Nanning Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Wie kan mij een tip aan de hand doen om aan een leuke zilverluidsprekerkabel te komen? 1 stuk van goede kwaliteit van enkele meters (2 a 3) voldoet omdat ik het wil gebruiken voor een biwiring-experiment met mono-blokken die vlak achter de luidsprekers worden geplaatst. Connectoren zijn bij zilverkabels niet nodig heb ik me laten vertellen. Zilver klinkt nl. beter naarmate het oxideert.? Oh ja, prijzen als 1000 piek per strekkende meter vindt ik meer iets voor de juwelier... Wie heeft nog een stuk liggen of kan me een tip gevenb waar een leuk stuk kabel te vinden? Gr. Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 misschien dat zelfbouw iets is lees supercable voor een prikkie maar eens en voor materiaal kan je hier zien ae-europe hoop dat je er iets aan hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 He Demon, Je was me net voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASUJI Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 In haast elke audio zaak vind je wel Van Den Hul "The Clearwater", deze is verzilverd. Als je echt zilver wil hebben moet je te raden gaan bij de echte High-end audio speciaalzaak. Greetz, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Er staan 'n paar Siltechs te koop voor 800 euro (2x 2m) hifi.nl. Dit zijn nog de puur zilver kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Verzilverd is nog slechter dan zuiver koper, zilver-oxide is slecht, puur zilver is het beste! Verder sluit ik me aan bij de tip van Demon. Via de site van Triode Dick kan je bij Cees Piet ook zuiver zilver kopen, de prijs is een schijntje in vergelijking tot de absurde bedragen die Siltech vraagt. Om over de klank van Siltech maar te zwijgen.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Beste, Het is best leuk om een zilvere zelf te maken,maar uit ervaring blijkt dat ook het pure audio zilver het beste geschikt is om oorbellen en armbandjes van te maken. Mvgr Mr.Dynaco Tube lovers like it hot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 Deze,van eigen bodem,ontwerper,werkt al heel lang met zilver,en heeft een mooie lijn kabels. go,en tjek it ouwt. -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 januari 2003 Report Share Posted 23 januari 2003 verder zal ik zeggen maar even het topic te checken op hifi.nl 12 pagina's over een mooie speakerkabel maken.. kost minimaal zo een 200 euro.. maximaal duizenden bekabeling & stroom - Luidspreker kabel maken (door gitaarwerk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 januari 2003 Report Share Posted 23 januari 2003 Geplaatst door Nanning:Wie kan mij een tip aan de hand doen om aan een leuke zilverluidsprekerkabel te komen? http://www.homegrownaudio.com/diy_silverbraid.html Mocht je hier bestellen geef dan aan dat ze het pakketje markeren als "commercial sample" met een lage prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 24 januari 2003 Author Report Share Posted 24 januari 2003 Bedankt voor de reacties!! Vergeten om de reacties te peilen. Hier kan ik vast wel wat mee...!! Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts