Ruud Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 http://www.hifi.nl/tekst.php?id=15 Sprakeloos Dieren-bescherming/asiel/ambulance e.v.a......o.k. maar dit..????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Kun je ook een negatieve donatie geven? Ik heb ook nog wat geld nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Als hifi.nl gaat bedelen voor geld, dan gaan de zaken slecht volgens mij Creatief denken ok, maar dit komt bij mij niet over als een pluspunt De bijpassende poule heb ik meteen maar ingevuld: Uw tussentijds rapport voor Hifi.nl = ONVOLDOENDE Dan blijkt ook dat net zoveel mensen een waardering van RUIM ONVOLDOENDE geven Een heel klein lichtpuntje is de aandacht voor A/V meubels , de bekende merken en leveranciers staan nu op een rijtje. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Trieste zaak dat het zo slecht gaat met ze dat ze aan de bedelstaf moeten. Misschien moeten ze eens aankloppen bij die jongens die hen destijds dwongen om het forum te sluiten en een haaibaai beleid te gaan voeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Ik moet zeggen... Dan doen wij het toch beter (Laat die winkels maar dokken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Maar dan moet er bij die winkels niet gejat worden, want dan is onze pret ook zo over (zie topic) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Stock Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Als het slecht gaat met de verkoop van audioproducten gaat het ook slecht met hifi.nl Groeten - Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 En ik maar denken dat het met hifi.nl zo goed ging. Althans dat gevoel kreeg ik gewoon bij die site. ik had echt gedacht dat de importeurs veel geld doneerden voor alle reclame die daar gemaakt wordt. Kennelijk heb ik het dan toch bij het verkeerde eind gehad. Op zo'n moment denk ik dan ook gelijk van, als de importeurs in econmische zwakke tijden hifi.nl niet willen ondersteunen, zeur dan straks ook niet als de economie weer wat aantrekt. Want dan hebben ze hifi.nl weer nodig. Als ik hifi.nl was werd ik net zoals vroeger weer helemaal onafhankelijk. Dan storten we met z'n allen bijv 1 Euro, en dan kunnen we weer zeggen wat we willen. Zelfs Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Als ik hifi.nl was werd ik net zoals vroeger weer helemaal onafhankelijk. Dan storten we met z'n allen bijv 1 Euro, en dan kunnen we weer zeggen wat we willen. Zelfs Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Er is oud gezegde dat luidt: Koude koffie en koude liefde moet je niet meer opwarmen. Dat wordt nooit meer wat. Mooie gezegde Peter, en er zit ook wel een kern van waarheid in, maar ik gun ze wel een tweede kans. Ik zou er zelfs wel 10 Euro voor overhebben als ik wist dat het weer net zo zou worden als vroeger. Want dat was toch wel een mooie tijd. Oude liefde roest niet. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 pff jullie lijken wel oud vroeger... blabla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Wijx:pff jullie lijken wel oud vroeger... blabla Dan begrijp je het verkeerd Wijx. Het heeft niets met onze ouderdom te maken. Het heeft met het huidige rigoreuze technocratische en autoritaire beleid daar te maken, over ouderwets en achterhaald gesproken .... Streng zijn is heel iets anders dan autoritair, maar misschien moet je wat langer mee gaan om dat te onderkennen ... Oh ja hier nog een wisecrack: "Wie de geschiedenis niet respecteert heeft geen toekomst" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 ook een woordenboek opengeslagen? Het klinkt in ieder geval mooi! Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen vroeger altijd beter vinden als nu. Probeer nu dan ook leuk te maken. Over een aantal jaar is nu ook vroeger en dan is het opeens wel weer leuk. Uit de catagorie moeilijke zinnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Wijx:Probeer nu dan ook leuk te maken Doen we ook, maar met die beheerders/mods van nu daar ga ik er igg geen energie meer in steken. Het sfeertje NU daar bevalt mij gewoon niet. En die sfeer is daar zeker anders geweest, dat heeft niets met heimwee of vroeger o.i.d. te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Niet daaro. Dat heeft toch geen nut. Maar hier is het toch wel leuk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Wijx: Maar hier is het toch wel leuk? Zeker En er zijn nog een aantal (internationale) fora waar het ook leuk is. Wat HEAR betreft laten we igg zelf ons best doen om het ook leuk te houden, zodat het beheer er zo min mogelijk werk aan heeft. Dit is en blijft een mooie site die gefinancierd wordt door de betere audio vakhandel en dat hebben we te respecteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Het huidige forum van Hear.nl is goed vergelijkbaar met het oude van Hifi.nl. Dus trek je eigen conclusies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Kermit:Het huidige forum van Hear.nl is goed vergelijkbaar met het oude van Hifi.nl. Dus trek je eigen conclusies. Is dat zo . Wat ik me van het ouwe HF.nl kan herinneren is dat er veel meer persoonlijke vetes waren, met bijbehorend moddergegooi. Het plaatsen van obcene plaatjes werd ook niet geschuwd. Allemaal iets dat in feite niks met een audio-forum te maken heeft. HEAR werd door velen van hun als "te braaf" en "te analoog" ervaren, waar geen discussies los komen en iedereen elkaars vriendje is Hoe anders wordt er nu gedacht . Ik moet toegeven, de voormalige gasten van het ouwe HF.nl forum houden de zaak hier wel levendig en hebben zich in deze korte tijd goed aangepast (in het begin was dat wel ff anders ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Sodejuu: Is dat zo . Wat ik me van het ouwe HF.nl kan herinneren is dat er veel meer persoonlijke vetes waren, met bijbehorend moddergegooi. Het plaatsen van obcene plaatjes werd ook niet geschuwd. Allemaal iets dat in feite niks met een audio-forum te maken heeft. HEAR werd door velen van hun als "te braaf" en "te analoog" ervaren, waar geen discussies los komen en iedereen elkaars vriendje is Nee het is niet zo. Ook ik vond Hear destijds erg braaf en leek voor mij bevolkt door een stel gearriveerde oude heren. Er was nauwelijks enige diepgaande discussie. Hifi.nl was toen ook veel breder van opzet. Het laatste halfjaar voor de "Wende" verschenen er op hifi.nl enkele figuren die zich lekker achter hun PC zaten af te rukken. Dat gaf uiteindelijk een dermate zooi die niets meer met audio te maken had dat het beheer daar maar gelijk het hele forum plat brandde i.p.v. schoon te maken. En passant werden daardoor de 95% goedwillenden in 1 klap "dakloos". Tja een aantal zocht toen onderdak bij HEAR en werden daar gastvrij ontvangen. Maar daarvoor waren er met name in het DHZ gedeelte van HiFi.nl zeer goede en leerzame discussies gaande waar mensen met respect met elkaar omgingen. Op dat vlak was er toen veel kennis en ervaring aanwezig en werd er veel gepost. Op het gebied van DHZ komt er HEAR niet zo veel van de grond. Dat hoeft ook niet zo, dit is veel meer een discussieplaats ter beschikking gesteld door een aantal aardige vakhandelaren. HiFi.nl was destijds een hobby van een paar enthousiaste programmeurs, nu is het hun broodwinning, althans ik kan mij niet aan de indruk onttrekken. En tja voor DHZ kun je ook uitstekend terecht op http://www.diyaudio.com/ een echt onafhankelijk platform waar trouwens vrij streng (maar rechtvaardig) gemodereerd wordt om het in de hand te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Pjotr:Doen we ook, maar met die beheerders/mods van nu daar ga ik er igg geen energie meer in steken. Het sfeertje NU daar bevalt mij gewoon niet. En die sfeer is daar zeker anders geweest, dat heeft niets met heimwee of vroeger o.i.d. te maken. Misschien bedoelt wijx wel dat we het hier leuk moeten maken... Ik moet zeggen, dit forum is veel beter bezocht. Je post een onderwerp en je krijt gewoon antwoorden, soms al binnen 5 minuten. Dat is wel eens anders op andere fora. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Maar nu is hifipuntenel aan het doodgaan?? Jullie posten daar toch ook?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Diyaudio heeft een extreem strenge moderators. Bijvoorbeeld als je voor het eerst post wordt het eerst gescreened. Schelden wordt niet toegestaan. Onzin ook niet. Maar het is er wel altijd rechtvaardig en het is een goede informatiebron Tis gewoon een keuze die je maakt. Hear is gewoon vermakelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Leuk dat deze thread begonnen is over donateurs maar de discussie vervolgens wegglijdt naar de leden van het forum en waar die over schrijven. Voor hifi.nl en hear.nl zal ook wel gelden dat het huidige econimisch klimaat de sponsors doet nadenken waar ze hun geld in moeten steken. En of dat importeurs zijn of de vakhandel is zal weinig uitmaken. En dan moet je de relatie tussen sponsoring en opbrengst wel (uit)gelegd moeten kunnen worden. De discussies op een forum kunnen nog zo aantrekkelijk en diepgaand zijn, belangrijk is natuurlijk of leden en gasten van een forum aan de hand van een forum de juiste bestedingen doen. En natuurlijk de nieuwspagina's en 2e hands selectie waar ook veel mensen naar kijken. Ik hoop maar dat de actie van Hifi niet wordt ingegeven door al te hard tegevallende inkomsten van de importeurs (of hifi handel). Want dan kon het hear ook wel eens moeilijk worden. Ik heb wel de indruk dat de sponsors niet het optimale rendement (kunnen) halen uit hun inleg. Zo vind ik de winkels sectie van hear en hifi behoorlijk statisch; zonder acties en aanbiedingen, assortiment en bewegende beelden met indruk van de zaak. En de content van sommige pagina's wisselt nauwelijks. Kortom, het is mij te lief, iedereen is gelijk, elk merk is even goed etc. en daar ben je als consument niet naar op zoek, je wilt het beste advies en niet de zaak die het dichtst bij je postcode zit. Ik rijd dus ook graag een uur en een kwartier naar Sneek voor analoge zaken als ik daar goed geholpen wordt. Dus wat mij betreft doen er zoveel mogelijk vaklui actief mee aan de discussies. Als je als lezer goed oplet moet je dan na een tijdje wel een aardig beeld hebben waar je zijn moet ... gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Met name dit vind ik zonde. Kennelijk vindt het merendeel van de winkeliers het genoeg om wat geld beschikbaar te stellen. Helaas volgt er inderdaad (behoudens een enkele uitzondering) geen eigen inspanning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Maarten:Leuk dat deze thread begonnen is over donateurs maar de discussie vervolgens wegglijdt naar de leden van het forum en waar die over schrijven. Dat is ook wel een beetje logisch Maarten. Toen HiFi.nl platgegooid werd kwamen er een hoop gedraai en ellenlange verhalen van het beheer maar de werkelijke reden kwam niet naar voren. De mening van en positieve suggestie van de forummers werden volslagen genegeerd. Het heeft een maand of drie geduurd voordat het forum weer in de lucht was. Dat bleek een compleet nieuw spik en span forum te zijn waarvan veel forummers aangaven dat ze daar niet op zaten te wachten. Ook was het oude forum waar veel mensen energie ingestoken hadden compleet weggegooid. Kijk je moet vooral je doelgroep flink tegen de haren in stijken. Velen hebben toen al gewaarschuwd dat dat niet de bedoeling was. Kennelijk krijgen ze nu de rekening gepresenteerd want het forum loopt daar sinds de venieuwing eigenlijk voor geen meter meer. Zo'n forum is toch de trekker voor de gehele site. Zo'n glossie site als Hifi.nl kost een hoop tijd en dus geld. Dat moet opgebracht worden. Een eenvoudige site die weinig onderhoud behoeft kost relatief weinig. De kosten van een server en webspace zijn het niet. Sites als deze kunnen nooit een broodwinning zijn en als het goed gedaan wordt is het veel exposure voor relatief weinig geld. Meer en dynamischere presentaties kosten ook tijd en geld en het is maar de vraag wat het rendement daarvan is. Vind de relatieve bescheidenheid van de HEAR site eigenlijk best aangenaam. Voor goede spullen moet je toch naar de winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts