Jump to content

luisteren

frits
 Share

Recommended Posts

Goede morgen alle

Ga straks naar hobo ga daar maar eens naar de arcam diva 82 luister en waarschijnlijk nog wel een paar cd spelers nog tips????????

Eigenlijk is het veelste mooi weer om te gaan luisteren maar ga toch maar anders komt het er niet van .

Wat ik wil met deze topic weet ik eigenlijk niet o ja cd spelers tips van rond de 1000 euro want niemand weet cd spelers van rond die prijs iedereen leest topics maar reageren ho maar en als er al meer dan genoeg is geschreven over cd spelers van rond de 1000 euro verwijs mij dan naar die besbtrevende topic bedankt in iedere geval .

groetjes frits

Hallo Frits,

Het zou geen kwaad kunnen wanneer je iets vaker punten en komma's in je text gebruikt. Dat leest wel zo gemakkelijk.

Eigenlijk is je vraag ook niet 1,2,3 te beantwoorden. Het is zo'n persoonlijke smaak kwestie, en 't ligt er maar net aan hoe 't combineert met je versterker/speakers.

Daarom zijn dit soort vragen altijd vrij moelijk te beantwoorden...

Mvg,

Alco

Geplaatst door Alco:

Hallo Frits,

Het zou geen kwaad kunnen wanneer je iets vaker punten en komma's in je text gebruikt. Dat leest wel zo gemakkelijk.

Eigenlijk is je vraag ook niet 1,2,3 te beantwoorden. Het is zo'n persoonlijke smaak kwestie, en 't ligt er maar net aan hoe 't combineert met je versterker/speakers.

Daarom zijn dit soort vragen altijd vrij moelijk te beantwoorden...

Mvg,

Alco

evident in de nederlandsche taal.

;)

Omdat het zoeken naar een juiste combinatie toch iets is zoals jezelf een weg banen door de audio-jungle kun je ook eigenlijk weinig tips verwachten.

Wat ik wel zou doen is je eigen CD's meenemen waarvan je weet dat er kritische muziek opstaat. Het is al vaker gezegd, goede zangstemmen zijn hier heel geschikt voor en ook groot orkestwerk. Je kan er lang en kort over discussieren, het is uiteindelijk het totaalplaatje wat je moet bevallen. Soms heb je geluk en ben je daar snel met de hulp van een deskundige dealer die snapt wat jij wil en soms is dat een lange weg.

Succes en veel luisterplezier alvast,

;)

Geplaatst door frits:

Goede morgen alle

Wat ik wil met deze topic weet ik eigenlijk niet o ja cd spelers tips van rond de 1000 euro want niemand weet cd spelers van rond die prijs iedereen leest topics maar reageren ho maar en als er al meer dan genoeg is geschreven over cd spelers van rond de 1000 euro verwijs mij dan naar die besbtrevende topic bedankt in iedere geval .

groetjes frits

niemand durft meer ,denk ik .

er is nl een tijdje terug een battle of the bits ,oftwel een cdspeler contest gedaan met wel hele rare resultaten .

Geplaatst door Hi-Fifi:

Ongenuanceerd???

Misschien is dit een erg persoonlijke ervaring???

En als je die van E.5000 wilt vervangen,dan naar E.50000?

IKKE

Sterke twijfels overheersen mijn gevoelens hierover! :rolleyes::rolleyes::D

dit is een persoonlijke ervaring ja .

en ik ben er blij om .

het heeft me een hoop geld gescheelt .

ik speel vrolijk met een cdp van 325 euro .

en voor het geld dat ik nog in mijn zak heb koop ik wel muziek .

Wat ik wel zou doen is je eigen CD's meenemen waarvan je weet dat er kritische muziek opstaat. Het is al vaker gezegd, goede zangstemmen zijn hier heel geschikt voor en ook groot orkestwerk. Je kan er lang en kort over discussieren, het is uiteindelijk het totaalplaatje wat je moet bevallen. Soms heb je geluk en ben je daar snel met de hulp van een deskundige dealer die snapt wat jij wil en soms is dat een lange weg.

Helemaal mee eens. Ik heb bij de aanschaf van mijn Marantz (13 jaar terug) een aantal cd's met sterke vrouwenstemmen (Ulla Meinecke) meegenomen. Neem wel genoeg materiaal mee zodat je de speakers waarmee gedraaid wordt leert kennen! Succes verzekerd. :)

Geplaatst door Wesley:

Uh welke MF speler bedoel je maat, ben ik wel benieuwd naar, speel zelf met de A3 en die speelt zeer goed, met mijn oren nog geen betere gehoort in die prijsklasse.

Kijk hier maar eens: CD-Speler test

Het was de MF van Nando. Ik zou zelf zo snel niet weten welk type hij heeft. Kijk eens in z'n profiel (klik op 'ledenlijst', zoek op nando en bekijk zijn profiel).

[edit] Het is de 'Musical Fidelity X-Ray 24 bit 96 kHz met standaard netkabel van Nando'. Zie ook pagina 2 van bovenstaande topic, het 2e bericht (van Puur)...[/edit]

Heb de arcam diva cd 82 beluisterd een heele mooi cd speler neutraal van geluid waar ik wel van hou , de cd speler beschikt over twwe dacs een voor links en een voor de rechter uitgang volgende week krijg ik hem op proef thuis kijken of ie bij mij thuis ook zo mooi klinkt.

Heb ook nog de marantz 6000 beluisterd schijnt niet meer gemaakt te worden klonk ook erg mooi maar mij wat te warm van geluid .

jullie horen het nog wel hoe die thuis klinkt.

groetjes