Jump to content

Rubbertjes vs. Vibrapod

Arnie
 Share

Recommended Posts

Wat te denken van die houd-uw-kabel-van-de-vloer blokjes.

Al eens gekeken naar de prijzen?!!

Geeft niks hoor,ik heb tenslotte houd-de-vloer-van-uw-kabel-blokjes.

Onbetaalbaar,maarja dan heb je wel wat.

Ik zie het een beetje zo:

Het zal best zo zijn dat het een positief effect kan hebben,maar dat dit niet waarneembaar is.

Als men nu een heleboel van deze niet waarneembare tweaks uitvoert,wordt het uiteindelijk misschien wel waarneembaar!

Maar om nu voor E.2500 aan kleine tweaks uit te geven voor een hele kleine verbetering (als het dat is!),gaat me iets tever.

Be real!

IKKE

cool.gif

Maar wel toegegeven;

Je kent pas de verschillen als je ze met elkaar vergelijkt.

En voor het relatief hoge prijsverschil,vind ik dat je niet eerst een halfuur met de stoel moet gaan lopen schuiven om dan uiteindelijk een daadwerkelijk positieve verandering waar te nemen!

IKKE eek.gif

Hallo allemaal,

Vibrapods zijn niet gemaakt van "gewoon" rubber, tevens zijn ze ook in 5 verschillende modellen verkrijgbaar. Dit betekend dat de dempingseigenschappen per model verschillend zijn, en aangepast aan het gewicht dat erop komt. Ervaringen (van anderen) zijn dat een verkeerd model echt hoorbaar een slechter resultaat geeft dan het juiste model.

Gr. Rogier

Jouw reactie had ik zeker verwacht :D (als importeur zijnde) maar is het echt dat je het verschil in materiaalsoort horen kan als je een vibrapod/rubbertje onder je versterker zet?????? het lijkt mij eerlijk gezegd een beetje ver gezocht, maar ja wie ben ik???

Beste Arnie,

Zoals ik al zei zijn er verschillende modellen voor verschillende gewichten. Daartussen hoor je echt veel verschil. Dit betekend ook dat een rubber dop of dergelijke of te stijf, of te flexibel zal zijn, dit zal dan ook resulteren in een slechter geluid. Het apparaat trilt dan meer als de doppen echt hard zijn of begint te "wiebelen" als het rubber te zacht is (het staat dan minder stabiel). Ik denk dat je bijna oneindig moet experimenteren met verschillende doppen om uit te komen bij het beste resultaat. En dan bij ieder apparaat.

Het gaat dus niet alleen om het soort materiaal, maar ook om de afstemming op het gewicht.

Met vriendelijke groet,

Rogier van Hoof

Geplaatst door Rogier:

Beste Arnie,

Zoals ik al zei zijn er verschillende modellen voor verschillende gewichten. Daartussen hoor je echt veel verschil. Dit betekend ook dat een rubber dop of dergelijke of te stijf, of te flexibel zal zijn, dit zal dan ook resulteren in een slechter geluid. Het apparaat trilt dan meer als de doppen echt hard zijn of begint te "wiebelen" als het rubber te zacht is (het staat dan minder stabiel). Ik denk dat je bijna oneindig moet experimenteren met verschillende doppen om uit te komen bij het beste resultaat. En dan bij ieder apparaat.

Het gaat dus niet alleen om het soort materiaal, maar ook om de afstemming op het gewicht.

Met vriendelijke groet,

Rogier van Hoof

Daar zit inderdaad wel logica in..... ik denk dat je het gewoon horen moet, als je nou heel veel tijd over hebt kun je zelf een weekje gaan proberen, zo niet dan zijn vibrapods misschien een uitkomst

;):D

Geplaatst door Arnie:

Daar zit inderdaad wel logica in..... ik denk dat je het gewoon horen moet, als je nou heel veel tijd over hebt kun je zelf een weekje gaan proberen, zo niet dan zijn vibrapods misschien een uitkomst

;):D

Vaak kun je met een beetje creativiteit tot heel goede oplossingen komen. Je zult de mensen de kost moeten geven die doormidden gesneden golfballen onder hun luidsprekers hebben liggen. En dempen doet het inderdaad. Je hebt ook heel veel verschillende merken golfballen dus wie weet?

;)

Geplaatst door Rogier:

Beste Arnie,

Met vriendelijke groet,

Rogier van Hoof

en dat kost oneindig veel geld.