Jump to content

(winkel) sites up to date ?!

Alco
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Is 't jullie ook wel eens opgevallen...

Ik heb 't idee dat sommige HiFi-zaken die hun eigen site hebben, maar zelden hun 'occasions' pagina verversen.

Er zijn uitzonderingen waarbij 't bijna dagelijks of anders wekelijks wordt ge-update, maar pagina's die slechts 1 keer in de 3 a 4 maanden (of soms meer dan 1 jaar!) worden bijgehouden, is helaas geen uitzondering.

Ik vind dat persoonlijk een beetje slechte service, en onprofessioneel van zo'n winkel.

Ik bedoel, als je dan internet hebt, moet je 't toch ook ten volste benutten. De winkels in kwestie zouden er alleen maar baat bij hebben. (en de klant uiteraard ook!)

Zo belde ik een keer naar een zaak die 2e hands een component op hun site hadden staan, waar ik belangstelling voor had.

Helaas was 't betreffende apparaat een paar weken geleden verkocht. Het is nu een aantal maanden geleden, en dat apparaat staat nog steeds te koop! confused.gif:rolleyes:

Wat vinden jullie van dit soort praktijken ?

Groeten,

Alco

mensen laten vaak hun site onderhouden, en anderzijds zien ze er gewoon niet uit zodat de gebruiker gelijk weg weer wilt.. als ze het laten onderhouden zien ze zelf aan het aantal bezoekers dat voor een klein ebdrijfje een website niet rendabel is

buiten dat staat er meestal niet al te nuttige informatie op.. (vaak alleen adres gegevens, wat dan ook het enigste nuttige is)

Het ging me eigenlijk puur om 't 'Occasions' gedeelte van dergelijke pagina's.

Die zijn vaak niet erg up-to-date,waardoor zowel de winkel eigenaar alswel de klant een interessante aanschaf hun neus voorbij kan gaan.

Geplaatst door Alco:

Die zijn vaak niet erg up-to-date,waardoor zowel de winkel eigenaar alswel de klant een interessante aanschaf hun neus voorbij kan gaan.

Je kunt er ook mazzel mee hebben, ik 'vond' mijn R90's op een website die er niet meer had mogen zijn volgens de winkelier :D

De winkelier hielp me ook nog eens om alles in te pakken en in te laden, terwijl ik ook nog flink had afgedongen, want m'n broer nam ook nog een stel R80's mee cool.gif

Het probleem is vaak dat de gene die de website onderhoudt weinig contact met de winkelier heeft, meestal is dit een klein bedrijfje of een 'handige kennis'.

Ik vind het ook treurig dat een grote keten als MM z'n cd's wel katalogiseert, maar niet bechikbaar stelt op de website.

Ze lopen zo een berg omzet mis denk ik.

Andr

Geplaatst door Alco:

ik heb trouwends even een berichtje op het gastenboek van je gezet :)

leuke site

als mijnes klaar is mogen jullie je daar ook inschrijven op het forum eek.gif

(als die een keer af komt :D )

Beste Alco e.a.,

De oorzaak van dit fenomeen is vaak even banaal als stuitend. Sinds een paar jaar, en nu nog steeds, wil ieder zichzelf respecterend bedrijf een internetsite, want dat zou goed zijn voor het imago of er ten minste op duiden dat men bij de tijd is.

Zelf doen is er vaak niet bij, dus wordt een bedrijf(je) of een kennis ingehuurd om de klus te klaren. Aldus ontstaat er een site waarop men trots de nieuwste producten en/of diensten aanprijst.

Dit gaat een tijdje goed, maar dan slaat het noodlot toe. Ingehuurd

bedrijfje loopt op

de klippen, ingehuurde kennis heeft geen tijd (wegens enorm succes) en de eigen kunde

schiet te kort. Tevens blijkt de verwachte respons uit te blijven en de beloofde gouden bergen gebaseerd op drijfzand.

Wat nu? De lol is er een beetje af, de hype is voorbij en de kater dient zich aan. Gevolg is een site die enig achterstallig onderhoud behoeft, maar dit wordt telkens op de lange baan geschoven, van uitstel komt afstel....enz. En wie is de dupe? Juist. Om me te beperken tot mijn eigen metier: ik heb op internet boeken besproken en aangeboden zien worden waarvan ik zeker wist dat ze al een jaar niet meer te krijgen waren (ik zat zelf in de redactie, vandaar).

Eigenlijk is het heel simpel, maar theorie en praktijk lopen niet altijd parallel, helaas.

Met groet,

Zonder eigenlijk direct namen te noemen zijn mijn ervaringen hiermee wisselend ... :rolleyes:

eentje in de regio Roermond (indirect dus) reageerde op een vraag binnen 24 uur op mijn mailtje en gaf hierin ook goeie info cool.gif

eentje in de regio Venlo (ook indirect dus) reageerde ........ helemaal niet op een simpele vraag over occasions... :( schijnbaar niet boeiend genoeg ?? of te weinig marge op deze ?? . Na een weekje belde ik op of er iets mis was met hun mail, als antwoord kreeg ik te horen dat het te druk was en er geen tijd was voor de mailtjes confused.gif

Mijn mening is dat je iemand ook een mailtje terug kunt sturen met b.v. de mededeling } uw mail wordt behandeld en u krijgt op korte termijn antwoord ...enz enz .

Dus kort samengevat kan ik stellen dat ik meerdere ervaringen heb, mij eigen zakelijke site wordt ook vaak bezocht en de mails worden meestal nog dezelfde dag behandeld hier. Een bedrijf die zijn mailbox niet serieus neemt tegenwoordig kan beter geen mailbox hebben aangezien de afzender ook op deze wijze te woord wil worden gestaan als hij of zij daarom vraagt . Doe je dit niet dan neem je de cyberklant niet serieus ...

groetjes ;)