Jump to content

zaagsnede marmer weer toonbaar maken

heefiguur
 Share

Recommended Posts

Ik kan wat marmeren platen verkrijgen van een vriend om vervolgens daarop m'n apparaten en weergevers op te zetten. Echter zijn ze wat te groot. Onlangs heb ik geprobeert om er 1 te zagen met een diamant slijpschijfje in een cirkelzaagmachine. Het zagen ging als door boter. Echter het probleem is hoe ik de zaagsnede weer glad krijg, zodat het weer toonbaar is.

Heeft iemand een idee om de zaagsnede weer glad te krijgen? Of is het een beter idee om ze bij een zaak te brengen die ze zaagt en glad maakt. Ergens in Schiedam zit zo'n bedrijf. Of die dat ook voor partikulieren doet weet ik niet.

Arie

Ik heb toevallig afgelopen zaterdag een natuursteen tegen rondom glad gemaakt, ik heb dat gedaan met een bandschuurmachine en een normale schuurband.

Hierna heb ik de gehele tegel ingewreven met natuursteenimpregneermiddel. Ik ben erg tevreden met het resultaat.

In mijn geval ging het om Basalt. Dit is een vrij harde zwarte natuursteen.

:)

Wat ik er nog van weet is,

dat je een speciale creme hebt om te polijsten,en dat je die bij elke natuursteen handelaar kopen kunt[even opzoeken bij jou in de buurt]

Tevens kun je dan een machine huren om de klus te klaren.

Dit geeft altijd een mooi resultaat,en dat is altijd beter om naar te kijken dan naar half werk....

Dus,

op naar de vakman :D

--Hans.

In het verleden heb ik een marmeren plaat uit een schouw bij de plaatselijke steenhouwer/grafsteenboer laten polijsten en facetslijpen. Kostte me toen iets van fl 150,-

Het ziet er dan wel weer perfect uit. Kost wat, maar dan hej ok wat... ;)

mvg

Geplaatst door Hans van Liempd:

[QB]Ik heb toevallig afgelopen zaterdag een natuursteen tegen rondom glad gemaakt, ik heb dat gedaan met een bandschuurmachine en een normale schuurband.

Heb je die schuurband nog nat gemaakt tegen de stofontwikkeling? Hoe grof was de korrel van de schuurband?

Arie

Geplaatst door The Koosjer connection:

Tevens kun je dan een machine huren om de klus te klaren.

--Hans.[/QB]

Goed idee! In het verleden had ik een document gedownload van Karwei met de daarin staande te huren apparaten. Ook een bandschuurmachine staat erin. Voor 14,25 en 90 euro borg kan ik lekker tekeer gaan in een weekeinde.

Arie

Geplaatst door heefiguur:

Heb je die schuurband nog nat gemaakt tegen de stofontwikkeling? Hoe grof was de korrel van de schuurband?

Arie

Mijn bandschuurmachientje loopt niet zo snel, en heeft een ingebouwde stofafzuiging.

Ik heb een vrij grove korrel genomen, de band wordt toch vrij snel bot, en dan polijst hij het oppervlak heel behoorlijk. Als je het echt spiegelglad wil krijgen zul je inderdaad nbaar polijst-pastas moeten.

:)

de randen opschuren met een fijn (waterproof) schuurpapier desnoots een schuinkantje eraan schuren Dan goed schoon maken, en dan inspuiten met teflon of silicone spray silicone is het beste, komt de kleur en de glans weer terug.

fijn schuren en dan polijsten met b.v. de Multi-master van Fein . Deze machine heeft een gepantenteerde beweging anders als alle andere machines die zagen en schuren.

De machine is in de goeie vakhandel te koop en deze kun je ook gebruiken om andere dingen te doen als doe het zelver.

Kijk hier maar eens >>>>>>

http://www.multimaster.info/de/applications/index.html

echter schuren ect. kan natuurlijk ook op andere manieren, echter deze machine heeft door zijn speciale beweging een beter schurend of polijstend resultaat.

groetjes John