erik klijnsmit Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Ik ben klaar wakker Eric nou ,ga dan maar slapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: Bas word niet wakker van ESL's!!.. daarvoor zul je het echte werk tevoor schijn moeten halen, setje matrixen, een 19 inch rek vol stomende crowns etc ik zal het je sterker vertellen . ik val wel eens in slaap ,tijdens het luisteren . kun je nagaan hoe ontspannen ze klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik zal het je sterker vertellen . ik val wel eens in slaap ,tijdens het luisteren . kun je nagaan hoe ontspannen ze klinken Dat komt gewoon omdat oudere mensen meer slaap nodig hebben :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 De impact van een geluidsinstallatie heeft voor mij alles te maken of de muziek een verpletterende indruk op je maakt. Als ik zit vastgenageld aan mijn stoel als Coltrane in duet gaat met Dolphy, en je ook echt iets kunt beleven aan de muziek en de klank. Merkwaardig genoeg zijn tegenwoordig heel wat audiofiel verantwoorde installaties die alles technisch perfect weergeven, maar mij elke ontroering weten te ontnemen. Soms geeft een transistorradiootje mij dan nog meer impact en emotionele betrokkenheid. Jazz muzikant Eric Dolphy zei eens: When you hear music, when it Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door smijnster:De impact van een geluidsinstallatie heeft voor mij alles te maken of de muziek een verpletterende indruk op je maakt. Als ik zit vastgenageld aan mijn stoel als Coltrane in duet gaat met Dolphy, en je ook echt iets kunt beleven aan de muziek en de klank. Merkwaardig genoeg zijn tegenwoordig heel wat audiofiel verantwoorde installaties die alles technisch perfect weergeven, maar mij elke ontroering weten te ontnemen. Soms geeft een transistorradiootje mij dan nog meer impact en emotionele betrokkenheid. Jazz muzikant Eric Dolphy zei eens: When you hear music, when it Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door smijnster:De impact van een geluidsinstallatie heeft voor mij alles te maken of de muziek een verpletterende indruk op je maakt. Als ik zit vastgenageld aan mijn stoel als Coltrane in duet gaat met Dolphy, en je ook echt iets kunt beleven aan de muziek en de klank. Merkwaardig genoeg zijn tegenwoordig heel wat audiofiel verantwoorde installaties die alles technisch perfect weergeven, maar mij elke ontroering weten te ontnemen. Soms geeft een transistorradiootje mij dan nog meer impact en emotionele betrokkenheid. Jazz muzikant Eric Dolphy zei eens: When you hear music, when it?s over, it?s gone in the air, ik geloof dat het zoiets is. Maar misschien klinkt dit erg wazig. Neehoor, dit klinkt niet wazig. De emotie zit in jezelf, niet in je set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Ik denk echter dat julli een denkfout maken. Sebastiaan zegt inderdaad dat muziek zonder kloten geen muziek is. Maar die dreunende PA's als referentie te nemen komt wat vreemd over op mij. Waarom is dat natuurgetrouw? Ik weet het niet game[/QB] Tja en vaak is het dan nog B se ook wat ze gebruiken, brrrrrrrr mot er niet an denken. Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik zal het je sterker vertellen . ik val wel eens in slaap ,tijdens het luisteren . kun je nagaan hoe ontspannen ze klinken Kun je nagaan hoe futloos ze klinken Je kunt ook stellen dat ze z Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Ik slaap nooit bij live muziek..... O ja toch wel bij een "optreden" van een koor bij een begrafenis waar ik eigelijk niks te zoeken heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Overigens.... Erik heeft het wel druk natuurlijk. Al die energie overal in steken.... op een gegeven moment is het op natuurlijk. Als je om drie uur 's-nachts nog orgel wil horen. Tja... soms kun je dan beter slapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ik houd het op futloos... ik slaap n.l. nooit bij een liveconcert. Muziek moet spetteren, knallen en emotioneren. Hiervan ga je niet slapen.... Beste Hans, Muziek moet kloten hebben en imponeren. Verwar spetteren niet met schetteren. Dan gaan mensen weer denken aan schelle sets die blazers afknijpen en agressief laten klinken. Dit is heel wat anders dan spetteren. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Hans, Muziek moet kloten hebben en imponeren. Verwar spetteren niet met schetteren. Dan gaan mensen weer denken aan schelle sets die blazers afknijpen en agressief laten klinken. Dit is heel wat anders dan spetteren. Groeten, Bas Ja Bas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Waarom moet muziek spetteren en knallen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ja Bas... Bass ja Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Omdat je er anders bij in slaap valt. Muziek is emotie. Live muziek knalt ook en spettert ook. Ook al is het een "saai" klassiek concert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door JSA:Waarom moet muziek spetteren en knallen? Liever de muziek dan m'n versterker Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 OK Ik begrijp het wel. Maar waar smijnster (volgens mij) naartoe wilde, is dat een set niet hoeft te slammen om goed te zijn. Heeft hij daar gelijk in? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door [[Game]]:OK Ik begrijp het wel. Maar waar smijnster (volgens mij) naartoe wilde, is dat een set niet hoeft te slammen om goed te zijn. Heeft hij daar gelijk in? game Een set moet gewoon neutraal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door JSA:Waarom moet muziek spetteren en knallen? Spetteren en knallen is een gevolg van een goede groep muzikanten die met zijn alleen een waanzinnige performance neerzetten. Accenten voor de tel, en dit alles strak! getimed en met groove. Als je zo'n band live ervaard, dan knalt en spetterd dat. In die zin moet een set spetteren, door deze dynamiek pieken, en de energie door te geven. Spetteren is niet alleen bas (laag) maar zoals vaker gezegd zit het grootste deel van de energie in de grondtonen. Voorbeeldje: Het Infinity IRS systeem. De subs kon je traploos regelen. Je kon ze vanaf 16 Hz laten beginnen, maar ook vanaf 80 Hz. Laat ik ze vanaf 80 Hz meegaan. is alle grootsheid en de enrgei verdwenen. Geen impact, en geen druk. Laat ikz e vanaf 25 Hz. meegaan wordt het beeld ineens groots, krijg je gevoel van druk en diepte. Juist het midden hoog veranderd er ook erg door. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door JSA: Een set moet gewoon neutraal zijn. Maarja, heel veel mensen weten niet wat neutraal is. 9 van de 10 keer weten ze geen enkel instrument te benoemen. Maargoed, neutraal dus. Dat betekend dus ook fullrange. Want zodra we de grondtoon missen kunnen we al niet meer spreken van neutraal. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 augustus 2003 Report Share Posted 20 augustus 2003 Ik snap je verhaal maar ik ben het niet met je eens. Er zijn geen 'eisen' aan muziek verbonden, iedereen mag muziek maken zoals hij/zij dat wil. Ik heb zat muziek wat zo passief klinkt als de nete en wat totaal niet spettert, maar het blijft muziek. Of -niet knallende muziek iets met je doet is een tweede... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2003 Author Report Share Posted 20 augustus 2003 Geplaatst door [[Game]]:OK Ik begrijp het wel. Maar waar smijnster (volgens mij) naartoe wilde, is dat een set niet hoeft te slammen om goed te zijn. Heeft hij daar gelijk in? game Een set is altijd goed..... Waar het om gaat is of de set een "live" gevoel kan weergeven. Kijk, en dat mis ik nou zo vaak. Het klinkt "neutraal" ....... dat moet helemaal niet. Er moet muziek uit komen, en muziek is helemaal niet "neutraal". We willen allemaal de geschiedenis vervalsen door alles relaxter te laten klinken dan de werkelijkheid. Het vermoeit dan minder.... Jongens kom op, wakker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts