Alco Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 Hallo allemaal, Is 't jullie ook wel eens opgevallen... Ik heb 't idee dat sommige HiFi-zaken die hun eigen site hebben, maar zelden hun 'occasions' pagina verversen. Er zijn uitzonderingen waarbij 't bijna dagelijks of anders wekelijks wordt ge-update, maar pagina's die slechts 1 keer in de 3 a 4 maanden (of soms meer dan 1 jaar!) worden bijgehouden, is helaas geen uitzondering. Ik vind dat persoonlijk een beetje slechte service, en onprofessioneel van zo'n winkel. Ik bedoel, als je dan internet hebt, moet je 't toch ook ten volste benutten. De winkels in kwestie zouden er alleen maar baat bij hebben. (en de klant uiteraard ook!) Zo belde ik een keer naar een zaak die 2e hands een component op hun site hadden staan, waar ik belangstelling voor had. Helaas was 't betreffende apparaat een paar weken geleden verkocht. Het is nu een aantal maanden geleden, en dat apparaat staat nog steeds te koop! Wat vinden jullie van dit soort praktijken ? Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 april 2003 Author Report Share Posted 8 april 2003 Dom. My thoughts exactly, Ome Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 mensen laten vaak hun site onderhouden, en anderzijds zien ze er gewoon niet uit zodat de gebruiker gelijk weg weer wilt.. als ze het laten onderhouden zien ze zelf aan het aantal bezoekers dat voor een klein ebdrijfje een website niet rendabel is buiten dat staat er meestal niet al te nuttige informatie op.. (vaak alleen adres gegevens, wat dan ook het enigste nuttige is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 april 2003 Author Report Share Posted 8 april 2003 Het ging me eigenlijk puur om 't 'Occasions' gedeelte van dergelijke pagina's. Die zijn vaak niet erg up-to-date,waardoor zowel de winkel eigenaar alswel de klant een interessante aanschaf hun neus voorbij kan gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 Geplaatst door Alco:Het ging me eigenlijk puur om 't 'Occasions' gedeelte van dergelijke pagina's. Die zijn vaak niet erg up-to-date,waardoor zowel de winkel eigenaar alswel de klant een interessante aanschaf hun neus voorbij kan gaan. Je kunt er ook mazzel mee hebben, ik 'vond' mijn R90's op een website die er niet meer had mogen zijn volgens de winkelier De winkelier hielp me ook nog eens om alles in te pakken en in te laden, terwijl ik ook nog flink had afgedongen, want m'n broer nam ook nog een stel R80's mee Het probleem is vaak dat de gene die de website onderhoudt weinig contact met de winkelier heeft, meestal is dit een klein bedrijfje of een 'handige kennis'. Ik vind het ook treurig dat een grote keten als MM z'n cd's wel katalogiseert, maar niet bechikbaar stelt op de website. Ze lopen zo een berg omzet mis denk ik. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 Geplaatst door Alco:Het ging me eigenlijk puur om 't 'Occasions' gedeelte van dergelijke pagina's. Die zijn vaak niet erg up-to-date,waardoor zowel de winkel eigenaar alswel de klant een interessante aanschaf hun neus voorbij kan gaan. ik heb trouwends even een berichtje op het gastenboek van je gezet leuke site als mijnes klaar is mogen jullie je daar ook inschrijven op het forum (als die een keer af komt ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 april 2003 Author Report Share Posted 9 april 2003 ik heb trouwens even een berichtje op het gastenboek van je gezet, leuke site He Thanx, Gitaarwerk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Beste Alco e.a., De oorzaak van dit fenomeen is vaak even banaal als stuitend. Sinds een paar jaar, en nu nog steeds, wil ieder zichzelf respecterend bedrijf een internetsite, want dat zou goed zijn voor het imago of er ten minste op duiden dat men bij de tijd is. Zelf doen is er vaak niet bij, dus wordt een bedrijf(je) of een kennis ingehuurd om de klus te klaren. Aldus ontstaat er een site waarop men trots de nieuwste producten en/of diensten aanprijst. Dit gaat een tijdje goed, maar dan slaat het noodlot toe. Ingehuurd bedrijfje loopt op de klippen, ingehuurde kennis heeft geen tijd (wegens enorm succes) en de eigen kunde schiet te kort. Tevens blijkt de verwachte respons uit te blijven en de beloofde gouden bergen gebaseerd op drijfzand. Wat nu? De lol is er een beetje af, de hype is voorbij en de kater dient zich aan. Gevolg is een site die enig achterstallig onderhoud behoeft, maar dit wordt telkens op de lange baan geschoven, van uitstel komt afstel....enz. En wie is de dupe? Juist. Om me te beperken tot mijn eigen metier: ik heb op internet boeken besproken en aangeboden zien worden waarvan ik zeker wist dat ze al een jaar niet meer te krijgen waren (ik zat zelf in de redactie, vandaar). Eigenlijk is het heel simpel, maar theorie en praktijk lopen niet altijd parallel, helaas. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 Zonder eigenlijk direct namen te noemen zijn mijn ervaringen hiermee wisselend ... eentje in de regio Roermond (indirect dus) reageerde op een vraag binnen 24 uur op mijn mailtje en gaf hierin ook goeie info eentje in de regio Venlo (ook indirect dus) reageerde ........ helemaal niet op een simpele vraag over occasions... schijnbaar niet boeiend genoeg ?? of te weinig marge op deze ?? . Na een weekje belde ik op of er iets mis was met hun mail, als antwoord kreeg ik te horen dat het te druk was en er geen tijd was voor de mailtjes Mijn mening is dat je iemand ook een mailtje terug kunt sturen met b.v. de mededeling } uw mail wordt behandeld en u krijgt op korte termijn antwoord ...enz enz . Dus kort samengevat kan ik stellen dat ik meerdere ervaringen heb, mij eigen zakelijke site wordt ook vaak bezocht en de mails worden meestal nog dezelfde dag behandeld hier. Een bedrijf die zijn mailbox niet serieus neemt tegenwoordig kan beter geen mailbox hebben aangezien de afzender ook op deze wijze te woord wil worden gestaan als hij of zij daarom vraagt . Doe je dit niet dan neem je de cyberklant niet serieus ... groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now