Jump to content

nieuw kamer

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

foto's heb ik helaas niet. Geen digicam ;(

Inderdaad: ik wwonde eerst nog thuis. Ik had een kamer van 25 m^2, en dat was niet slecht. Nu woon ik op kamers, mijn nieuwe kamer is 14 m^2... een stukske kleiner dus. En dat merk je heel erg in het geluid.

Het past er wel in op zich. Ik heb gewoon eerst mijn installatie opgestelt, en daaran de rest :D, maar ik kon niet voorkomen dat de speakers nu veel dichter bij elkaar staan en de open ruimte ervoor kleiner is. Ik heb ze gelukkig niet op een acherwand staan...

>>> iemand nog tips voor een beter geluid in mijn kleinere kamer??

Game

Geplaatst door [[Game]]:

foto's heb ik helaas niet. Geen digicam ;(

Inderdaad: ik wwonde eerst nog thuis. Ik had een kamer van 25 m^2, en dat was niet slecht. Nu woon ik op kamers, mijn nieuwe kamer is 14 m^2... een stukske kleiner dus. En dat merk je heel erg in het geluid.

Het past er wel in op zich. Ik heb gewoon eerst mijn installatie opgestelt, en daaran de rest :D, maar ik kon niet voorkomen dat de speakers nu veel dichter bij elkaar staan en de open ruimte ervoor kleiner is. Ik heb ze gelukkig niet op een acherwand staan...

Game

Welcome to the club (of student in too small rooms) :D

Maar ik mag niet klagen, bij m'n ouders had ik een nog kleiner kamertje. Maar goed, toen had ik ook nog niet de audiohobby...

Mijn kamer is ongeveer 13,3m2 (ongeveer 2,90m x 4,60m). En dan heb ik nog een middelgrote kamer in deze flat. De kleine zijn nog zo'n 40cm smaller. De grote zo'n 80cm langer, maar niet breder...

Ach, je moet maar zo denken: op kamers wonen heeft ook zo z'n voordelen.

Geplaatst door [[Game]]:

Game

Ha Game,

Alsnog gefeliciteerd! ;) Misschien kun je het meeste uit je set halen als je hem op het gehoor optimaal opstelt. Dus even schuiven als daar de mogelijkheid voor is.. :)

Geplaatst door PD:

Ha Game,

Alsnog gefeliciteerd! ;) Misschien kun je het meeste uit je set halen als je hem op het gehoor optimaal opstelt. Dus even schuiven als daar de mogelijkheid voor is.. :)

Probeer jij maar eens speakers te schuiven in een dergelijk kamertje, waar je ook in moet leven, slapen en werken... :)

Mij speakers staan gewoon zo ver mogelijk bij elkaar vandaan (en das nog steeds maar 1,35m van tweeter tot tweeter). Alleen de rechter speaker zou nog iets naar rechts kunnen maar hij staat nu al nauwelijks 20cm van de muur, dus dat doe ik maar niet. De linker staat bijna tegen m'n bed aan met de punt. Maar heeft links (achter het bed) en rechts nog wel wat ruimte over. Achter de speakers is nauwelijks ruimte (maar wel een dempend gordijn), maar gelukkig heb ik geen last van boostende bassreflexpoorten... :)

Het kleine kamer probleem klinkt ook mij bekend in de oren. Mijn set staat ook te spelen op een kamertje van 12m2. De set was bij mij ook het eerste dat erin kwam. Vervolgens alles daar op ingesteld. Ik heb wel het geluk dat ik ook nog een woonkamer heb van 25m2.

Groet,

Rienk.

Geplaatst door Henrie:

Probeer jij maar eens speakers te schuiven in een dergelijk kamertje, waar je ook in moet leven, slapen en werken... :)

Ik zeg ook ALS daar de mogelijkheid voor is! Zelf heb ik een kamertje van 5 bij 4,5 meter ongeveer. Die lange kant van 5 meter is dus met scheef dak. Ook te zien rechts op de foto..

SETje.jpg

Ik heb overigens best wat opgeoffert voor mijn setje. Zo zijn er verschillende meubels in de loop van de jaren verdwenen. Ook heb ik 1 wand die bijna helemaal vrij is voor mijn setje. En heb zelfs laatst op een regenachtige zondagmiddag de hele kamer eens omgegooid en als een gek zitten schuiven (voor zover dat kan met kegels onder de speakers) totdat het optimaal stond en klonk.. ;) Je moet er wat voor over hebben! :rolleyes:

Geplaatst door Douma:

Het kleine kamer probleem klinkt ook mij bekend in de oren. Mijn set staat ook te spelen op een kamertje van 12m2. De set was bij mij ook het eerste dat erin kwam. Vervolgens alles daar op ingesteld. Ik heb wel het geluk dat ik ook nog een woonkamer heb van 25m2.

Groet,

Rienk.

Bij is er ook nog wel een woonkamer, maar die is voor algemeen gebruik (20 studenten in totaal) dus daar ga ik echt m'n setje niet neerzetten...

Al ie die ruimte wel een stuk groter en waarschijnlijk ook beter. Alhoewel, er zit wel heel veel glas in...

Geplaatst door PD:

Ik zeg ook ALS daar de mogelijkheid voor is! Zelf heb ik een kamertje van 5 bij 4,5 meter ongeveer. Die lange kant van 5 meter is dus met scheef dak. Ook te zien rechts op de foto..

SETje.jpg

Ik heb overigens best wat opgeofferd voor mijn setje. Zo zijn er verschillende meubels in de loop van de jaren verdwenen. Ook heb ik 1 wand die bijna helemaal vrij is voor mijn setje. Heb zelfs laatst op een regenachtige zondagmiddag de hele kamer eens omgegooid en als een gek zitten schuiven totdat het optimaal stond en klonk.. ;) Je moet er wat voor over hebben!

Tja, maar jouw kamer geeft idd ook die ruimte om te schuiven. Maar hij is dan ook bijna 2x zo groot als de mijne. Trek een denkbeeldige lijn net over de helft van je lange wand en bedenk je dan dan het grootste deel ongeveer mijn kamer is (zonder schuine wanden, dat wel). En daar moet heel wat in staan. Ik kan er ook wel vanalles uitgooien, maar ik moet hier ook nog gewoon leven. En ach, ik vind het voorlopig wel prima zo.

Ps. Ik zal binnenkort nog weer wat fotootjes maken als ik eraan denk...

Henrie zei:

Bij is er ook nog wel een woonkamer, maar die is voor algemeen gebruik (20 studenten in totaal) dus daar ga ik echt m'n setje niet neerzetten...

Dag Henrie. Ik hoef de woonkamer maar met 1 student te delen. We hebben namelijk een kleine eensgezinswoning kunnen huren. :D Maar deze woonkamer heeft overal enkel glas en een houten vloer. Er hangen ook nog geen gordijnen en er hangt bijna niks aan de muur. Dit is dus een verre van ideale akoestiek. Daar komt inderdaad nog bij, dat ik in alle rust van mijn muziek wil kunnen genieten.

Groet,

Rienk.

Heb gelukkig nooit op kamers hoeven te bivakkeren. Moet er niet aan denken om m'n kamer (of nog meer) te moeten delen met nog iemand.

(ahum, samenwonen met een leuke dame uitgesloten uiteraard :D )

Ik woon sinds 1991 op mezelluf.

De woonkamer van m'n eerste woning was ook maar relatief klein met 18 vierkante meter, maar die was verder wel optimaal qua akoestiek, en kon m'n set daar veel beter opstellen.

M'n huidige woonkamer is 20 m2, maar is iets minder qua ideale opstelling van m'n HiFi set.

Als die schouw er niet tussen zou staan, dan kon m'n rack zo'n 40cm naar achteren, wat zowel optisch als klankmatig z'n voordelen zou hebben.

my_system_rightview.JPG

by the way Game, je zou t.z.t andere speakers kunnen overwegen, die meer geschikt zijn om tegen de wand te plaatsen.

Groeten,

Alco

Geplaatst door JSA:

Gewoon je set bij je ouders laten staan, kom je dan in het weekend naar huis om te luisteren. En een klein setje op je kamer :)

Tja, dat jij nog steeds bij je ouders woont kan ik ook niet helpen... ;)

Maar zoals ik al zei, m'n slaapkamer bij m'n ouders is nog kleiner. Dus dan kan ik beter in de woonkamer gaan zitten en naar de set van m'n ouders gaan luisteren.

En dan nog, ik heb echt geen zin meer om elk weekend 2 uur in de trein te zitten, bij m'n ouders niks te doen en dan weer 2 uur in de trein terug. Nee, dan doe ik liever hier niks :D

Aan Douma:

Ik wil zelf ook in alle rust van m'n muziek kunnen genieten en niet lastig gevallen worden door medebewoners. Nou gebeurt dat in m'n kamer ook wel eens, maar daar heb ik het tenminste zelf voor het zeggen. In de woonkamer moet je toch altijd een soort compromis sluiten. Wat voor muziek wordt er gedraaid (er staat een mp3-computer met een Sony midiset), wat voor tv-programma gaan we kijken enz... En zeker rond etenstijd is het er veel te druk om rustig te genieten. En de akoestiek is denk ik ook niet alles. Net als bij jou veel te veel ramen (en ook geen gordijnen) en weinig aan de muur. Das ook niet alles...

Geplaatst door Alco:

Heb gelukkig nooit op kamers hoeven te bivakkeren. Moet er niet aan denken om m'n kamer (of nog meer) te moeten delen met nog iemand.

(ahum, samenwonen met een leuke dame uitgesloten uiteraard :D )

Je woont ook niet in dezelfde kamer hoor. We hebben hier allemaal een eigen kamer met een gezamelijke woonkamer. En dat 'nog meer' waar jij het over hebt: ik denk dat je wc/douche/wastafel oid bedoelt? Tja, dat moet ik helaas wel delen met 3 anderen. En dat wordt idd veel te weinig schoon gemaakt. Dat krijg je dan. Das wel een beetje jammer idd (al zijn er ook kamers die dat allemaal apart hebben). Maar ik kan me er niet zo aan ergeren. M'n kamer is ook niks te schoon ;) Wordt meestal schoongemaakt onder het motto: Wat je niet ziet, is er ook niet :Dcool.gif

Geplaatst door Henrie:

Tja, dat jij nog steeds bij je ouders woont kan ik ook niet helpen... ;)

Ik heb het over het weekend.

Maar zoals ik al zei, m'n slaapkamer bij m'n ouders is nog kleiner. Dus dan kan ik beter in de woonkamer gaan zitten en naar de set van m'n ouders gaan luisteren.

En dan nog, ik heb echt geen zin meer om elk weekend 2 uur in de trein te zitten, bij m'n ouders niks te doen en dan weer 2 uur in de trein terug. Nee, dan doe ik liever hier niks :D

Tja, ik weet een iig dat de ruimte die ik nu heb nooit meer krijg op kamers. :(

Geplaatst door Alco:

Als die schouw er niet tussen zou staan, dan kon m'n rack zo'n 40cm naar achteren, wat zowel optisch als klankmatig z'n voordelen zou hebben.

my_system_rightview.JPG

He alco,

nou dat is nog maar de vraag. Die uitbouw zorgt er juist voor dat je kamer niet overal even breed (of diep?) is waardoor je minder snel last krijgt van staande golven.

maar misschien is het een idee om het daarachter te dempen.