Camio Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Goede morgen, Ik ben in het bezit van 2 monitors die aan de muur gehangen hebben. Ik heb nu 2 stands gekocht waardoor de weergavekwaliteit aanzienlijk zal kunnen verbeteren. Maar, wat is nu de juiste aanpak? De stands worden gevuld met zilverzand en staan op spikes op een tegelvloer.(Met kruipruimte) De bovenkant van de stands is volkomen vlak en de onderkant van de speakers ook. En nu? Koud op elkaar zetten, of "iets" er tussen? Viltjes, spikes, kegels, masterbase, loodbitume, dubbelklevend plakband? Iemand van jullie kan mij zeker een goed idee aan de hand doen. Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Gegroet, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Hallo Jan, Ik heb door de jaren heen meerdere monitor-speakers gehad, en ben van mening dat de speakers 't beste klinken wanneer 't bovenplateau ook voorzien is van (kleine) spikes. (met name bij mijn Linn Kan's was 't verschil erg groot) Wat ook een mogelijkheid is, is 'Blu-tack', een soort kauwgom-achtig kneedbaar goedje, wat sommige HiFi-zaken wel verkopen. Als de stand echt heel zwaar is zou je ook van dat dikke elastische dubbelzijdig plakband kunnen gebruiken. (wel hele kleine stukjes, anders krijg je je speaker er haast niet meer van af! Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Geplaatst door camio: De stands worden gevuld met zilverzand en staan op spikes op een tegelvloer.(Met kruipruimte) Volgens mij is het niet zo'n goed plan om de spikes direct op de tegelvloer te zetten, en al helemaal niet als er een kruipruimte onder zit! Spikes op fietsband-plak-rubber (beetje een idee van wat ik bedoel ?) is vast een betere optie. Er zijn vast meer goede idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Ik heb monitors op stands met de spikes direkt op de tegelvloer. Daaronder kruipruimte. Bovenop stands ook kleine spikes en hierop de speakers. Perfectemundo! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Ik heb een betonnen vloet met daarop een zwevende laminaat vloer. Mijn stands staat op spikes met bescherm voetje, ze zijn gevuld met zand. Op de bovenplaat staan ook weer spikes met de punt omhoog en daar staan mijn bi-wires B&W DM602s2's weer op. Met de spikes klinkt het allemaal wat losser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Er is maar een beste oplossing: Blu-tack!!! Een stabiele stand is wel een vereiste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camio Posted 23 januari 2003 Author Report Share Posted 23 januari 2003 Goede (z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts