Jump to content

geen verschil?

jopie
 Share

Recommended Posts

Ja, dat kan idd wel verschillen. Maar das niet zo vreemd. Het zijn 3 verschillende labels en waarschijnlijk ook 3 verschillende mensen die achter de knoppen hebben gezeten tijdens de opnames. En misschien wel verschillende studio's. Dan krijg je idd verschillen. Maar ach, als de muziek maar goed is..

Da's waar Henrie, de muziek blijft 't belangrijkste.

Ik vind 't op zich ook niet vreemd dat die opnamen dan alle 3 verschillend klinken, maar 't blijft wel jammer.

Je mag toch van zo'n man achter de schuiven verwachten dat ie weet wat ie doet.

Ik weet wel dat als er achterop 't hoesje staat: "Mixed by Bob Clearwater" dan zit 't wel goed ! :)

Geplaatst door Ome Henk:

Erik, ga eens naar H'sum :rolleyes: Pas dan is het eerlijk :)

ook prima .

maakt mij niet uit .

weet je wat het is ??

ik heb mijn HK naast de ns gehad ,

naast de MF

naast een JK

naast een quad .

twas allemaal lood om oud ijzer .

en dit zeg ik niet om op te scheppen ,

maar om te zeggen dat jullie helemaal gek zijn om je zelf af te laten leggen met zo,n achterlijke dure cdp.!

allemaal vrouwtjes piggelmee .

m

Geplaatst door Alco:

Da's waar Henrie, de muziek blijft 't belangrijkste.

Ik vind 't op zich ook niet vreemd dat die opnamen dan alle 3 verschillend klinken, maar 't blijft wel jammer.

Je mag toch van zo'n man achter de schuiven verwachten dat ie weet wat ie doet.

Ik weet wel dat als er achterop 't hoesje staat: "Mixed by Bob Clearwater" dan zit 't wel goed ! :)

Tja, sommigen maken er een zooitje van... Maar je kunt er weinig aan doen, behalve naar de muziek te luisteren en te genieten. Al gaat dat met een mooie opname misschien wel makkelijker...

naast de MF

naast een JK

naast een quad .

maar om te zeggen dat jullie helemaal gek zijn om je zelf af te laten leggen met zo,n achterlijke dure cdp.!

Op wat voor apparatuur was dat Erik ?

Zelf ben ik een nuchtere Drent.

Als ik mijn CD-speler niet beduidend beter vond klinken dan m'n vorige(n), dan had ik 'm zeer zeker niet gekocht!

(ook niet voor minder dan de helft van de nieuwprijs wat de mijne moest kosten)

Met m'n versterker en luidsprekers net zo.

Ik zal absoluut niet beweren dat dure CD-spelers allemaal (stukken) beter klinken dan goedkope(re) CD-spelers, alleen dat er wel degelijk verschil in zit.

Ik heb ook een een CD-speler mogen beluisteren van 1600,- gulden, die door de bladen de hemel in werd geprezen. Ik kon 'm op dat moment vergelijken met de goedkoopste TEAC CD-speler, die maar 400,- gulden kostte.

Geheel tegen te verwachting in, vond ik de Teac aanzienlijk beter klinken.

Geplaatst door Alco:

Op wat voor apparatuur was dat Erik ?

Zelf ben ik een nuchtere Drent.

Als ik mijn CD-speler niet beduidend beter vond klinken dan m'n vorige(n), dan had ik 'm zeer zeker niet gekocht!

(ook niet voor minder dan de helft van de nieuwprijs wat de mijne moest kosten)

Met m'n versterker en luidsprekers net zo.

Ik zal absoluut niet beweren dat dure CD-spelers allemaal (stukken) beter klinken dan goedkope(re) CD-spelers, alleen dat er wel degelijk verschil in zit.

Ik heb ook een een CD-speler mogen beluisteren van 1600,- gulden, die door de bladen de hemel in werd geprezen. Ik kon 'm op dat moment vergelijken met de goedkoopste TEAC CD-speler, die maar 400,- gulden kostte.

Geheel tegen te verwachting in, vond ik de Teac aanzienlijk beter klinken.

de MF en de quad op mijn set .

de MF en de JK en de NS op picoso,s zet

de NS en de HK op andr

Wat een gezever weer allemaal. Natuurlijk is er verschil in weergave tussen de verschillende cd-spelers. Maar het verschil zit 'm meestal in de detailweergave. Dit omdat de meeste cd-spelers gebruik maken van een op zich dezelfde analoge trap (opampschakelingen met vaak dezelfde opamps). Echte verschillen merk je als je een speler met opamptrap met een speler met een discrete trap en een buizentrap gaat vergelijken.

Ik heb wel het gevoel dat Erik niet weet wat hij moet horen, daar hij altijd tamelijk krampachtig vasthoudt aan geloof over cd-spelers en die smerige dropveters. Qua prijs/prestatie zijn beiden idd niet te verslaan. Maar wie iets meer wil zal toch graag wat anders in de luisterruimte hebben staan cq hangen.

BTW: De HK van Erik is wel erg goed, maar die heeft dan ook een discrete analoge trap. Het zal moeilijk worden daar een betere voor te vinden in een redelijke prijsklasse.

Geplaatst door Sodejuu:

Wat een gezever weer allemaal. Natuurlijk is er verschil in weergave tussen de verschillende cd-spelers. Maar het verschil zit 'm meestal in de detailweergave. Dit omdat de meeste cd-spelers gebruik maken van een op zich dezelfde analoge trap (opampschakelingen met vaak dezelfde opamps). Echte verschillen merk je als je een speler met opamptrap met een speler met een discrete trap en een buizentrap gaat vergelijken.

Ik heb wel het gevoel dat Erik niet weet wat hij moet horen, daar hij altijd tamelijk krampachtig vasthoudt aan geloof over cd-spelers en die smerige dropveters. Qua prijs/prestatie zijn beiden idd niet te verslaan. Maar wie iets meer wil zal toch graag wat anders in de luisterruimte hebben staan cq hangen.

BTW: De HK van Erik is wel erg goed, maar die heeft dan ook een discrete analoge trap. Het zal moeilijk worden daar een betere voor te vinden in een redelijke prijsklasse.

ja ,

en mijn dropveters zijn nog veel discreter .

Staat het verslag van die dag bij Picoso nog ergens?

Daarin kun je lezen dat alleen Erik kleine of geen verschillen hoorde :)

De set van Picoso is nl. zo goed dat elke cdspeler duidelijk herkenbaar was.

Ik had geen moeite om ze (5 stuks) uit elkaar te houden iig :)

De anderen ook niet trouwens, alleen de juiste speler benoemen ging nog wel eens fout :)

Andr

Geplaatst door erik klijnsmit:

ook prima .

maakt mij niet uit .

weet je wat het is ??

naast de MF

naast een JK

naast een quad .

allemaal vrouwtjes piggelmee .

m

Ik wil niet zeuren Erik, maar ik doe het toch ;):P

De HK belandde samen met mijn Northstar op de 1e plaats, maar doordat iedereen op zijn eigen manier punten toekende was de uitslag eigenlijk niet goed te berekenen.

Ook mijn score was (helaas) voor meerdere uitleg vatbaar, waardoor de NS of op een gedeelde 1e of op de 2e plaats terecht kwam.

Dat topic werd niet voor niets zo groot :)

De MF en de Teac vielen beide in negatieve zin op en met name ook bij de eigenaren.

Wij herkenden onze eigen cdspeler perfect en gaven die de hoogste score.

In mijn beoordeling kwam in de HK op de 3e plaats na de NS en de JK van Picoso.

Dat neemt allemaal niet weg dat de HK echt goed klinkt, punt uit.

Daarbij vond ik de verschillen juist niet minimaal, maar ik let wel op dingen waar jij kennelijk niet op let of er is echt iets aan de hand met je oren of je interpretatie ..... :)

Ik geef tegengas omdat jouw bewering niet voor ieders oren geldt, want de anderen hoorden in dit geval wel duidelijke verschillen.

Andr

Geplaatst door Puur:

Dit gold absoluut niet voor mij.

Verder zitten er grote verschillen tussen CD spelers, de verschillen tussen de JK en de TEAC zijn bizar, de JK is veel beter.

Zo uit m'n hoofd gaf ik de JK 45 en de TEAC 48 punten tijdens de test. Raar... confused.gif

Nogal raar ja, het zal wel de gewenning zijn waardoor je hem mooi vindt :)

De luisterplaatsen waren ook nogal van invloed op de meningen, Hans zat in een hoek, Erik en ik hadden redelijk goede plaatsen.

Jij ging op de grond in het midden zitten geloof ik :)

Bij mij kwamen de NS en JK op een 1e resp. 2e plaats, waarbij de JK erg veel weg bleek te hebben van de NS.

Maar in goede set zonder dropveters hoor je de verschillen het beste, met dropveters (ooit bij mij thuis getest) lijkt alles bijna hetzelfde te klinken.

Dat betekent dat veel van de kwaliteiten met dropveters gewoon verloren gaan.

Andr

Even een anekdote:

Een paar jaar geleden was ik nog niet "in audio". Ik had een oude Onkyo receiver met bijpassende Onkyo cd-speler, en een paar redelijke Philips speakers.

Ik kocht een dvd-speler, een Cyberhome. Dat kwam mooi uit want de cd-speler werd gammel, en die dvd-speler kon ook die rol overnemen. Ik was er toenmaals van overtuigd dat er geen verschillen waren omdat het digitale apparaten waren.

Na enige weken heb ik snel weer de cd-speler aangesloten. Wat een verschil hoorde ik! Het was niet om aan te horen. Oh ja, alles dropveters en lampensnoer. ;)