Mr.Dynaco Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Beste medeforumers, Heeft iemand ervaring met de buizen ringen van teflon met een titanium veer. Of is hier een andere tweak voor. Te gebruiken aan de bovenkant van de buis,zou het de trillingen en microfonie wegnemen.Waardoor je betere en strakkere weergave en beeld krijgt. Wie heeft hier enige ervaring mee of is dit weer een hoax. Mvgr Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Zal best wel wat doen, maar volgens mij hoort dit onder het kopje overbodige producten. Titanium lijkt me een duur materiaal voor een veer, kan veel goedkoper met hetzelfde resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 21 januari 2003 Author Report Share Posted 21 januari 2003 Verklaar je nader Stefan!!!! Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Geplaatst door Stefan:Titanium lijkt me een duur materiaal voor een veer, kan veel goedkoper met hetzelfde resultaat. Ja, een beetje exotisch en lastig te bewerken. Ik kan me wel voorstellen dat het metaal van een veer niet magnetisch zou moeten zijn. Titanium heeft ook het voordeel dat er niet zo snel wervelstromen in opgewekt (zou?) worden als in een ander metaal, een spoeldrager van titanium zou daarom ook beter voldoen in een luidspreker als een spoeldrager van aluminium. Overigens lijkt een veer me juist een dom ding om toe te passen om een buis. Gitaarversterkers maken soms gebruik van een veer om galm mee op te wekken, en dat is juist iets dat je wilt voorkomen. Kun je een buisje anders niet plaatselijk omwikkelen met teflontape van de Gamma? Je moet er wel rekening mee houden dat het ding zijn warmte kwijt kan. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 21 januari 2003 Author Report Share Posted 21 januari 2003 Beste, Ik begrijp je standpunt van een gitaar versterker met een veer,maar is die niet gewoon van metaal om de galm te accentueren,en teflon heeft geen of nagenoeg geen gewicht,wat mijnsinziens ook een rol speelt.Vandaar mijn vraag heeft dit echt nut??? Mvgr Mr.Dynaco Tube lovers like it hot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 27 januari 2003 Report Share Posted 27 januari 2003 Hoi, Ik ben niet persoonlijk bekend met het product, misschien kan je een plaatje mailen?? Maar het gaat jou om het dempen van resonanties, en dat doe je het beste met gewicht of met een demper. Teflon en titanium zijn beide erg lichte materialen en dus niet geschikt om resonanties te dempen, maar zijn wel duur. Een veer maak je het best van verenstaal. Ik heb ook wel eens siliconen ringen gebruikt die je om een 6SN7 of een van de ECC buisjes kon schuiven. Het was gemaakt van een in stukken gezaagde dikwandige siliconen slang; goedkoop en effectief! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 januari 2003 Report Share Posted 27 januari 2003 waarom effectief??????????????????? klonk de versterker op zich niet goed genoeg????????????????????????? stop gelijk effe een paar cd tjes in de ijskast, ook leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 Ik heb die ringen ooit van een medeforummer gekregen (wil je ze al terug, Stefan?), maar na een paar dagen proberen heb ik ze weer van de buizen gehaald. Geen klankmatig verschil (mijn versterker staat helemaal buiten de signaalweg van de ls-sen), en geen gezicht. Geluid voor alles, maar als het dan toch niet uitmaakt, wil het oog ook wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makz Posted 31 januari 2003 Report Share Posted 31 januari 2003 Hallo Mr. Dynaco, Ik heb succesvol ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Het effect van dempingsringen is afhankelijk van drie parameters. 1) Hoe microfonisch is jou buis??? Dit is sterk afhankelijk van de robuustheid waarmee hij gebouwd is en is per merk verschillend. 2) Hoe groot is de versterkingsfactor van de buis (dit bepaalt hoe veel de microfonie wordt versterkt) 3) Waar zit de buis in het versterkingscircuit. Een buis op de ingang van een phonoversterker is het meest gevoelig; het muzieksignaal is klein, en de totale versterkingsfactor tussen deze buis en de speakers is enorm. Dit zijn de factoren die bepalen of je dempingsringen nodig hebt. Je hoeft ze normaal gesproken niet te gebruiken op een driverbuis in je eindversterker. Misschien wil een medeforummer dempingsringen beschikbaar stellen? Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 wat een onzin een dag later gaat het er weer af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 13 februari 2003 Author Report Share Posted 13 februari 2003 Met andere woorden : Ben jij niet onderhevig aan toepassingen en verbeteringen aan je huidige setup Joopie.?? Dus een andere netkabel of interlink doet bij jouw niets omdat het er toch weer afgaat de volgende dag,en voegt niets toe maar haalt alleen weg.btw mijn buizen monoblokken zijn van uitstekende kwaliteit zelfs nog met de orginele GEC kt88 buizen uit 1967. Blijkt hieruit dus dat er door jouw erg kortzichtig wordt nagedacht en dus geen opbouwende kracht achter jouw verhaal wordt bevestigd.Ben je zelf in het bezit van een buizenversterker,heb je dit item zelf geprobeerd???? Mvgr Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene1950 Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 hoi ik heb een vraag. ik heb de nieuwe uitvoering van de senseo. Ik vul bv het reservoir voor 2 kopjes. Als ik dan de koffie maak dan blijft er nog best wat water achter in het reservoir. Klopt dat,de koffie opzich is ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene1950 Posted 13 februari 2003 Report Share Posted 13 februari 2003 Geplaatst door rene1950:hoi ik heb een vraag. ik heb de nieuwe uitvoering van de senseo. Ik vul bv het reservoir voor 2 kopjes. Als ik dan de koffie maak dan blijft er nog best wat water achter in het reservoir. Klopt dat,de koffie opzich is ok. sorry dit heb ik verkeerd geplaatst. rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts