demon Posted 30 januari 2003 Report Share Posted 30 januari 2003 Da's 'm, maar koop 'm dan zonder mankementen... -------------------------------------------------------------------------------- Bestaan die dan? ja die bestaan zeker ik heb er 1 staan en ken er nog 1 van komt gewoon dat ze op de goede plaatsen staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 30 januari 2003 Report Share Posted 30 januari 2003 Verder kan ik je aanraden om eens te zien naar een tweedehands Cambridge CD3 ceedee-speler. Het liefst een door JK gemodificeerde, maar van zichzelf is ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 31 januari 2003 Report Share Posted 31 januari 2003 Geplaatst door Keessie:ok, mocht iemand zich afvragen waarom ik pioneer heb, en ik akai goed vind, hier mijn akaiset: het best klinkende wat akai gemaakt heeft. ok is al uit 87 en de cd kan nu wel een nieuw dacje gebruiken, maar verders helemaal toppie voor mij......... welterusten, Keessie Dat is de Akai die mij het meeste is bijgebleven.............top,TOP de amp dan,de rest zegt mij niet zo veel.Feyenoord SUCKS Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2003 Report Share Posted 31 januari 2003 kwist niet dat LG ook CD-spelers maakt ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 januari 2003 Report Share Posted 31 januari 2003 Geplaatst door Turbomarco:Dat is de Akai die mij het meeste is bijgebleven.............top,TOP de amp dan,de rest zegt mij niet zo veel. Feyenoord SUCKS Akai is hiermee groot geworden Nou, dat ziet er niet meer uit. Iets moderners dan maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 ja sorry hoor maar het is geen REVOX Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Precies Jopie Ik zoek trouwens nog vlinderkoppen voor m'n A-77. Iemand suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keessie Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Bedankt Arjen en Ome Henk. Ja turbomarco maar je moet es weten wat een mooi geluid er uit de kuip komt!!! Nu ik iedereen toch weer zo akai minded bezig zie ( wat ik alleen maar leuk vind ), weet iemand hier waar de voor en eindversterker van akai gebleven zijn die in 1997 bij de dealer in Rotterdam stond? De akaiservice is toen naar selectro in arnhem gegaan, en de versterkerset.........wel ik weet dat hij nog in nederland staat. Voor een foto ervan, kijk op mijn website onder specials, of bij kruisinga op z'n sony website. greetz, Keessie PS: en voor een ieder die helaas weer revox aanhaalt; het is geen AKAI, da's wel een beetje jammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Goh Keessie, je haalt bij mij weer oude herinneringen aan vroeger naar boven... Ik weet nog dat ik als tiener onderstaande Akai Midisetje begeerde, en dat ik met enkele klasgenoten in de middagpauze wel eens de stad in gingen en daar stond ie.... bij de V&D... Vanwege de looks en de ledjes die zo fraai oplichten achter 't donkere plastic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Hmm, ik bedenk me opeens... ik kan wel wat oude foto's van m'n vroegere sets scannen en die op m'n site plaatsen. (en dan desnoods weer gebruiken in een topic) Maarja,...dan mot m'n site wel eerst weer werken, want @home ligt weer te kloten! (daar betaal je dan 45,- euro per maand voor!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Geplaatst door Alco:Goh Keessie, je haalt bij mij weer oude herinneringen aan vroeger naar boven... Ik weet nog dat ik als tiener onderstaande Akai Midisetje begeerde, en dat ik met enkele klasgenoten in de middagpauze wel eens de stad in gingen en daar stond ie.... bij de V&D... Vanwege de looks en de ledjes die zo fraai oplichten achter 't donkere plastic. Das toevallig ,heb ik ook gehad.......en jawel ook bij de V&D gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Akai was het midden jaren 80 helemaal. Ik had een AP-D2 draaitafel, een AM-U5 versterker, een GX-7 cassettedeck en een ATS3 tuner. Akai was zo cool dat ik alle typenummers nog uit m'n hoofd weet Oh ja, en een Akai equalizer met h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Je kunt zeggen wat je wil, maar Henno had wel een hip setje. En al helemaal voor de jaren 80. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Hahaha, ja, dat was m'n cassettedeck en versterker. Leuk om weer even je eigen spul terug te zien na 18 jaar. Via deze set heb ik heel wat U2, Simple Minds en andere jaren 80 "New Wave" muziek beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Je kunt zeggen wat je wil, maar Henno had wel een hip setje. En al helemaal voor de jaren 80. De AT-S3 tuner heb ik ook gehad in die tijd, maar die kreeg helaas wat problemen met het vasthouden van de zenders. Ik heb echter nog steeds een HX-R5 cassettedeck, gekocht in 1983 dus 20 jaar oud! .....het doet nu dienst in m'n werkkamer set en het werkt nog steeds uitstekend! Verder bestond de set in dat jaar uit een Denon PMA-777 versterker, een Thorens TD 160 MK2 met Denon DL301 MC, een Yamaha K-1020 cassettedeck en Canton CT 1000 speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 ik vind het er allemaal NIET uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keessie Posted 2 februari 2003 Report Share Posted 2 februari 2003 Toen ik verhuist was als tiener, kreeg ik een buurjongen die een akai-toren had. zilverkleurig, met digitale wattmeter, digitale tuner, en cassette met digitale vu meter er op in zo'n mooi rack met glasdeur en glasplaat bovenop. o ja 3-weg speakers waar het frontdoek van af kon. affijn een andere buurjongen was daar ook helemaal weg van, en hij kreeg voor zijn verjaardag ook een akai toren met zo'n zelfde meubel. Ik wilde dat dus ook, maar ik kreeg niet zo'n luxe set. dit was mijn eerste akai-set; een raar model eigenlijk, want het was een midiset ( alles aan elkaar ) maar dan 44 cm breed zoals de losse componenten, zie foto wel met akai 3-weg luidsprekers. affijn, later wilde ik ook loudness hebben, maar dat zat er niet op. ben toen gaan sparen voor een losse akaiversterker met dit euvel, en via de koptelefoonuitgang van de set naar een line in van de versterker, zodat alles nog gebruikt kon worden. nou ja, en van het een kwam het ander; losse tuner erbij, los cassettedeck enzovoort. daarna kwam de 42,5 cm serie, en als laatste dan die reference serie. nou ja ik heb tig van die apparaten gehad zie onder; nou ja, 't is toch leuk. inmiddels heb ik het spulletje niet meer hoor. Greetz, Keessie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 3 februari 2003 Report Share Posted 3 februari 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Je kunt zeggen wat je wil, maar Henno had wel een hip setje. En al helemaal voor de jaren 80. Haaa.........nee het is niet waar de cassettedeck heb ik ook gehad. Idd Akai was toen heel cool. Ik heb ook nog even een cd speler van Akai gehad, type weet ik niet meer het was best wel een grote maar lege bak een 18bitter,en die klonk helemaal niet slecht. greetz Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts