelfs het scheren op een niet-dagelijkse basis. (PS: Gebruik je schuim of gel? Ten tijde van mijn overschakelen van G2+ naar Mach 3 ben ik ook overgestapt van schuim naar gel, en het bevalt mij uitstekend.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Ik gebruik nog steeds 't zelfde draadloze (op 3 penlite batterijen) Philips scheer-apparaat, als dat ik op m'n 18e in militaire dienst kocht en gebruikte. (ben nu 35!) Het had mijn verhaal kunnen zijn. Ik gebruik ook nog steeds dezelfde Philips scheerapparaat als dat ik in dienst ging. Alleen ging ik een jaartje jonger militaire dienst in. Ik was nog een broekie, ik was 17. En ben nu 34. Overigens is mijn scheerapparaat wel gemodificeerd en heb er een gaatje aan de onderkant ingeboord, zodat er een draadje naar binnen kon. Nu loopt hij alweer een paar jaar op een adapter op 4.5 volt. Ik was het zat om met een scheerapparaat te scheren die telkens vastliep op m'n kin omdat de batterijen weer bijna leegwaren. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 8 juni 2003 Report Share Posted 8 juni 2003 Elke ochtend scheer ik me met dit mes voor het beste resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 10 juni 2003 Report Share Posted 10 juni 2003 Geplaatst door Maurice:IK scheer me niet!!!! Blinde luistertesten hebben uitgewezen, dat een niet geschoren kin beter werkt dan een glad geschoren kin. Dit is onder andere een verklaring voor het feit dat muziek 's avonds veel beter klinkt dan 's ochtends, want dan heb je al weer stoppels! Dit komt doordat je baardharen het geluid verstrooien en wat dempen (eigenlijk net als een kleedje op de grond). Des te langer de baart des te beter...... MAAR tot een zekere grens. Toen mijn baardharen ca 10 cm waren, werd het geluid minder. Na steeds een stukje inkorten, bleek het optimum bij 9,27 cm. Natuurlijk verschilt dit weer per persoon, daar iedereen natuurlijk weer een andere kin heeft, maar ook je akoestiek thuis is belangrijk. Want je haalt niet dezelfde verbetering als je iets aan je akoestiek veranderd of als je bij een ander beluisterd. Het kan dan voorkomen dat je baard het geluid te veel dempt. Maar deze tweak is gratis, dus altijd uit te proberen. Zijn er hier nog meer mensen die deze tweak ook hebben gedaan? Greetz, Maurice Ik heb heel lang haar gehad tot 2 jaar geleden.Ik heb toch meer baat bij een bijna kaal hoofd aangezien dit meer diffuseerd.Lang haar dempt alleen maar. Vooral met dode punten.! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 Mijn oorhaar is storender.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 ok, je baardharen scheren tot op 9.27 cm is gewoon raar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 Geplaatst door fenton:ok, je baardharen scheren tot op 9.27 cm is gewoon raar Maar wel knap, als je dat kunt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 Geplaatst door Henrie: Maar wel knap, als je dat kunt... Ik zit dan ook elke week bij de kappersschool om mijn baard te laten bijwerken. Kost niets, maar het lukt dan ook niet altijd.... Maar ja, elke week je baard laten millimeteren bij de kapper kost wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 Maar ja, elke week je baard laten millimeteren bij de kapper kost wat... Hoe vreemd 't wellicht ook klinkt,...de kapper is voor mij nog nooit zo goedkoop geweest als de laatste 1,5 jaar, zo'n beetje. Ik heb al jaren, in grote lijnen, 't zelfde kapsel (kort) Bij m'n vorige kapper betaalde ik (vlak voor 2000) nog zo'n 34,- Gulden. Toen opeens, van de 1 op andere dag, was die kapsalon weg,foetsie,gesloten, zonder aankondiging, voorteken of whatever... Toen ging ik op zoek naar 'n nieuwe die me beviel, en heb die gevonden, nog geen 20 meter verder. Daar betaal ik nu maandelijks slechts 6,50 Euro! (omdat 't voor zo'n 70% met tondeuse gebeurt) Dat scheelt dus meer dan de helft vergeleken met de laatste jaren daarvoor. Kortom, I'm one happy bloke, wat dat betreft Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 Nou, ik scheer me dus al jaren met het mes. Eerst heb ik een tweetal Brauns versleten (die dingen gaan hooguit zeven jaar mee). Toen de laatste de geest gaf had ik effe geen zin meer om wederom 350 gulden neer te tellen voor zo'n nieuw high tech ding (tja, je wilt natuurlijk wat). Ik ben me toen van ellende maar even met het mes gaan scheren. Dat lukte de eerste twee weken niet zo prettig. Telkens een schrale bek, allemaal van die kleine witte pukkeltjes enzo, maar het ging allengs beter. Thans gaat het uitstekend met de Wilkinson Protectors. Maar als die op zijn kan ik ook nog weleens uitwijken naar die wegwerpdingetjes (blauw, ik meen Gilette, wel met dubbele mesjes. Die gele van Bic met enkele mesjes zou ik lekker laten liggen, want daarmee zaag je absoluut de plakken van je wang, om nog maar te zwijgen over de meer edele delen die soms onder het mes moeten ... Wegwerpertjes zijn dus niet aan te bevelen voor "beginners" !). Tot zover alles al positief dus, maar nu komt het belangrijkste: Vele huishoudelijk apparaten veroorzaken storing op het lichtnet. Fohns, dimmers, wasmachines, jullie weten wat ik bedoel. En vervuiling van het lichtnet kan de geluidskwaliteit van je set negatief beinvloeden. Ook dat is jullie genoegzaam bekend, veronderstel ik ? Uiteraard geldt dat ook voor scheerapparaten. Nooit had ik me daar zorgen over gemaakt. Je draait tenslotte geen muziek wanneer je je 's ochtends staat te scheren, nietwaar ? Totdat ik, bij toeval, een belangrijke ontdekking deed. Het komt erop neer dat de vervuiling van het lichtnet ongeveer twaalf uur later wordt "teruggekaatst" naar de Eneco-abbonnee die het veroorzaakt heeft ! In de enge kringen waar dit fenomeen bekend is wordt dit het "geheugen-effect" danwel "echo" genoemd. Wie zich dus electrisch scheert dient er rekening mee te houden dat hij niet alleen aan het eind van de maand de rekening gepresenteerd krijgt in letterlijke zin, maar ook steeds ongeveer twaalf uren later in figuurlijke zin ! Reken maar uit: Je scheert je om ongeveer 8 uur 's ochtends, dan is om 8 uur 's avonds de echo op jouw groepen aanwezig om je stroom te vervuilen en dus mogelijkerwijze je geluidskwaliteit te verstieren, al is het maar een beetje ! Laat acht uur 's avonds (in dit scenario) nu ongeveer de tijd zijn dat ik -en velen met mij- eens lekker een plaatje gaan luisteren. Na ongeveer twee uren is die echo uitgewoed, dus om tien uur 's avonds begint je set ook iets beter te klinken. Dit komt omdat de echo minder sterk is, maar wel verstrooid, dus over een langere tijdsperiode wordt uitgesmeerd dat de tijdspanne waarover je de vervuiling hebt veroorzaakt. Dat heb ik al meerdere malen ervaren en velen met mij, naar ik aanneem ? Het behoeft geen betoog dat ik van al deze narigheid geen last meer heb sinds ik nat met het mes scheer. Audiofielen, u zijt dus gewaarschuwd ! Wie het maximale uit zijn set wil halen, schere zich dus met het mes ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 om nog maar te zwijgen over de meer edele delen die soms onder het mes moeten ... IK wil het niet weten, ik wil het niet weten!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 Ja hoor, dank je Geen last gehad van lichtnet-echo's daar trouwens. Ik heb alleen gespeeld via de discman. Die wekt op batterijen . Ha, da's dus ook een oplossing bedenk ik ineens. Of je scheerapparaat op batterijen, of je hele set. Voor degenen die toch niet met het mes willen scheren dan ... JSA wil iets niet weten ? Gelijk heb je Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 Of je scheerapparaat op batterijen[/QB] Ehhh, das ook geen pretje.... Batterijen bijna leeg en dan loop je ineens met een scheerapparaat aan je wang naar nieuwe batterijen te zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 juni 2003 Report Share Posted 11 juni 2003 Da's waar. Dan toch maar de hele set op batterijen ? Is wel duurder, maar voor niets gaat de zon op. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts