Jump to content

[senseo-talk]Voor de koffiefielen onder ons (fetish gespot!!)

Gitaarwerk
 Share

Recommended Posts

Goed,

Ten eerste even dit: de high-end koffiedroom van Duck T. is de enige juiste oplossing...

Voor degenen onder ons die dit ook een beetje te duur vinden, het volgende recept waar al die Senseo liefhebbers alleen maar over kunnen dromen:

Benodigdheden:

1 liter water

1 pond koffie (eventueel meer)

1 paard

Je brengt 1 liter water aan de kook.

Zodra het kookt gooi je er 1 pond koffie in.

Dit laat je een half uur goed doorkoken.

Vervolgens loop je naar je paard en demonteer je een hoefijzer.

Hoefijzer in de koffie gooien (denk om eventuele spetters op het aanrecht).

Als het hoefijzer niet blijft drijven moet je er meer koffie bij doen. Indien het wel blijft drijven: smakelijk bakkie!

Overigens is het mijn eigen ervaring dat de koffie een voller dynamischer aroma krijgt met meer diepgang als je het water kookt op een oliebrander die gestookt wordt met olie uit papier in olie condensatoren.

Audio-noot en Jensen is natuurlijk de ultieme stookolie echter las ik laatst ergens dat de IT pio's geleverd worden door Jensen voor een iets vriendelijker prijskaartje.

Uiteraard is dit niet mijn eigen uitgevonden recept. Alle eer gaat naar Averell Dalton (De grootste van de Daltons...)

Met vriendelijke groet,

Jan

Zo'n paard past weer niet in mijn audiorack :(

Overigens de lekkerste koffie die ik afgelopen jaar gedronken heb was van (... de vriendin van..) een audiofiel (alleen op hifi.nl actief en tevreden bezitter van een Aleph2) thuis. Scheen Afrikaans koffie te zijn. Weet niet waar ik het meest van genoot de Aleph2 of de koffie.

Doe mij ook maar zo'n vr.... :D

(als ie dit leest..)

Hmmm, er is natuurlijk veel meer te koop dan DE. Ik ben in Apeldoorn eens in een koffie-bar geweest. Erg leuk en lekker om eens wat anders te drinken. Eigenlijk kan je stellen dat er veel lekkerder bestaat dan de rechttoe rechtaan bak die de gemiddelde Nederlander drinkt... Ik zelf ben er dus eentje van het type die ontzettend graag een goed espresso-apparaat wil hebben maar zijn geld dan meestal weer in iets audiofiels stopt....

Groeten van Jan

Geplaatst door Leeuwarden:

Hmmm, er is natuurlijk veel meer te koop dan DE. Ik ben in Apeldoorn eens in een koffie-bar geweest. Erg leuk en lekker om eens wat anders te drinken. Eigenlijk kan je stellen dat er veel lekkerder bestaat dan de rechttoe rechtaan bak die de gemiddelde Nederlander drinkt... Ik zelf ben er dus eentje van het type die ontzettend graag een goed espresso-apparaat wil hebben maar zijn geld dan meestal weer in iets audiofiels stopt....

Groeten van Jan

Klopt er zijn heel veel lekkere en verschillende soorten te krijgen. Ik heb een hele goede Italiaanse machine staan. 10 bar pomp, bronzen ketel enz. Om dat ding optimaal zijn werk te laten doen moet ie goed op temperatuur zijn. Dat werkt alleen goed als ie de hele dag aan staat. Gebruik hem zelden. Voor af en toe een stevige bak is zo'n mokkading veel handiger EN produceert zeker net zulke lekkere koffie.

• 2 weeks later...
Geplaatst door Duck-Twacy:

Gisteren toch nog eens echte espresso gedronken bij een Italiaan (Da Toni, Den Haag) en dan is senseo toch wel slootwater, vrees ik eek.gif

hetzelfde probleem met audio denk ik..

tja.. je bent verwend, en het kan nog verder cool.gif hehe

toch blijf ik zweren bij senseo... gewoon omdat het naar mijn mening de lekkerste koffie met een apparaat onder de 100 euro

Maar die zakjes/bakjes die je kunt kopen voor esppresso (servings ofzo) zijn nog ruim 2 maal zo duur. Daarom begin ik er maar niet aan, drink te veel koffie :)

Zelf gaan malen kan natuurlijk ook, maar dat is nog meer gedoe (en hardware).

Natuurlijk is het zetten van een bakje espresso met een manueel apparaat zowiezo al veel bewerkelijker dan de senseocrema.

Maar die zakjes/bakjes die je kunt kopen voor esppresso (servings ofzo) zijn nog ruim 2 maal zo duur. Daarom begin ik er maar niet aan, drink te veel koffie :)

Zelf gaan malen kan natuurlijk ook, maar dat is nog meer gedoe (en hardware).

Natuurlijk is het zetten van een bakje espresso met een manueel apparaat zowiezo al veel bewerkelijker dan de senseocrema.

Ach het echte handwerk biedt ook een beetje ontspanning. Volgens mij wil jij gewoon koffie uit de kraan hebben. :D

Geplaatst door Pjotr:

Ach het echte handwerk biedt ook een beetje ontspanning. Volgens mij wil jij gewoon koffie uit de kraan hebben. :D

Ja zeg, goed idee.

Maar den wel verschillende voorkeurskeuzeknoppen: koffie, bier, wijn, ..

En remote bediend natuurlijk.

Geplaatst door JSA:

100 euro ja, en daarbij komt nog al die koffiezakjes die je moet kopen en duur zijn. 1 kopje per koffiezakje...

Ok, voor veel studenten is het niet direct weggelegd :D

Het past wel bij de huidige tijd, snelheid en gemak tegen een wat hogere prijs ;)

Overigens, zonder je Virtuoso interlinkje had je allang een Senseo in huis kunnen hebben :D:rolleyes:

Greetinx

Andr

Ja zeg, goed idee.

Maar den wel verschillende voorkeurskeuzeknoppen: koffie, bier, wijn, ..

En remote bediend natuurlijk.

Dan zou ik zeggen emigreer naar de VS. Water, koffie en bier kosten daar hetzelfde en smaken daar ook hetzelfde.

:D