Jump to content

Schoonmaakgevaar???

dick jansen
 Share

Recommended Posts

Amici,

Al weer enkele weken oud zijnde heeft het lentegevoel zich ook van mij meester gemaakt. En wat, behalve hormonale oprispingen, krijgt de mens in de lente? Juist, schoonmaakwoede!

Zo heb ik afgelopen weekend gewapend met emmer sop, spons, zeem, borstel, bezem en zwabber mijn hut aan een grondige reinigingsbeurt onderworpen.

Aan deze vermoeiende, doch nuttige arbeid kwam abrupt een einde door het volgende. Ik was juist bezig mijn geluidsinstallatie te reinigen met een elegante, hemelsblauwe, kunststof plumeau (Blokker,

Ik denk dat het wel wat meevalt. Mijn versterker geeft me heel vaak bij het aanraken een opdonder. Is ook statisch dus. Fijn is anders, maar ja, ik kan er ook weinig aan doen. Hij doet het verder prima.

Trouwens, schoonmaken doe ik (als ik het doe ;)) met een vochtige doek. Wordt de boel ook niet statisch van. Een plumeau gebruiken is gewoon stof verplaatsen...

sorry, maar ik denk dat je je echt geen zorgen moet maken om eventuele statische elektriciteit bij zo'n ragebol.

ik heb wel eens ghehad dat ik met mn trui tegen de tv stond en mn neus de metalen volume knop van de quad aanraakte. dat was niet fijn.

maar die quad heeft daar absoluut geen last van gehad.

Geplaatst door [[Game]]:

sorry, maar ik denk dat je je echt geen zorgen moet maken om eventuele statische elektriciteit bij zo'n ragebol.

ik heb wel eens ghehad dat ik met mn trui tegen de tv stond en mn neus de metalen volume knop van de quad aanraakte. dat was niet fijn.

maar die quad heeft daar absoluut geen last van gehad.

Beste [Game],

Van die Quad kan ik me voorstellen, maar mag ik mij zorgen maken over jou?

Duidt het door jou beschrevene op een meervoudige handicap

of was het in het kader van een nog niet op de markt verkrijgbaar gezelschapsspel

:D:D:D

Vertel.

Met nieuwsgierige groet,

Geplaatst door Henrie:

. Een plumeau gebruiken is gewoon stof verplaatsen...

Beste Henrie,

Het in meerdere opzichten aantrekkelijke van een nylon plumeau is, dat het geen stof verplaatst, maar integendeel juist.....

Met propere groet,

Geplaatst door dick jansen:

Beste Henrie,

Het in meerdere opzichten aantrekkelijke van een nylon plumeau is, dat het geen stof verplaatst, maar integendeel juist.....

Met propere groet,

Dus het laat al het stof liggen?! ;):D:P

Nee, serieus, het zal wel stof opnemen dan denk ik of niet? Ik ken eigenlijk alleen van die plumeaus, die alleen maar stofwolken opwerpen als je er mee over een stoffige plank of zo gaat.

Maar een vochtige doek doet het ook prima. Met als voordeel dat je apparatuur niet zo snel statisch wordt. Maar met het droge weer (droge lucht) van de laatste tijd, wordt het toch wel statisch. Ik ben vandaag ook al weer 'aangevallen' door de cd-speler... :)

dick?

maak je je zorgen om het feit dat ik tv kijk met mn trui tegen de tv en mn neus tegen de quad?

of vraag je je af of ik wel genoeg scrable?

:D

over dat eerste kan ik slecht melden dat ik even achter de quad keek of een draaje goed zat, terwijl de tv aanstond en doordat de quad boven de tv staat kreeg ik een schok.

over dat tweede: als jij het zorgelijk vindt dat de jeugd niet zo veel meer scrabled, dan mag je je zorgen maken over mij..!

game :);)

Mijn vraag is, heb ik bijna mijn installatie vermoord en ben ik door het oog van de naald gekropen of kan ik volgend jaar uitzien naar een reprise van mijn schoonmaakwerkzaamheden?

Nee hoor Dick, rag maar lekker door. :) Het ergste wat kan gebeuren is dat (eventueel) opgewekte statische elektriciteit zich een weg zoekt naar de massa v/d cinch-bussen, en dat de boel zich vervolgens ontlaadt via de signaalweg naar de speakers. Je kunt dan een tik horen, vergelijkbaar met een "spetter" van een vinylplaat.

Ik hoor het wel eens als ik een plaat van de draaitafel haal (bij erg droog weer), het scheiden v/d plaat en de onderliggende mat veroorzaakt een statische lading die een "tik/plop" over de speakers veroorzaakt. :rolleyes:

Zou de set geaard zijn dan zou je waarschijnlijk niets horen (dit geldt trouwens ook voor jouw set). De lading vloeit dan immers af naar aarde.

• 2 weeks later...