Jump to content

Bryston

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Wie importeert Bryston? Ik ben geinteresseerd in de (prijs van) de Bryston 10B crossover.

Heb wel 2 winkels gevonden op Hear. Of imprteren die zelf. Zoja hoezit het dan met de service. 20 jaar garantie is leuk, maar dan moet je wel ergens terrecht kuinnen.

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste,

Zolang je de oorspronkelijke garantie bon maar invult en opstuurd naar Bryston, dan is er niets aan de hand, en heb je zekerheid op de beloofde 20 jaar garantie. Reparatie's worden gewoon door Bryston canada zelf uitgevoerd.

Groeten,

Bas

Zelfs die garantiebon is niet noodzakelijk. Als je het nummer dat onder de versterker staat gedrukt doormailt naar Bryston Ca. zeggen ze je gelijk waar je 'm naar toe kan brengen en weet je gelijk of ie nog in de garantie valt. Het zijn geen pennenlikkers in Canada en helpen zeer snel. Als je dan ook nog een naar Mafico belt , merk je dat zij ook niet moeilijk doen. Je mag 'm zelf opsturen (als ie defect is) of via een officiele dealer. Als je 'm via je eigen dealer opstuurt is dat ook niet erg. Je betaald daarbij maar 1 keer de vrachtkosten. De verzendkosten om hem terug te sturen betaalt Bryston.

Maar waarschijnlijk heb je dit verhaaltje helemaal niet nodig. Bij normaal gebruik gaat een Bryston echt niet kapot ;)

Ja dat is de nieuwse Behringer DSP. Helaas heb ik al een 8024 met alle toeters en bellen.

Overigens is zo'n goedkope Behringer Xover wel handig om de optimale Xover frequntie te bepalen. Kan je daarnba een Xover met die dedicated frequentie bouwen.

Btw

The delays for all inputs and outputs are adjustable. This allows you to manually or automatically correct for room temperature, phase and arrival time differences.

Hoe bedoel je "tweaken"

;)

Ik denk trouwens niet dat zo'n Behringer goed past tussen consumenten electronica wegens niveua verschillen. Studio apparatuur werkt met hogere input/output niveau's, meen ik (max +22 dBu, whatever that may be). Ook een extra AD/DA stap tussen pre en eind versterkers is weinig aantrekkelijk.

De volgende setup zou misschien wel kunnen:

CD sperer -> Midiman CO3 (s/pdif to AES/EBU converter) -> Behringer DSP8024 -> Behringer DCX2496 -> pre1/eind1 + pre2/eind2

Maar dat zou betekenen dat je ook 2 pre's krijgt (of een multichannel analoge pre?).

Bovendien zit in de laatste stap nog het niveau verschil (of gebruikt consumenten gebalanceerde XLR input ook een hoger niveau?)