Jump to content

Goldmund

PD
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door PD:

Wie heeft hier ervaring met Goldmund draaitafels? En kent dit merk? confused.gif

Beste PD ,

Ik ken dit merk ...

:D

En ervaring met dit merk heb ik ook . :D

MvG,

Haudio

:rolleyes::D

Glodmund's kleintje, de studietto - meen ik - is een prachtig klinkend en goed uitziende draaitafel.

Prachtig uitziend, hiermee bedoel ik heel erg mooi gemaakt, schitterende ophanging, wisselbare veren etc.

Groet Jitze

goldmund_studietto.jpg

Geplaatst door Jitze:

Glodmund's kleintje, de studietto - meen ik - is een prachtig klinkend en goed uitziende draaitafel.

Prachtig uitziend, hiermee bedoel ik heel erg mooi gemaakt, schitterende ophanging, wisselbare veren etc.

Groet Jitze

Oke! Is zo'n studietto de prijs waard, Jitze?

Geplaatst door Jitze:

Welke prijs ?

Dit model wordt nauwelijks aangeboden, heeft op een US site te koop gestaan voor $ 1.500,00 , lijkt mij een koopje.

confused.gif Jitze confused.gif

Geplaatst door Jitze:

Welke prijs ?

confused.gif Jitze confused.gif

De prijs die je er 2e hands nog voor betaald.. Oftewel kan hij concurreren met de clearaudio's, transrotor's, bluenote's en weet ik veel van de zelfde prijs die er vandaag de dag nieuw worden aangeboden???

Ik heb nog speakers van Goldmund en had er vroeger een DAC van. Beide zijn geweldige apparaten. Ze zijn ook 'anders' dan alle andere merken, die werken met standaard opamp schema'tjes en BB of Crystal dacs. Dat maakt ze dus ook duurder (iets nieuws maken is natuurlijk duurder dan iets anders kopieren).

Volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding van het spul gewoon in orde, in ieder geval minimaal marktconform.

De Goldmund Reference draaitafel heeft momenteel misschien niet een goede prijs/kwaliteitverhouding, maar dat is nooit de bedoeling geweest. Een McLaren F1 is ook te duur, maar tegelijkertijd wel een inspiratie voor andere fabrikanten.

De andere Goldmund draaitafels waren voor zover ik het kan inschatten gewoon fatsoenlijke draaiers voor het geld, helaas niet veel meer dan dat.