s.o.t.a jerry Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 Tja Peter, Ik kan moeilijk alles nu effe uit gaan leggen over topic impact, en 't is toch muziekbeleving waar het over gaat.Kast met mottenballen is nog niet opgeruimd,dus met zoveel nieuwe technische aanwinst op Hear kunnen er misschien nog echt interessante dingen aan het licht komen.Anders wordt het zo saai op Hear. Ben je vandaag niet op 't strand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juli 2006 Report Share Posted 2 juli 2006 :D Ben je vandaag niet op 't strand? Dat is idd maar een kwartiertje fietsen hier vandaan. Nee, dat doe ik doordeweeks , het is nu te druk en te warm daar met dat kleine beetje oostenwind. Zit nu lekker een beetje te studeren achter mijn PC. Zelfs in de tuin (op het zuiden) is het te warm nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 november 2006 Author Report Share Posted 17 november 2006 Ik blijf nog even volhouden dat de bron het belangrijks is om een goede weergave met voldoende "impact" te krijgen. Ik heb sind het starten van dit topic weer heel veel verschillende sets gehoord. Helaas was er niks wat ook maar enigzins in de buurt van het live optreden afgelopen maandag was. Toch ging dat ook gewoon via een PA installatie. De bron... (in dit geval live) bepaald dan hoe het uiteindelijk klinkt. De rest moet natuurlijk ook in orde zijn, maar wanneer het in het begin al mis gaat, valt er niks meer van te maken. Dus is mijn standpunt: 1. De opname 2. De afspeler 3. De rest Waarbij onder 3 geldt: Wanneer er ergens ook maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 Nog steeds een leuk topic. Misschien moeten we eens een luistersessie regelen met een echte PA om vervolgens een leuke hifi set daar op aan te sluiten. Ik denk dat veel luisteraars aardig verrast zullen zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 Dus is mijn standpunt:1. De opname 2. De afspeler 3. De rest Dit is mijn standpunt: 1. de opname 2. de akoestiek 3. de luidsprekers 4. de versterker (uiterst geringe invloed) 5. de rest (geen invloed) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 november 2006 Author Report Share Posted 18 november 2006 Dus is mijn standpunt: 1. De opname 2. De afspeler 3. De rest Dit is mijn standpunt: 1. de opname 2. de akoestiek 3. de luidsprekers 4. de versterker (uiterst geringe invloed) 5. de rest (geen invloed) Daar ben ik 't niet mee eens, behalve de akoestiek... Maar ik bedoelde dan ook alleen de apparatuur. Probeer maar eens geen goede set op goedkope luidsprekers of een goedkope set op dure speakers. Er van uitgaande dat je waar voor je geld krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 Dus is mijn standpunt: 1. De opname 2. De afspeler 3. De rest Dit is mijn standpunt: 1. de opname 2. de akoestiek 3. de luidsprekers 4. de versterker (uiterst geringe invloed) 5. de rest (geen invloed) Daar ben ik 't niet mee eens, behalve de akoestiek... Maar ik bedoelde dan ook alleen de apparatuur. Probeer maar eens geen goede set op goedkope luidsprekers of een goedkope set op dure speakers. Er van uitgaande dat je waar voor je geld krijgt. Het eerst wat ik zou vervangen aan mijn set, zijn mijn luidsprekers. Mijn versterker en dvd-speler doen het prima. Ook op veel duurdere speakers. Tenzij je speakers hebt met veel te lage impedanties en/of een laag rendement. Nou, dan zoek ik wel andere uit. Klipsch of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 november 2006 Author Report Share Posted 18 november 2006 Dat plastic setje van de Aldi doet het ook prima... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 november 2006 Report Share Posted 18 november 2006 Dat plastic setje van de Aldi doet het ook prima... Waarom heb je dan zo'n dure Array-set? Je moet niet zo overdrijven hans. Waarom zou een dure speaker (zeg een Klipsch RF-83; huidige topmodel in de RF-serie) het op mijn versterker (Marantz PM7000; €500 in 2002) minder goed doen dan een goedkope speaker (bijvoorbeeld mijn JBL's TLX-10; €249 per stuk in 2002) op jouw versterker, die veel duurder is dan de mijne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 november 2006 Author Report Share Posted 18 november 2006 W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Waar het om gaat, is het kiezen uit de twee voorgestelde mogelijkheden... Probeer maar eens geen goede set op goedkope luidsprekers of een goedkope set op dure speakers. Er van uitgaande dat je waar voor je geld krijgt. Ja, en ik geef 2 voorbeelden van die keuzes: een goede set met goedkope speakers (bijvoorbeeld jouw Array-set i.c.m. mijn JBL's) en een goedkope set met goede speakers (mijn Marantz-versterker i.c.m. met een paar vrij makkelijk aanstuurbare topspeakers, zoals de genoemde Klipsch RF-83)... Welke zou er beter klinken, denk jij? Natuurlijk heb je gelijk dat als er een apparaat in je set zit die fouten maakt (vervorming introduceert), dat die fouten niet meer te compenseren zijn door een ander apparaat. Maar welk apparaat vervormt er nou het meest? De speaker toch? Daarna de versterker en daarna pas de cd/dvd-speler... De akoestiek is uiteraard ook belangrijk, en de opname ook, maar die laatste heb je zelf niet in de hand... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 november 2006 Author Report Share Posted 19 november 2006 Ik denk dat de JBL's met betere controle hun werk beter doen dan die Klipschen op een mindere versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Ik denk dat de JBL's met betere controle hun werk beter doen dan die Klipschen op een mindere versterker. Ok, maar dan ga je er dus van uit dat een goedkopere versterker (de mijne) minder controle zou hebben dan een duurdere versterker (de jouwe). Ik denk dat het verschil wel wat meevalt. Het verschil tussen de 2 speakers is een stuk groter. Overigens zijn mijn JBL's ook vrij gemakkelijk aan te sturen, met een rendement van 91dB en een (nominale) impedantie van 8Ohm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 november 2006 Author Report Share Posted 22 november 2006 Ik denk dat de JBL's met betere controle hun werk beter doen dan die Klipschen op een mindere versterker. Ok, maar dan ga je er dus van uit dat een goedkopere versterker (de mijne) minder controle zou hebben dan een duurdere versterker (de jouwe). Ik denk dat het verschil wel wat meevalt. Het verschil tussen de 2 speakers is een stuk groter. Overigens zijn mijn JBL's ook vrij gemakkelijk aan te sturen, met een rendement van 91dB en een (nominale) impedantie van 8Ohm... Ik denk dat het verschil behoorlijk tegenvalt. Om terug te komen op die bron.... Ik heb nu m'n CD-speler 'ns enkele dagen achter elkaar aan laten staan... Ik denk dat hij nooit meer uitgaat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Ik heb nu m'n CD-speler 'ns enkele dagen achter elkaar aan laten staan...Ik denk dat hij nooit meer uitgaat Zonde van de energie. Ik vind dat een beetje banaal eigenlijk. Dat zinloze gedrag zorgt ook voor brandgevaar voor anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Om terug te komen op die bron....Ik heb nu m'n CD-speler 'ns enkele dagen achter elkaar aan laten staan... Ik denk dat hij nooit meer uitgaat.... Naar aanleiding van een discussie over de zinloosheid hiervan en de verspilling van energie (CD aan laten staan is 1 was draaien om de 2 dagen) heb ik bij mij de test ook maar weer eens gedaan en komt tot dezelfde conclusie als jij. Niet uitzetten die speler!! Ze brengen je wel aan het twijfelen, die energie-fundamentalisten..... Dan maar een wasje in de twee dagen erbij! Hou ik m'n kleren gewoon wat langer aan en speel ik toch quitte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Om terug te komen op die bron.... Ik heb nu m'n CD-speler 'ns enkele dagen achter elkaar aan laten staan... Ik denk dat hij nooit meer uitgaat.... Niet uitzetten die speler!! Wel leuk dat ik als fundamentalist wordt neergezet hear. Zeker als dit gebeurt door een audiofiel die klaarblijkelijk door het eigen fantasie-wereldje geradicaliseerd is in zo'n standpunt. Als de boel ook beter gaat klinken als je je auto buiten stationair laat draaien de hele nacht, doe je dat dan ook? Hoe serieus neem je jezelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 (edited) Wel leuk dat ik als fundamentalist wordt neergezet hear. Zeker als dit gebeurt door een audiofiel die klaarblijkelijk door het eigen fantasie-wereldje geradicaliseerd is in zo'n standpunt. Als de boel ook beter gaat klinken als je je auto buiten stationair laat draaien de hele nacht, doe je dat dan ook? Hoe serieus neem je jezelf? Teveel eer voor jezelf S Ik verwees naar totaal een andere discussie in een ander topic en daarbij was jij geloof ik niet eens betrokken...... Hoezo paranoia Energie-fundamentalisten zijn heel andere types -- dat zijn bijvoorbeeld mensen die niet beseffen dat als je werkelijk energie wilt besparen je gewoon niet moet gaan vliegen en zeker niet ieder jaar of meermalen per jaar, omdat je dan pas echt grootverbruiker van deze wereld wordt. En ondertussen verwijten zulke types mij dat ik m'n 20watt verbruikende speler continu aan laat staan. Zie je de ongerijmdheid? Welnu, daar verwees ik naar en ik had jou daarbij in het geheel niet in gedachten. Dus geen scene maken waar die niet is, okee? Toine. Edited 25 november 2006 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Dus geen scene maken waar die niet is, okee? Excuses voor het misverstand. Ik was me niet bewust van een andere thread. En ja ik vlieg meerdere keren per jaar dus ik ben een schandalig grootverbruiker, dus ik zou eigenlijk mijn mond moeten houden. Maar dan nog: apparaten onnodig thuis aan laten staan waar je niet bij bent is m.i. onnodig gevaarlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRPH Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Om terug te komen op die bron.... Ik heb nu m'n CD-speler 'ns enkele dagen achter elkaar aan laten staan... Ik denk dat hij nooit meer uitgaat.... Niet uitzetten die speler!! Wel leuk dat ik als fundamentalist wordt neergezet hear. Zeker als dit gebeurt door een audiofiel die klaarblijkelijk door het eigen fantasie-wereldje geradicaliseerd is in zo'n standpunt. Als de boel ook beter gaat klinken als je je auto buiten stationair laat draaien de hele nacht, doe je dat dan ook? Hoe serieus neem je jezelf? Als je denkt dat een CD-speler opwarmtijd nodig heeft, dan zet je hem gewoon een half uurtje eerder aan dan wanneer je hem denkt te gaan gebruiken. Zeg S0000884, zou mijn auto wellicht transparanter rijden als hij de hele nacht stationair draait? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Zeg S0000884, zou mijn auto wellicht transparanter rijden als hij de hele nacht stationair draait? Dat hangt ervan af. Na een nacht stationair draaien is de tank misschien alweer leeg. Maar als dit niet het geval is hangt die transparantie natuurlijk af van de kwaliteit van het metaal van het koppelingspedaal, de straattegels waar de auto op gestaan heeft, de vorm van de trekhaak, de samenstelling van de ruitenwisservloeistof en of de autosleutel wel verguld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Excuses voor het misverstand. Ik was me niet bewust van een andere thread. En ja ik vlieg meerdere keren per jaar dus ik ben een schandalig grootverbruiker, dus ik zou eigenlijk mijn mond moeten houden. Maar dan nog: apparaten onnodig thuis aan laten staan waar je niet bij bent is m.i. onnodig gevaarlijk. Vlieg jij voor je plezier of voor je werk? Voor dat laatste valt dan nog wel iets te zeggen natuurlijk... Overigens ben ik niet echt van mening dat je vliegen moet vermijden hoor. Alleen merk je vaak bij energiebewustheids- en milieufreaks dat het gevoel voor verhoudingen geheel zoek is Net als bij verdwaalde audiofielen natuurlijk en bij iedere doorgeslagen houding t.a.v. een hobby. Vanuit m'n simpele achtergrond denk ik: als ze nog geen apparaat kunnen ontwerpen dat niet spontaan in de fik vliegt, waar staan we dan eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 november 2006 Author Report Share Posted 26 november 2006 Als je denkt dat een CD-speler opwarmtijd nodig heeft, dan zet je hem gewoon een half uurtje eerder aan dan wanneer je hem denkt te gaan gebruiken. Dat deed ik eerder. Na 'n half uur is hij echt nog niet op klank. Maar ik hou het nauwgezet in de gaten. Ik heb ook een hekel aan onnodig energie verstoken. Maar wanneer ik hier in huis rondkijk, kan ik zo 'n kleine 10 stekkervoedingkjes aanwijzen die elk vaak onnodig stroom staan te verbruiken. Om nog maar de zwijgen over de computerzooi van het bedrijfje van m'n zoon. Wanneer iedereen zo zuinig met energie om zou als ik dat doe..., zou de wereld er anders uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 26 november 2006 Report Share Posted 26 november 2006 Dat deed ik eerder. Na 'n half uur is hij echt nog niet op klank. Maar ik hou het nauwgezet in de gaten. alsjeblieft zeg....het wordt steeds erger.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts