Jump to content

Wat vind je van jou ...........set ?

Haudio
 Share

Recommended Posts

Da's 'm, maar koop 'm dan zonder mankementen...

--------------------------------------------------------------------------------

Bestaan die dan?

ja die bestaan zeker ik heb er 1 staan en ken er nog 1 van komt gewoon dat ze op de goede plaatsen staan :D

Geplaatst door Keessie:

ok, mocht iemand zich afvragen waarom ik pioneer heb, en ik akai goed vind, hier mijn akaiset:

referencemaster.jpg

het best klinkende wat akai gemaakt heeft. ok is al uit 87 en de cd kan nu wel een nieuw dacje gebruiken, maar verders helemaal toppie voor mij.........

welterusten,

Keessie

Dat is de Akai die mij het meeste is bijgebleven.............top,TOP de amp dan,de rest zegt mij niet zo veel.

Feyenoord SUCKS

:D:D:D:D

Geplaatst door Turbomarco:

Dat is de Akai die mij het meeste is bijgebleven.............top,TOP de amp dan,de rest zegt mij niet zo veel.

Feyenoord SUCKS

:D:D:D:D

Akai is hiermee groot geworden

8060.jpg

Nou, dat ziet er niet meer uit. Iets moderners dan maar.

17469.jpg

Bedankt Arjen en Ome Henk. Ja turbomarco maar je moet es weten wat een mooi geluid er uit de kuip komt!!! :P

Nu ik iedereen toch weer zo akai minded bezig zie ( wat ik alleen maar leuk vind :) ), weet iemand hier waar de voor en eindversterker van akai gebleven zijn die in 1997 bij de dealer in Rotterdam stond? De akaiservice is toen naar selectro in arnhem gegaan, en de versterkerset.........wel ik weet dat hij nog in nederland staat. Voor een foto ervan, kijk op mijn website onder specials, of bij kruisinga op z'n sony website.

greetz,

Keessie

PS: en voor een ieder die helaas weer revox aanhaalt; het is geen AKAI, da's wel een beetje jammer

;)

Goh Keessie, je haalt bij mij weer oude herinneringen aan vroeger naar boven...

Ik weet nog dat ik als tiener onderstaande Akai Midisetje begeerde, en dat ik met enkele klasgenoten in de middagpauze wel eens de stad in gingen en daar stond ie.... bij de V&D... :D

M-77L.jpg

Vanwege de looks en de ledjes die zo fraai oplichten achter 't donkere plastic.

Hmm, ik bedenk me opeens... ik kan wel wat oude foto's van m'n vroegere sets scannen en die op m'n site plaatsen. (en dan desnoods weer gebruiken in een topic)

Maarja,...dan mot m'n site wel eerst weer werken, want @home ligt weer te kloten! mad.gif:( (daar betaal je dan 45,- euro per maand voor!)

Geplaatst door Alco:

Goh Keessie, je haalt bij mij weer oude herinneringen aan vroeger naar boven...

Ik weet nog dat ik als tiener onderstaande Akai Midisetje begeerde, en dat ik met enkele klasgenoten in de middagpauze wel eens de stad in gingen en daar stond ie.... bij de V&D... :D

M-77L.jpg

Vanwege de looks en de ledjes die zo fraai oplichten achter 't donkere plastic.

Das toevallig ,heb ik ook gehad.......en jawel ook bij de V&D gekocht.

Geplaatst door Edwin Snoek:

Je kunt zeggen wat je wil, maar Henno had wel een hip setje. En al helemaal voor de jaren 80. :D

De AT-S3 tuner heb ik ook gehad in die tijd, maar die kreeg helaas wat problemen met het vasthouden van de zenders. Ik heb echter nog steeds een HX-R5 cassettedeck, gekocht in 1983 dus 20 jaar oud! ;)

werkamerset.jpg

.....het doet nu dienst in m'n werkkamer set en het werkt nog steeds uitstekend! set_1986.jpg

Verder bestond de set in dat jaar uit een Denon PMA-777 versterker, een Thorens TD 160 MK2 met Denon DL301 MC, een Yamaha K-1020 cassettedeck en Canton CT 1000 speakers.

Toen ik verhuist was als tiener, kreeg ik een buurjongen die een akai-toren had. zilverkleurig, met digitale wattmeter, digitale tuner, en cassette met digitale vu meter er op in zo'n mooi rack met glasdeur en glasplaat bovenop. o ja 3-weg speakers waar het frontdoek van af kon. affijn een andere buurjongen was daar ook helemaal weg van, en hij kreeg voor zijn verjaardag ook een akai toren met zo'n zelfde meubel. Ik wilde dat dus ook, maar ik kreeg niet zo'n luxe set.

dit was mijn eerste akai-set; een raar model eigenlijk, want het was een midiset ( alles aan elkaar ) maar dan 44 cm breed zoals de losse componenten, zie foto

pro-a300b.jpg

wel met akai 3-weg luidsprekers. affijn, later wilde ik ook loudness hebben, maar dat zat er niet op. ben toen gaan sparen voor een losse akaiversterker met dit euvel, en via de koptelefoonuitgang van de set naar een line in van de versterker, zodat alles nog gebruikt kon worden. nou ja, en van het een kwam het ander; losse tuner erbij, los cassettedeck enzovoort. daarna kwam de 42,5 cm serie, en als laatste dan die reference serie. nou ja ik heb tig van die apparaten gehad zie onder;

zilver1.jpgzilver2.jpg

nou ja, 't is toch leuk. inmiddels heb ik het spulletje niet meer hoor.

Greetz,

Keessie

Geplaatst door Edwin Snoek:

Je kunt zeggen wat je wil, maar Henno had wel een hip setje. En al helemaal voor de jaren 80. :D

GX-7.jpgAm-u5.JPG

Haaa.........nee het is niet waar

:) de cassettedeck heb ik ook gehad.

Idd Akai was toen heel cool.

Ik heb ook nog even een cd speler van Akai gehad, type weet ik niet meer confused.gif het was best wel een grote maar lege bak een 18bitter,en die klonk helemaal niet slecht.

greetz Marco